Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 745 ggr
Glassljus
0

Varför känns det som att jag sviker honom?

Så jag träffade en kille för ett tag sedan och vet inte hur jag ska beskriva vår relation riktigt. Vi gör vad par gör och så där men vi är inte tillsammans för ingen av oss vill för tillfället ha ett förhållande. Men grejen är att jag får så sjukt dåligt samvete om jag skriver med andra killar, det känns som att jag sviker honom. Men jag vet samtidigt att han skriver med andra tjejer. Vad ska jag göra för att inte ha dåligt samvete?

Karmatarerskanise
0

Finns väl inte mycket att göra annat än att låta bli att skriva.  Själv hade jag aldrig kunnat få dåligt samvete av något sådant när jag vet att den personen har kontakt med andra.

Scorpio97
1

Så länge båda vet om det och båda är okej med det låter det inte som något att ha dåligt samvete för. Men känslor är inte alltid rationella. Sen är ju alla olika, vissa kan ha förhållanden eller liknande med flera samtidigt medan andra direkt avslutar kontakt med övriga så fort det börjar bli på g med en person. Så om du mår dåligt av det kanske du ska lyssna på dina känslor? Även om ni inte har ett förhållande och även om han skriver med andra, så kanske du är en person som bara är bekväm att ha kontakt med en åt gången

//Jessie

ler
1

Skulle du vilja ha ett förhållande till honom?