Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 756 ggr
Vicka
0

Självisk pojkvän i sängen

Jag har varit med min pojkvän i snart 1 år och har börjat känna problem i vårt sexliv och vet inte hur jag ska ta upp det med han på bästa sätt.

Jag tycker han är själviskt i sängen. Det har blivit så att det bara är han som kommer majoriteten av gångerna vi har sex, Han har aldrig visat ett intresse av att vilja få mig att också komma efter han har gjort det.

Vi pratar om sex en del och båda berättar vad vi gillar. Det är inga problem för han att få mig att komma om han går ner på mig och jag vet att det hade gått på andra sätt om man gav det mer tid. Ger även han avsugningar väldigt ofta utan att få något tillbaka.

Är det rimligt att jag känner att det är orättvist och vill att min njutning ska prioriteras lika mycket? Hur tar jag upp det härer han utan att det blir en attack mot han?

• Redigerat 2020-09-23 01:56 av Vicka
Herveaux
8

#0: I min värld är det en självklarhet att båda parter ska få ut lika mycket av ett gemensamt sexliv.

Prova att be honom göra det du vill i stundens hetta så att säga. Om han är för ivrig på att 'gå vidare' från att ge dig oralsex så be honom fortsätta.
Ge honom beröm och uppmuntran när han gör rätt, försök ge honom guidning när det inte blir fullt lika rätt.
Man ska självklart aldrig tjata eller tvinga någon till att göra något, men man kan alltid fråga.

Edit. Skulle det sen vara så att det inte blir någon förändring till det bättre så får du slå näven i bordet på riktigt och säga rakt ut att du känner dig bortglömd i ert sexliv, hur attackerad han än må känna sig.
Hjälper inte det heller så kanske ni får gå skilda vägar helt enkelt.

// Harley

• Redigerat 2020-09-23 05:44 av Herveaux
[peterhan]
1

#1: Helt rätt skrivet, men jag skrattade till lite där när du skrev "beröm och uppmuntran", lät lite som att dressera en hund :)
men du har rätt i det du skriver.

[peterhan]
0

#0: Vet killen om att du inte får orgasm? tjejer är otroligt olika, vissa kan få en orgasm utan att det märks medans vissa kan låta som dom får orgasm fast dom inte fått nån.
Men är han medveten om det och inte bryr sig då ska du inte ge honom nån heller, jämlikhet gäller i sovrummet! :)

Herveaux
7

#1: Inte för att dra alla oss killar (eller folk oavsett kön för den delen) över en kam, men ibland fungerar "hundpsykologi" oväntat bra. 😅

// Harley

[peterhan]
0

#4: Jag kan inte påminna mig om en klapp på axeln där en tjej sagt duktig pojke, men det kanske har hänt haha

Herveaux
2

#5: Ja, alltså…utan att bli för grafisk så menade jag väl mer uppmuntrande/bekräftande ljud och ord, inte "Vem är mattes duktiga voffsing?" med babyröst. 😏

// Harley

[peterhan]
1

#6: Jag förstår då, men jag förstår att du måste förklara också, det är ju internet den där platsen där all vrider till saker :)

Herveaux
1

#7: …case in point.

// Harley

Vicka
2

#1: Det har ju börjat göra att inte känner mig lika sugen längre.

Jag försöker att bekräfta när han gör nåt som är skönt och och berättar för han alltid hur bra det var när han går ner på mig och så.
Jag ska börja be han göra det mer som du säger och be han fortsätta. Tänker ändå att det är normalt att berätta och be om att ens partner gör det som man tycker är skönast. Jag vill ju verkligen göra det för han iaf och det vill man ju ska vara ömsesidigt.

Jag har ju ibland tänkt att han kanske inte tycker om att ge oralsex och har frågat han om han gillar det och så säger han att han gör det. Han har ju även frågat mig och jag tycker om att ge han det och det gör jag ju, men börjar bli mätt på det när jag inte får samma tillbaka är det konstigt?

