Relationer iFokus

Relationer

Läst 469 ggr
Staffan
2

Kanske inte den finaste inställningen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hyfsat narcisistiskt.

Herveaux
0

#0: Jag håller helt med what-a-little-fish's svar där. 😏

// Harley

Staffan
0

#1 Utveckla gärna! :)

Maria
1

Käre nån. Ingen empati där inte…

/Maria

Herveaux
0

#2: Tycker what-a-little-fish fångade kontentan bra i 'översättningen' i sitt svar som sagt.

Bara hoppas TS tänkte ett varv till och börjar jobba med sig själv.

// Harley

Staffan
0

#4 Ah, av någon outgrundlig anledning läste jag ditt förra svar som att du INTE höll med what-a-little-fish. Tack för förtydligandet! :)

Herveaux
0

#5: Läst lika tokigt jag, ett antal gånger… 😄

Vore iof intressant om någon som faktiskt inte håller med oss andra ville kommentera sina tankar om saken.

// Harley

[Hayabusa]
2

"Is it normal" Nja, beror väl på vad som anses "normal" men det inträffar nog tämligen ofta.

[Devya]
3

Låter inte normalt i mina öron. Man har nog stora psykiska problem om man tänker i sådana banor. Tack och lov att det tog slut mellan dem så han får en chans att hitta en vettigare person.

Jag har aldrig i livet önskat att mitt ex skulle försöka få mig tillbaka bara för att jag skulle få chansen att avvisa honom. Förlåt, men det är för mig tankar som tillhör en sjuk människa.

Karmatarerskanise
6

Jag ser det som att personen har väldigt dålig självkänsla/självförtroende och på det viset skulle känna sig väldigt bekräftad och skulle den hon nekade bli ledsen kan det ses som yttersta bekräftelsen för någon bryr sig så mycket att den blir ledsen.

[Hayabusa]
0

Bloggare, influencers, Intstagram & YouTubers….nog finns det ett utbrett behov av bekräftelse. Exakt det som åskådliggörs trådens ämne.

[Månglädje]
0

Men fy vilken människa, usch ☹️

Jag har läst på en del om narcissister eftersom jag mött dom både i yrkeslivet och privat och det här är en beteendestörning som jag ännu inte fått grepp om den är medfödd eller inte men dom lever på att suga energin ur sin omgivning för att sen plötsligt säga jag älskar och ösa över med vackra väl valda ord innan dom åter igen slår till. ( Psykisk misshandel )

Väldigt kort beskrivet men googla ordet narcissist så kommer massor med information upp och det är människor vi alla ska ta stora avståndet från för dom manipulerar och lurar in "bytet" för att sen hugga till samtidigt som dom kan vara hur charmiga och trevliga som helst, hua vilka människor det finns 😨 man upphör aldrig att förvånas.

Hoppas innerligt att han inte faller offer för hennes manipulerande, tvi vale och alla med en sund inställning till sina medmänniskor vet att antingen är man vänlig och bjuder på kärlek villkorslöst inte genom straff och manipulation man är bara människa helt normalt i med och motgång helt utan att känna att man ska straffa eller kontrollera andra.

Har ni inte läst på om narcissisterna, gör det för där har vi alla något att lära så vi inte drabbas av dom. En sak som är ett dilemma, narcissisten inser sällan sin beteendestörning och ytterligare ett problem är att vi även om vi vet om det så kommer vi ingen vart med dom för dom tar kontroll över allt och alla så det finns bara ett sätt avsluta relationen eller kontakten. Hårt men sant.