Relationer iFokus

Relationer

Etiketter: förhållandekänslor
Läst 3028 ggr
Margaretha1990
1

Min man hade ett konto på porrsida!

Hej!
Det är så att jag kom på min man för en vecka sen med att ha ett konto på en liveporrsida. Jag har aldrig haft någonting emot att man kollar på porr i ett förhållande men en liveporrsida kändes inte bra.Och att han dessutom var medlem!? Han hade också skickat ett meddelande till en av "livetjejerna" om att hon var perfekt och han kallade henne för baby. Blev väldigt sårad och känner mig oattraktiv och otillräcklig.. han kallade ju ändå en annan tjej för perfekt? Han säger att han har haft kontot långt innan vi blev tillsammans och att han inte kommer ihåg att han skrev sådär till den där tjejen! Han har tagit bort sitt konto och säger att han ångrar det och att han inte ska göra det igen. Vad skulle ni tycka och känna om era partners gjorde så och hur tänker man när man gör så!?? Vill också påpeka att vi i några månader mest bara har haft kompisrelation och inte har haft jättemycket sex men ändå, han är ju gift så varför göra så!? Skulle vilja höra vad ni andra tycket och tror som sagt!

Karmatarerskanise
3

Där går min gräns. Live blir för personligt för att jag ska vara okey med det.
Hade gett en chans till och skulle det hända igen hade det varit hejdå.

[peterhan]
3

Om han använt sidan när ni vart ihop ska han ju skämmas lite om han inte sagt nått, var den där texten (baby) från innan kan han ju inte bli dömd.

Juwel34
1

Jag känner lite såhär, är man intresserad av sin partner, varför vill man då titta på en annan? Finns ingen logik.

Han är nog kanske inte intresserad av dig och endast för bekväm för att lämna..

Margaretha1990
0

#2 Det där med baby skrev han medans vi var ihop )=

mostermimma
2

Jag hade haft jättesvårt att hantera en sådan situation, jag hade inte alls mått bra av det och det hade tagit väldigt på mitt självförtroende. Vet inte hur och om det skulle gå att gå vidare från något sådant.

Det känns som något ni behöver prata om. Du måste förklara hur du ser på det, och hur det får dig att känna. Och att han ska få chansen att förklara hur han ser på det. Så att ni sen kan prata om var ni har era gränser i ert förhållande, vad är okej för er att "göra". Och vänd på situationerna så ni får nya perspektiv. Hur hade han känt om du hade haft den typen av kontakter? "Byt plats" i olika scenarion.

[peterhan]
2

#4: ja då ska han ju be riktigt duktigt om ursäkt.
ska man involvera internet ska båda vara ok med det annars ska man låta bli det.

Margaretha1990
0

Har aldrig hamnat i en sådan situation innan så har inte vetat vad jag tycker om just liveporr. Men när jag fick reda på det och fick se det så blev jag så himla sårad. Jag skulle nog inte kalla det för otrohet, men däremot visar det tendenser till otrohet. Nu när han och jag har pratat om det och han vet hur ledsen jag blev och lovar att aldrig gör om det så skulle jag däremot klassa det som otrohet om han gör om det igen. Känner att jag vill fortsätta med honom och tänker att jag kanske inte ska älta det om vi ska kunna fortsätta ihop men går ändå runt och tänker på det och vad han skrev till den där tjejen. Han säger ju samma saker till mig som han sa till den där tjejen?!

_Fisken
0

Är porr en erotisk sup? Är en sup före fest en avslappnare? Blir ett område i vår hjärna stimulerad med hjälp av dessa "verktyg" på ett sätt som vi just då gillar?

Jag försöker hitta en orsak till varför vi tittar på porr och se om det finns nån "otrohet" i att titta på porr.

Margaretha1990
0

Skulle ni klassa liveporr som otrohet eller tendens till otrohet?

_Fisken
2

#9:
Om min sambo (kvinna) skulle titta på liveporr så skulle jag inte tolka det som otrohet. Jag skulle tolka det som att hon behöver boosta sitt sinne för erotik.

Spontant anser jag otrohet kräver fysisk och/eller mental intim kontakt. Med mental intim närkontakt menar när de byggt upp i hemlighet en relation via nån dejtsite eller så där de ingående berättar i detalj om sina innersta tankar och lustar. Då har man gått över gränsen för min del.
Fysisk intimitet behöver nog ingen vidare förklaring.

Detta är ju åsikter av mig, en man, och den är säkert inte lik vad en kvinna tycker.

