Relationer iFokus

Relationer

Etikett: jobbet
Läst 839 ggr
Smeagol
0

OMG ska på jobbintevju idag...

Fick syn på ett mail och där stog det att jag var välkommen på intevju! YES! Det är på mcdonalds, kanske inte världens roligaste ställe, men men man ska inte säga något innan man provat. Och man måste ju ha ett jobb. Jag har ett jobb just nu men de är bara extra. :( Och så sökte jag en tjänst som är deltid och dagtid, stog de ialf. Hoppas att de är så nu, man vet ju hur de kan vrida och vända på allt. 

Det stog att jag var välkommen till intevju 1?? vad menas med det? Och hur ska man gå tillväga om man nu får jobbet?? Iomed att jag har ett annat redan. jag prioterar så klart där jag får jobba mest men ändå. Har ju gjort ett schema på de jobbe ja har nu. Men eftersom jag är extra kan jag ju bara gå om jag vill det.

Jaja, snacka om att jag pladrar på, man är något nervös :S

Men man får väll helt enkelt göra sitt bästa och hoppas på att det räcker!?

Martin
0

Grattis, alltid kul (och lärorikt) att gå på intervju.

Intervju 1 skulle jag tror innebär att de gallrar lite och kallar de som är intressanta till en andra intervju. Många företag gör så. Lätt att säga men lite svårare att göra, men mina råd blir att vara öppen. Fundera ut lite på vad som är dina starka resp svaga sidor, de brukar fråga om sådant och det ger ett bättre intryck att vara förberedd och ha "koll" på det.

Angående det andra jobbet, kan du inte ha båda jobben, eller om du inte vill det så får du ju säga upp dig på det andra jobbet, det kanske känns konstigt men du får ju förklara för dem att du har fått erbjudande om ett jobb som du anser vara bättre för dig - så förstår de säkert dig.

Kör hårt, är säker på att det går galant!

mvh Martin

Smeagol
0

#1 oki. jag jag antog att det var något i den stilen, det där med intevju 1. Jo, men man blir så nervös infrör intevjuer. Även om man vet vad man ska säga så blir man ju helt ställd när de fråga. hihi

Jo, de löser sig nog med mitt andra jobb om de nu blir så att jag får detta.

En annan fråga, jag anmälde mig via deras hemsid om en tid om intevju. Ska man anta att de har koll på den sidan eller?? Bör man ringa för att vara på den säkra sidan??

Karmatarerskanise
0

Jag hade ringt för säkerhets skull.