Mitt ex tog självmord.
Jag måste skriva av mig lite, få tips på hur man reder ut livet igen.
Jag hade en UNDERBAR flickvän, vi blev förälskade (dumt nog över internet) och hade webb cam ocha ltling, ennes kille dumpade henne, och sedan blev vi liksom ihop. Hon ville dö, mest utav allt. jag fick väl henne aldrig riktigt glad, även om hon alltid log och vad glad när vi snackade. Hon gjorde ett försök, dagen innan vi blev tsm. så gick veckorna hon åkte till sina kusiner över kvällen. kunde inte vara inne alls då. jag vet att jag blev jtäte ledsen. sedan bråkade vi nästa dag, då gick hon och tog självmord.. Jjag har det bekräftat från hennes familj. Död, hon gick och tog självmord, och hennes sista ord till mig var "Vad fan är ditt problem?" ja, vad fan är mitt problem? Vafrör fanns jag inte där för henne? stöttade henne?
Jag anklagade henne ett tag, för jag måde så dåligt psysiskt att jag började gå i hennes fotsteg. jag blev henne, för att jag inte vågade riskera att glömma henne. men jag slutade, nu är jag mig "själv" men sörjer djupt. gullungen min, är begravd, död. och hon som bor så långt ifrån mig, jag har ingen möjlihet att åka till hennes grav… *never, never, never*
Jag vill bara till henne just nu. Jag är redo för ett nytt förhållande, efter 3 månader. jag behöver någon, men jag älskar henne, och dom stör sig på att jag pratar om henne. Vad ska jag göra? Känns som jag bedrar henne om jag är med en annan. samtidigt som jag behöver en annan, eftersom jag behöver stödet… jag är lätt opopulärast med minst vänner, så vad fasen ska jag göra nu? jag har INGEN kvar att prata med detta om längre. jag saknar henne!
Detta blev mestadels svammel såg jag nu *aja*

Lägg inte skulden på dig själv, du om någon försökte ju i alla fall.

Herre gud, du är 12 år enligt din beskrivning. Du behöver verkligen hjälp av någon vuxen om det du skriver är sant.

Lägg inte skulden på dig själv. Dessutom tycker jag inte att det lät som något bra förhållande i det jag läste om du själv blev som hon var. Om hon mådde dåligt så är det tyvärr bara något hon själv kunde göra något åt. Hårt men sant.
Vill man inte leva, så vill man inte. Man kan aldrig ändra på det om inte den som inte vill leva vill ändra på det.

Mitt ex tog också livet av sig..
Strax efter att vi gjort slut träffade jag en ny, min nuvarande, jag och exet hade jätte bra kontakt och hördes varje dag, tills jag blev gravid..
Antar att han fortfarande hoppades på att det skulle bli vi och allt hopp tog slut när han insåg att jag planerade mitt liv med den nya..
Nyårsafton mot 2005 tog han livet av sig..
Ringde mig precis innan och sa att han var glad att jag var lycklig, allt lät som vanligt och jag anade ingenting..
Dagen efter ringde hans syster mig och berättade vad som hänt..
Året innan blev min bästa kompis mördad av sin pojkvän så jag vet vad du går igenom.
Det går aldrig över, man glömmer aldrig, men man går vidare..
Kämpa på
Med tanke på din låga ålder Wiizy så bör du ta kontakt med nån vuxen, förslagsvis dina föräldrar, din fröken eller en kurator/psykolog. Vi här inne är inte utbildade för att hantera barn som upplever trauman. Något annat råd än det här KAN vi inte ge dej och hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver och har RÄTT till. Med belägg av detta och för att inte göra någon skada så låser jag denna tråd.
Kram SeaHawk

#4 Man gör ju inte det. Men det är tur att de finns kvar i vårt minne och vi har en förmåga att radera allt det tråkiga och bara minnas det vackra och roliga. Dessutom har vi otroligt lätt att försköna allting. Tur är nog det för annars skulle vi aldrig orka gå vidare.
Tyvärr är det ofta så att när de väl bestämt sig för att ta livet av sig, då livar de upp och blir glada. Därför är det skitsvårt att ana något.