[Devya]
3

#10: Det här knappast något att göra med om man är man eller kvinna. Det där är individuellt.

Min man ser det som otrohet och skulle kräva skilsmässa nu då jag frågade om hans åsikt.

Margaretha1990
0

Har precis fått reda på att han har betalat för att se tjejer på den där sidan också:(

_Fisken
0

#12: Tråkig situation. Mycket att smälta för dig.

Margaretha1990
0

#13: han påstår såklart att han inte kommer ihåg att han har betalat. Trots att detta bara var för en månad sen.. skyller på att han tror att han var full

Karmatarerskanise
0

#14: väldigt dåligt att han inte bara erkänner vad han gjort istället för att påstå att han inte minns det. Han är ju påkommen och att försöka bortförklara istället för att be om ursäkt för det eller förklara det förstör bara mer.

Han vet väl om.han drack dagen som betalningen gjordes.

LUKE3087
1

Porr är en berättelse som består för att sälja prenumerationer. Det har praktiskt taget ingenting att göra med hur riktiga par interagerar med varandra. Sex i äktenskapet innebär allt paret vill göra. Om du båda vill prova något du såg i en video eller tidning, gå till det. Men gå inte i äktenskap och förvänta dig att sex blir som det du har sett någon annanstans - det är otroligt giftigt för förhållandet. Prova saker. Låt henne veta vad du tycker om. Fråga henne vad hon tycker om och lyssna. Det är så enkelt som det; det är så svårt som det. Men det är värt det.
Ett äktenskap förstörs när en partner vägrar respektera den andra och sätter besattheten högre än partnern.

[XO13]
1

Är han gift ? Då skall du nog ta en funderade på det. Han vill nog bara ha dig för en stund o sen gå vidare. Hans sexuella tankar är nog som porrfilmer han tittar på. Ha flera. Om du nu vet att han är gift så förstår jag inte att du hänger på honom. Skall du inte skaffa dig ett liv med kärlek utan att ha könsumgänge med såna som han. Han utnyttjar dig.. förstår du det !!!

[XO13]
0

Margaretha…han är inte Din man…han är bara nåt eländigt du råkat ut för, du har bättre att vänta…

Margaretha1990
0

Är jag dum och naiv om jag väljer att försöka lita på honom igen?

Lona
1

#19: Jag blir lite förvirrad: Han är alltså gift men är det med dig eller någon annan?
Ganska olika förutsättningar om man säger så.
Om ni är gifta så kräver det nog en rejäl satsning från bådas sida. Inte för att du har gjort något "fel" men jag tror att man måste jobba på det delvis tillsammans.

Om han är gift med någon annan, dumpa! (Och fråga dig själv vad du sysslar med.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Margaretha1990
2

Han är gift med mig, ingen annan alltså

LaPrincipessa
2

#0: För mig är det okej att min pojkvän kollar på porr men gränsen går vid liveporr! Det är inte alls okej för mig!

[XO13]
1

Det där med att han har glömt är en ren lögn, han kommer så ihåg allt vad han sätt….. vad ska han säga till försvar ??? Han tänder på det här.
Att se på porr i ett förhållande ser jag att det finns en brist i sitt eget förhållande (förlåt) en del kanske båda två får en "kick".
Men man skall inte smyga om det.
Alla har ett eget sexliv o skall göra vad de känner för att må bra.
"Du är live för mig" annars får det vara.
Skulle inte vilja ha någon som ser sex hos någon annan.

Karmatarerskanise
3

#23: ser sex hos någon annan?
Ser PÅ sex som andra har.

Vilken brist tycker du att ett förhållande har när man kollar på porr?

Denna kommentar har tagits bort.
[XO13]
0

#23 om båda tycker om at se sex när andra har det är det OK tycker jag, men om det bara är en som tycker det skall man nog ta upp det för att en relation skall hålla. Har man det bra tillsammans eller behöver man något extra skall man nog prata om. Det finns ju swingers…. alla tycker olika om sitt samliv. Det får man själv avgöra vad man vill leva av i framtiden.

