Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1618 ggr
SigneP
1

Kriminell pojkvän - vågar inte lämna

På mindre än ett år har jag hamnat i en helt sjuk situation. På ytan ser allt helt ok ut, bara som om jag är väldigt uppslukad i kärleken och därför tappat kontakten lite med flera vänner. Den riktiga anledningen till att jag tappat kontakten är min pojkvän och alla hans problem. Problem som jag inte får prata med någon om. Problem som har gjort mig skuldsatt och nu måste klara mig på cirka 3000kr/månaden när alla räkningar är betalda - trots att jag har ett fast jobb med bra betalt. Han är ex-kriminell, vilket jag först trodde Innebar att han lämnat allt sånt bakom sig. Men det visade sig snart att han inte hade lyckats lämna det helt. Gamla saker och personer kom upp igen, och han är ständigt rädd för att det ska komma upp igen. Därför vill han inte ens gå ut på stan längre - vilket jag inte kan förklara för mina vänner. Så jag ljuger. Jag ljuger så jag nästan tror på det själv. Men när någon frågar ”vad gillar du med honom då?” Vet jag inte vad jag ska svara. Han har nästan dagliga utbrott. En gång i veckan är jag ett luder. I förrgår var han övertygad om att jag varit otrogen. Han har kastat vatten i ansiktet på mig och slagit sönder stolar framför mig ”men skulle aldrig röra mig”. Jag har försökt göra slut så många gånger. De flesta gångerna slutar det med hundögon och en historia om hur hans liv är helt över om jag lämnar honom (vilket är sant pga ytterligare omständigheter som jag inte vill ta upp här). Andra gånger, när jag är så arg att jag skiter fullständigt i om hans liv blir förstört eller inte, så säger han lugnt och sakligt att vi ska göra slut, men att jag måste vara beredd på konsekvenserna; han blir tvungen att gå tillbaka till sin kriminella miljö och då kommer han inte längre kunna skydda mig från hans kriminella vänner. Enligt honom är till och med mina föräldrar i riskzonen för kriminella gängs påtryckningar och det är ingenting han kan göra ngt åt. Så då fortsätter jag vara med honom av rädsla. Just nu är min förhoppning att kunna smussla undan pengar, så jag kan spara ”åt honom” och bara vänta på nästa raseriutbrott. De brukar sluta med att han gör slut och att han vill ha pengar för att förändra sin livssituation - pengar jag inte har. Men ibland tvivlar jag på om det är en så bra strategi. Är bara så jävla rädd för vad han kan göra. Han har fått mig att gå med på att göra tvivelaktiga grejer, som skulle kunna skada mitt rykte och karriär om det kom fram. Även därför är jag så rädd för att göra slut. Ibland hoppas jag nästan att han ska slå mig, så att jag får ett tillräckligt tydligt skäl för att lämna. Sjukt, jag vet.

vendelay
20

Älskade vän, du MÅSTE ta dig loss. Jag förstår att det känns omöjligt, men jag lovar att du kan. Kontakta en kvinnojour och be om hjälp. De kommer hjälpa dig.

Du behöver INTE göra slut med honom, bara lämna honom. Kontakta en kvinnojour först så du får tips på hur du ska göra, och sedan lämnar du när han inte är hemma.

Här har du en hemsida som samlar kvinnojourer:

https://unizon.se/

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Herveaux
14

Det finns inget annat att säga än att hålla med vendelay. 
Du ska bort därifrån  - NU. 

Att hans liv är över om du lämnar är rent skitsnack. Du har inget som helst ansvar att hålla honom över vattenytan i det här. 
Att du skulle vara i direkt fara och ev din familj om ni separerar tror jag är en stor skopa skrämselpropaganda, men om det finns någon sanning i det så finns det lösningar och hjälp  för dig och dina nära.

Jag är uppvuxen med att se min mor bli manipulerad och både psykiskt och fysiskt misshandlad av liknande svin. Tro mig, är man fast i klorna på såna här idioter så är det skrämmande lätt att bli kvar även när det finns fysiskt våld med i bilden.

Snälla, snälla, snälla be om hjälp att ta dig ur det här.

// Harley

Draken
10

Du måste ta dig ur förhållandet, du kommer gå under annars. Är helt överens med Vendelay och Herveaux.

Det finns hjälp att få, du kan få skydd både för dig och dina närmaste.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Wizbot
9

Har varit i princip samma situation. Nästan så att jag börjar tro att det är samma snubbe. Oavsett är det inte värt det. För mig slutade det med att jag försökte ta livet av mig, jag började fundera på att lämna allt och fly utomlands för att komma därifrån. Jag blev aldrig av med honom, han dök upp vid mitt hem, vid mitt jobb. Jag var tvungen att följa med honom för att inte mina kollegor skulle se helvetet. Till slut skaffade jag en stor hund som jagade bort honom. Det var inte därför jag skaffade hunden men det var en fantastisk bonus. Efter att hunden jagat ut honom genom fönstret en gång när han gick på mig vågade han inte dyka upp igen. Han försöker göra av sig ibland men jag har blockar honom överallt och bryr mig inte längre om att få tillbaka mängderna med pengar han är skyldig mig. Min frid är värd mer och han kommer ändå aldrig göra rätt för sig.

Denna kommentar har tagits bort.
vendelay
3

Hur går det för dig SigneP?

[Henry Norrström]
4

Gör som de säger. Stick därifrån, ditt liv är mer än hans.

Henry

SigneP
12

#6: Nu har jag lämnat. Det blev värre och värre och till slut berättade jag för en vän som tog tag i allt åt mig och det är så otroligt skönt att inte vara själv i det längre, även om livet har vänts upp och ned.

vendelay
5

#8 Wow, grattis! Fattar att allt är skitjobbigt nu med, men det är ett enormt steg du tagit. Jag hoppas att du kan få all den hjälp du behöver!

Karmatarerskanise
5

#8: vad stark du är som tog steget och berättade. Ensam är inte stark. Krama din vän från mig!

Nu har du bara en väg att gå och det är mot en ljus framtid :)

Draken
5

#8 vad bra att du har lämnat och att du fick den hjälp du behövde. Ta vara på din vän, sånna vänner är en på miljonen.

Lycka till vidare. 🧡

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[XO13]
1

Hör av dig om du vill ha mer stöd..

MonicaLagerquist
2

#8 Bra jobbat av dig.

Stolt ägare till tre La permer

[[eskils_]]
2

#8 Bra gjort, grattis! 👍

[XO13]
1

Får du problem så hör av dig…

Karmatarerskanise
7

#15: känner du ts?

[XO13]
1

#15 Nej men hon skall höra av sig här på Focus för att få hjälp.
Man är aldrig ensam om sina problem.. vi är många som vill hjälpa människor i nöd. Speciellt när det gäller våld.
Speciellt våld….