Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslor
Läst 467 ggr
gigge
1

ensam i mitt förhållande

Hej, jag har ett problem och vill gärna höra andras ideér och tankar kring detta. kanske bara jag som övertänker.
Jag har varit tillsammans med min kille i 6 månader och det är bra när vi väll är med varandra. Vi träffas sällan eller jag tycker det, 1 gång i veckan kanske 2. det beror inte på avståndet för det är liksom 20 minuter mellan oss. Jag känner mig ivägen, jobbig och störig när bi är med varandra. Det känns som jag vill mera, han söger att det inte stämmer och att vi ska börja träffa varandra mera men det händer aldrig något. samma sak varje gång jag tar upp det. I princip varje gång jag varit med honom åker jag hem och är ledsen för jag känner mig ivägen. Jag känner mig ensam i mitt förhållade. Vill inte göra slut med honom, han är den ända jag har då jag valt bort mina vänner för han blir sur på mig när jag är med någon medans han alltid är det. jag prioriterar honom före allt men han gör aldrig detsamma. hjälp mig snälla

Maria
11

Det här låter ju inte sunt.
Du skriver att det är bra när ni väl är med varandra men samtidigt känner du dig i vägen.
Ni har varit tillsammans i 6 månader och borde ju vara stormförälskade men det verkar ensidigt.

Han kräver dessutom att du inte är med några vänner. Vill du verkligen ha det så här? Det finns liksom ingen lycklig framtid där alls.

Lämna den här killen. Det finns andra mycket bättre killar därute. Kärlek ska vara något fint och inte något man mår dåligt över.

/Maria

Herveaux
8

#0: Försök att läsa ditt eget inlägg som om det var en av dina bästa vänner som skrivit det.
Hade du tyckt hon skulle stanna med en kille som får henne att känna så och välja bort sina vänner?

Lämna nu säger jag. Jag tycker det ringer flera varningsklockor och det här låter inte som den härliga nykära fasen i början av ett långt, sunt förhållande.

// Harley

• Redigerat 2020-10-15 19:42 av Herveaux
johan
9

Även jag som kille som uppskattar självsamhet mycket tycker att det där inte låter sunt.

Ge inte upp vänner ens för en snubbe som är bra. Det kommer garanterat straffa sig i längden. Och om du är tillsammans med någon som tycker du ska sluta träffa andra människor tycker jag du ska ta ett allvarligt snack med dig själv vad det är för människa du träffar.

Mvh // Johan

Karmatarerskanise
6

Ni träffas sällan trots att ert förhållande är nytt och ni borde vara nyförälskade och vilja träffas hela tiden. Det enda hindret för att träffas mer är han.

Du känner dig ivägen, jobbig och störig när ni väl träffas.

Du har flera gånger påpekat att det känns som du vill mer och han har varje gång sagt att det inte stämmer och lovat att ni ska träffas mer, men inget ändras.

Du är alltid ledsen när du varit med honom.

Du vill inte lämna honom eftersom du då blir ensam pga att du inte träffar vänner mer för det gjorde honom arg.

Du känner dig ensam i förhållandet.

Du är rädd för att bli ensam utan honom. Men ensamheten du känner nu är värre än den utan honom. Ensam i ett förhållande är verkligen en av de värsta sorterna av ensamhet.

Det bästa du kan göra är att ta kontakt med vänner och familj och berätta hur du känner och hur du mår. För det är lättare att göra något svårt med stöd av andra. Även om du tog avstånd från alla pga killen. Familj och vänner förlåter, förstår och stöttar när det verkligen behövs och man är mottaglig själv och kan ta emot stödet.

Du borde också kontakta psykiatrin för samtal med en kurator. Din självkänsla behöver byggas upp och det är väldigt svårt. En kurator har kunskap till att hjälpa dig hitta ditt riktiga värde, förstå att du är värdefull och att du ska ta hand om dig själv. En kurator är helt enkelt en väldigt bra stöttepelare i svåra situationer.

Jag hoppas verkligen att du lyckas ta dig ur detta. Livet är så mycket bättre än du tror just nu.

Juwel34
1

Har man varit tillsammans i endast 6 månader och stöter på detta problemet, är det nog bara att lämna. De här första månaderna ska vara fantastiska.