Margaretha1990
0

Efter några månader så är detta fortfarande något som jag tänker på varje dag. Efter att ha fått reda på några saker som är det värsta för mig.: Han hade ett konto på en liveporrsida. Han har i ett års tid suttit och betalat för att se tjejer göra olika saker med sig själva. Och andra saker på den där sidan . Men smärtan slutar inte där. På våran åttaårsdag satt han och betalade för att titta på andra snuska sig. Samma dagar han har kommit hem med blommor till mig och julaftnar. Datum som ändå betytt väldigt mycket för mig. Och honom med, vad jag trodde iaf. Nu efter att allt kommit fram så visar han genuint ånger för det han gjort och han påstår att han inte tänkte på att det han gjorde var fel. Men jag vet inte om jag ärligt kan lita på honom mer! Det enda som gör att jag fortfarande är kvar är min kärlek.

Karmatarerskanise
0

#27: tyvärr tror jag det är kört. För dig är det så personligt. Du känner dig sviken djupt av den du älskar. Han ser inte alls på det personligt och därför lär du alltid känna att det är otillräckligt. Han kan inte förstå dig hur han än försöker.

En del tar sig förbi stora problem. Jag hade inte klarat det.

mostermimma
0

#27 Det är väl precis det som är kärnan i det hela, att vi tycker olika om vad som är fel och vad som är tillåtet. Om båda parter är okej med liveporr som är det ju inte fel att titta på, vare sig för sig eller ihop. Men tycker man olika och inte är okej med den andras val så blir det ju svårt. Och att förstå det efter att det skett gör det ju svårt med förtroendet till den andra. Jag förstår helt att du känner dig sviken. Jag tycker att det är en form av otrohet och hade nog inte kunnat gå vidare från det.

Liz85
4

Förutom det faktum att han har ett konto på en sådan sida vilket skulle göra att jag starkt börjat planera på att dra om han inte kom med en rejält bra förklaring…

Så tänker jag att det inte är schysst mot tjejerna (och kanske killarna?) på sidan heller. Visst finns det möjligen någon som gillar att visa upp sig. Men hur många av de som "jobbar" på den sidan mår skitdåligt när de stängt av kameran? Bara för att de måste visa upp sin kropp för en främmande person, enbart för att överleva.

ATF
1

#0: hade nog kanske inte klassat de som otrohet riktigt men inte långt ifrån… men bra att du satte ner foten och poängterade att det inte var ok… bättre han tittar på vanlig porr ju isf.

Margaretha1990
0

Han påstår att han såg det som vanlig porr när han tittade. Men han kommer med så mycket konstiga bortförklaringar och ljuger , vrider och vänder på allt så jag vet inte vad jag ska tro. Hade han sett det som vanlig porr så betalar man väl inte och dessutom inte skriva till en av tjejerna.!? Han säger idag att han har förstått att det var fel och inte kommer göra om det, dessutom inte när han vet hur ledsen jag blev. Han gråter väldigt mycket och säger att han ångrar sig. Jag tror på hans ånger men är rädd att han gör om det en vacker dag. Och alla fina minnen och viktiga datum ger mig numera bara ångest. =(

Pingpongboll
0

Han är beroende av den där skiten.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Margaretha1990
0

#33: varför tror du det? :/

Pingpongboll
0

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Buala
0

#0: en hemsk känsla att behöva se sånt . Just porr kan vara så känsligt. Även om hotet inte kan bli verklighet så förstår jag dig. Reagera får man men hur man reagerar. Om du säger att de där sårar dig så ska han respektera. För troligen var de en impuls grej att skriva va snygg hon är. För visst är de inte privata tjejer i ett knullforum typ. Utan live när en porrstjärnan leker . När problemet inte finns annars när han ser på porr så ska man även där kunna sätta gränser med va man blir osäker på .

Dianabuala

LunaH77
0

Jag hade aldrig kunnat acceptera något sånt tyvärr 😪

[TorpUffe]
1

#0: inte ok av honom tycker jag. Pirr film eller bilder är kanskevokej,men live, hmmm. Jag skulle bli sårad om min tjej eller fru hängde på nån kill sida och gav komplimanger. Men han ångrar sig och du får lita på det och försöka gå vidare . Men om du kommer att älta den här saken så kommer erat förhållande med 100% säkerhet inte hålla. Jag hoppas han verkligen visade att han ångrade sig. Annars är det ju ganska dödfött att fortsätta. Jag menar att ifall du inte får respekten du förtjänar då gå!!!

Margaretha1990
0

Hur ska jag våga lita på honom igen!? 😕

Maria
2

#39 Kan ni inte söka hjälp utifrån? Samtalsterapi eller liknande.
Det har ju gått så lång tid nu och så här kan du ju inte leva. Det måste vara svårt att leva tillsammans med någon man inte litar på. Jag själv hade aldrig klarat det.

/Maria