Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslordejtingpsykologisvartsjuka
Läst 415 ggr
Glassljus
0

Jag förstår inte vad han vill

Så jag har träffat en kille ett tag. Vi är inte i ett förhållande på grund av olika anledningar men vi träffas rätt ofta och vi gör saker som man skulle göra om man var ett par, om ni förstår vad jag menar.
För några dagar sedan fick han reda på att jag skrev med en annan kille (en kille som jag aldrig träffat och inte ens är intresserad av) och frågade ut mig lite om det. Efter det verkade han ledsen/sur och har sedan dess blivit lite clingy.
Men jag fattar inte varför han reagerar såhär? Jag vet att han både skrivit och varit med andra medans vi har träffats så varför får inte jag det?
Det känns lite som om han vill ha mig för sig själv men samtidigt vara tillgänglig för andra och det känns inte helt rättvist.
Fattar verkligen inte vad han vill?
Sa att jag kunde sluta skriva till den personen och då sa han bara "Nä, låt inte mig störa er" men han lät sur och jag märkte att han var sur/ledsen resten av kvällen + keligare än vanligt.

[peterhan]
0

Du ruckade på hans ego, han har väl haft det bra om han kunnat vara med dig och inte du sagt nått om han träffat nån annan, men gör du sådär blir han ju lite stött för då är han ju inte din nr: 1 :)
Vet han om att du vet att han vart med andra? då är det ju bara att säga till, ska han ska ju du, då får han ju välja och säga vad han vill och känner.
Men det grundar sig nog som jag skrev i hans ego/stolthet som fick sig en törn, han var väl självsäker att du inte ens tittade åt nån annan.
Men sånt där brukar lösa sig med ett samtal där man pratar ut.

Maria
1

#0 Han kanske är mer kär i dig än vad både han (och du) förstått?
Kommunikation löser det mesta så jag tycker du ska fråga honom rakt på sak varför det blev så här.

/Maria

Herveaux
5

#0: Du ska absolut inte sluta prata med folk bara för att han blir stött av det.

Säger som de tidigare, ta ett snack med honom.

För min del skulle det vara en liten varningsklocka att han inte ser något problem med att både snacka med och träffa andra medans du inte verkar ha samma "rättighet" fast ni inte pratat om att vara exklusiva med varandra, oavsett om ni är i ett förhållande eller ej.

// Harley

[ThinkingMe]
1

Tråkigt att personen har den problematiken. Men om man inte vill ha hjälp så kan man inte få rätt hjälp heller. Det är inte värt att riskera ens egna hälsa för att hjälpa någon, som inte ens vill ha hjälp.

Men javisst, om du sannerligen till fullo tror att du utan risk för dig själv kan fortsätta försöka hjälpa honom, då är det väl bara att försöka fortsätta tills något förändras.

Annars är det bara att gå vidare, man både hamnar och väljer olika stigar i livet. Och tyvärr är inte allas så lyckliga.

zhiznotstoy
0

#4: Förstår inte vad du snackar om riktigt, var sa jag att han behövde hjälp?

[peterhan]
0

#5: Tror det svaret skulle vara i ämnet om alkolist, ja jag tycker det ser ut så, det kanske är en bugg i systemet.

[ThinkingMe]
1

Det skickades på fel ställe, och jag kunde inte få bort inlägget. Var menat att skrivas i tråden om alkoholism.