[peterhan]
0

#9: Det är lite svårt att förstå hur han tänker, jag vill ju ge tjejen en orgasm så för mig är det lite obligatorisk att göra det redan i förspelet, enda gångerna jag skulle kunna rucka på dom reglerna är väl om man tar en snabbis nånstans där det kanske inte passar att hålla på länge, du får på nått vis få han att förstå att att vara kille och "stolt" över sig själv i sängen är att ge tjejen en orgasm.
Men det är ibland lite svårt att prata om sex med en partner, det är nästan lättare med nån tillfällig där sex är grejen för mötet, i ett förhållande med fel tonläge kan han uppfatta det som "tjat" och då blir det nog lite tvärtom effekt.

Vicka
0

#3: ja det tycker jag, bruka göra det väldigt tydligt så han fattar och brukar även säga det.
Kan det vara så att han tänker att det är ”tillräckligt” skönt för mig ändå? Det är ju ibland jätte skönt men det blir ofta att när jag tycket det är som skönast och skulle vilja göra något så jag kommer då kommer han och då är det över

Vicka
0

#10: ja det håller jag med om, i sådana fall när det är en snabbis med det är ju oftast inte så.

Hur tror du man på bästa sätt får han att vilja ge mig orgasm? Vill ju inte att det ska vara nåt han gör för att känner att han måste. Vill ju få han att förstå/också känna att det är viktigt med min njutning också. Kan jag fråga han om han är nöjd med vårt sexliv eller om det är något han skulle vilja ändra på eller något jag ska göra? För att sedan berätta lite hur jag känner

[peterhan]
0

#12: Grejen är att han ska känna att han måste och det ska ske naturligt egentligen, vore jag tjej och visste att när det är som skönast och veta att killen kommer vilken sekund som helst så skulle jag avbryta och trycka ner hans ansikte mellan mina ben haha, dumt skrivet men du kanske förstår :)
sen när jag fått min orgasm fick han fortsätta.
eller, du smeker dig själv och får en orgasm tillsammans med han, även om det är bådas ansvar att göra det skönt för varandra så han man även eget ansvar för sig själv.
Det låter himla dumt i text att skriva så nån annan förstår…

som en polares ex sa, går det för fort för killen får han engagera sig efteråt, han kommer inte undan sitt ansvar :)

johan
2

Tror det rent fysiskt kommer vara svårt för honom att vara särskilt intresserad efter han själv kommit, så ska det lyckas måste ni nog se till att han inte kommer före dig.

Men det borde ju ligga i hans intresse att du kommer och även i fortsättning är sugen på att ha sex med honom, så tycker det låter rätt korkat och kortsiktigt tänkt av honom att inte se till att det är minst lika bra för dig.

🍆🍩

Mvh // Johan

[peterhan]
0

Nä men har får ju valet helt själv, ge henne orgasm under sex eller efter han är klar, han inser nog rätt snabbt att det är roligare under sexet.

sp0ngeb0b
6

Nu är jag lite sen på att svara ser jag, men hur har det gått? Har du pratat med honom?

Jag har varit med om samma sak i tidigare relationer. Tror tyvärr det är väldigt vanligt. Tycker också det är jobbigt att säga till om saker mitt under akten, så jag har tagit upp det vid andra tillfällen. Oftast brukade det vara typ att vi hade sex, killen frågade "kom du?" vilket jag ju givetvis inte gjorde eftersom han bara tänkte på sig själv. Jag sa nej, jag behöver mer av XXXX för att ha en chans. Jag vet att jag behöver "ta hand om det själv" så att säga, annars går det inte, men det kan vara lite svårt beroende på vilken ställning man kör. Så jag har helt enkelt sagt till honom att jag behöver lite mer tid och jag behöver en viss ställning. Han bara "jajaja självklart! jag vill ju att du också ska komma!" Och vad händer? Hela grejen gick bara på repeat. Och de få gånger jag lyckades var de så jävla stolta.

Tror vissa behöver en ordentlig spark i baken. Eller att du avslutar samlaget innan han har kommit, alltså bara säger att nej nu känner jag mig klar, och går och gör något annat. Så kan han få känna på hur det känns att bli upphetsad men inte få komma. Och sen kan du säga till honom att "hur tror du det känns att det händer varenda gång vi har sex?" Menar självklart inte att du ska ställa till med bråk, men jag tror ändå att det kan vara svårt att förstå hur det känns, när man själv alltid kommer.

johan
1

#16: Haha.. Tycker det låter som en klockren strategi!

Mvh // Johan