Har känslor men inte direkt attraherad?
Okej detta kan låta konstigt. Jag och min killkompis har gått upp och ner i känslor för varandra i ca 1 år, han har haft känslor för mig flera gånger men det har alltid varit något som kommit i vägen, t.ex. att jag hamnat i förhållande. (singel nu). Personligen är jag osäker i hur jag känner. Finns ingen annan kille jag klickar så bra med som han, inte ens mitt ex, och tänker mycket på honom. Väntar även på att han ska svara på det jag skriver osv. Han är en trygghet och någon jag litar på. Tanken på honom med en annan tjej är också ganska jobbig. Jag har typ aldrig varit kär på riktigt, är snart 20, plus att han är min vän vilket gör det svårt för mig att veta vad jag vill. Det känns som att jag har känslor för honom MEN tanken på att göra något sexuellt med honom ger mig ångest. Det är inget fel på hans utseende i huvudtaget så förstår inte varför. Någon som känner igen sig? Kan man vara kär i någon men ändå få ångest av tanken på att göra något sexuellt med dem? Har inte problem med att vara sexuella med andra, till och med främlingar… Förstår inte.
Tror du inbillar dig att du är kär i honom. Man kan ju älska människor på olika sätt. Man älskar sin familj, sina djur, sin partner osv osv men på olika sätt. Tror du har svårt att skilja på känslan av att vara kär och på att bara stå någon så nära och tryggheten han ger dig. Har nämligen själv samma dilemma med min bästa vän. :)
Jag vet liksom att han och jag aldrig skulle fungera i längden, vi vill åt för olika håll och är lite för olika men ändå fantiserar jag lite om det ibland, för att han är min största trygghet och bästa vän i hela världen och han har fått mig på fötter efter ett riktigt jobbigt jävla skitår och finns fortfarande där för mig och lyfter mig när jag faller. Och jag oroar mig också för framtida partners, inte bara hans framtida partner utan även min då vi kanske inte skulle kunna stå varandra lika nära igen då. Så ibland önskar jag bara att vi aldrig skulle skaffa partners för det är en helt otrolig känsla att stå någon så himla nära och lita på någon så mycket som jag litar på honom. :)
Tror att din kompis också misstolkar sina känslor för dig om de kommer och går fast ni umgås regelbundet. Eller så är han bara kåt. XD
#0 Jag känner väldigt mycket igen mig. Jag har/hade en killkompis jag känt i 15+ år (lägger till hade då vi inte har regelbunden kontakt längre). Han var den jag kände mig hemma hos när han kramade mig, kunde prata om allt med, jag kände mig sedd av honom, vi skrattade alltid ihop, såg på serier, lagade mat, festade, osv. En sommar för några år sedan började jag misstänka att jag hade känslor, när jag såg honom pirrade det i magen, kände mig stolt över att stå vid hans sida, blev glad när vi hördes och jag pratade ofta om honom för andra vänner och familj som man gör om en partner då de ofta finns i mina tankar. Men tanken på att vara naken med honom känns/kändes fel, typ fel som att vi var släkt med varandra. Någon gång skämtade vi om att jag inte sett hans paket, då sa han att han sparat det som en överraskning till en dag. Jag mådde bara dåligt av den tanken. Väldigt frustrerande när man klickar med någon på alla plan men tanken på att vara sexuell känns som att det skulle vara traumatiserande.
Jag hamnade i säng med en annan killkompis på fyllan som jag klickade väldigt bra med men den sexuella dragningen saknades egentligen. Vi hade fyllehånglat några gånger och det kändes bra men pirrade aldrig. Hur som kände jag "äh jag ger det ett försök" och vi låg. Jag fick avbryta mitt i för jag mådde dåligt när jag såg att det var honom, det kändes helt fel. Vår vänskap förstördes inte men minnet av att ha sex med honom är något jag mår dåligt över och kan får ångest av bilderna i mitt huvud. Mitt råd är att inte prova sex just nu och hoppas det ändras utan bara försöka acceptera läget och vara glad över er nära vänskap.
I love not man the less, but Nature more…
Jag var kär i en tjej nyligen men gillade ej att tänka på henne sexuellt. Det är inte att du inte vill ha sex med honom, mer än att du älskar honom mer för hans personlighet, att tänka på honom sexuellt kanske ger dig ångest för att du inte vill utnyttja honom för sex eller för att det känns respektlöst att tänka sexuellt om honom. För mig var det isf så, att jag kände mig respektlös om jag tänkte på personen jag är kär i när jag onanerar men jag försökte vänja mig med tanken.