Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 983 ggr
hallonmums
0

ett liv tillsammans

Hej!

Jag och min pojkvän har varit ihop i mer än tre år och vi trivs jättebra ihop! Vi har aldrig varit osams, har samma humor och är fortfarande kära! I ett halvår har vi även varit sambos, båda har jobb och allt är perfekt!

Men när vi pratar om framtiden blir vi alltid oense. Han vill bo i stan, jag vill bo på landet. Jag vill ha hund och nån katt, han vill absolut inte ha några djur.

Djuren har alltid betytt mycket för mig. Nu har vi en av mina två katter här som efter många om och men fick komma hit. Han klagar alltid på den och jag försvarar.. Jag vill ha hit min andra katt också, eftersom att förhållandena som hon har hos min pappa inte är bra för henne. Men han vägrar.

Min dröm är att skaffa hund när jag senare kommer flytta till hus, men han säger att han absolut inte ska ha någon hund.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, det känns som att jag måste välja mellan honom och djuren!

SeaHawk
0

Nu vet ju inte jag varför han är så emot dina djur, är det bara att han tycker det är jobbigt eller har han någon form av allergi?

hallonmums
0

#1 han har ingen allergi.. det är inte heller just mina djur han har något emot, det är alla djur överhuvudtaget! :/

han tycker att det är jobbigt när man ska resa iväg nånstans eftersom att man måste fixa å dona för att fixa djurvakt. och så tycker han att djur bara förstör, inredning och sånt. och att de luktar äckligt och att det blir hår överallt.

visst har han rätt i vissa delar, men djuren är ju så underbara och ger så mycket att man inte bryr sig så mycket om det, iaf inte jag.

han har ju växt upp utan djur och hans föräldrar har samma tankegångar som honom. Jag har däremot alltid haft djuren i min närhet..

SeaHawk
0

Jag kan förstå dej i mångt och mycket, jag själv har ju alltid haft hund och katt hela mitt liv, och visst är det en otrolig glädje. Nu har vi pga att pojken är allergisk ingen möjlighet att ha djur längre, men faktum är att jag kan tycka att det kan vara rätt skönt det oxå. Men när man ska bo ihop och man står så långt ifrån varandra som ni nu då gör, då är det ju bara kompromiss som gäller, kanske då att du bara har nått djur istället för många och att du verkligen ser till så det inte blir något bekymmer för din kille. Sen kan det ju med tiden bli så att han fastnar och blir förtjust i djuren så att han mjukas upp och kan tänka sej att ha fler.

bubbelbubbel
0

precis som seahawk säger så gäller det att kompromissa.
jag vill ha häst, hund, katt, kanin, iller, marsvin, eh ja, ett zoo om jag finge bestämma.
dock har jag en allergisk sambo, och visst det är tråkigt, nu verkar det som att han bara är allergisk emot katter, och vi har en liten kanin och det funkar ju super.
fast jag tror att även om han inte varit allergisk hade han satt sig som ett dörrstopp och vägrat ha hit en hund och en katt..

men ni får ju komma överens om något som passar er båda helt enkelt, du ska ju inte behöva välja mellan han och djur.
ett förhållande handlar om att ge och ta, om djuren betyder så mycket för dig, så ska ju även han kunna "ge mig sig" och låta dig ha djur, lika mycket som du måste gå med på att han inte vill.