Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 518 ggr
Karmatarerskanise
1

Relation till familjemedlemmar

Vad har ni för relation till era föräldrar och syskon?

Står ni nära eller har ingen kontakt alls kanske?

flocken
1

Pappa är död.
Har brytit kontakten helt med min sk mor +2 syskon. Har en äldre syster jag pratar med ibland.
Träffar bara min kusin + hennes mor.
Har en egen familj och ny släkt på min mans sida som älskar mig.
Även 2 väninnor som jag ser som familj

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Emmmm
1

Jag har en jättenära relation till mina föräldrar. Pratar med dom i princip varje dag och träffar dom ett par dagar i veckan. De har också väldigt nära relation till mina barn och kommer och leker med dom ett par gånger i veckan. Vi har även nära relation till mina svärföräldrar som vi träffar en gång i veckan.

Lia
1

Mamma träffar jag varje vecka. Vi delar hund och hjälps åt med inhandling, men vi hade setts ofta oavsett. Pappa pratar jag med på telefon ibland och vi ses några gånger per år. Mina bröder har jag ingen kontakt med.

Herveaux
2

Pappa gick bort när jag var 15år, jag hade då träffat honom enstaka gånger sen han och morsan delade på sig när jag var runt 1år.
Morsan bröt jag med helt så fort jag fyllde 18år.
Halvsyster hade jag lite fortsatt kontakt med efter att jag bröt med morsan men sen rann det ut i sanden.
Moster och mormor är i stort sett den enda släkte jag hade kontakt med och båda gick bort inom loppet av en månad för nu 3år sedan.

Idag har jag ingen kontakt med varken familj eller övrig släkt.

// Harley

[ThinkingMe]
0

Jag bröt helt med min far för några år sedan, men har en god relation med min mamma idag. Sedan har jag väl en okej relation med mitt halvsyskon.

Karmatarerskanise
0

Jag bor nästan granne med mina föräldrar och 3 minuter från min bror, hans fru och deras son.

Min mamma är min bästa vän och vi träffas varje dag.
Pappa träffar jag endast för att han bor med mamma. Hade dom inte gjort det hade vi förmodligen inte haft någon relation. Den förpestades när jag var i tonåren.

Min bror och jag är inte ovänner, men inte vad man kan.kalla vänner heller. Umgås aldrig mer än vi.familjemiddagar.svägerskan är trevlig, men lite språkproblem som gör mig stressad när jag inte förståt då skämmas jag.

Mamma är personen som håller ihop oss..om 2 veckor lämnar hon pappa träffades vid18 år nu är dom 66år.så vi får se hur dynamiken förändras heja mamma! Nu ska hon så känna frihet och glädje. Ser så fram emot det. Hon ska slippa tryckas ned med negativabkommenterarom allt. Det kommer bli hennes första egna lägenhet. Så spännande:)

sp0ngeb0b
1

Jag har kontakt med föräldrar och syskon men vi träffas inte så ofta. Dels för att jag bor lite för långt bort och dels pga pandemin. Vi har aldrig haft en speciellt nära relation, aldrig pratat om personliga saker osv men vi hörs lite då och då, åtminstone med mamma och syster då vi brukar skicka bilder till varandra på snapchat. Männen i familjen är inte så värst sociala av sig direkt.

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
1

Har bra relation med mina föräldrar och 2 av mina syskon.

Makens släkt har vi ingen kontakt alls med. maken bröt med dem för 3 år sedan, då fick han nog.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Devya]
1

Jag har en nära relation med min mamma och med mina tre syskon. Jag pratar varje dag med min mammaoch med mina två systrar och bror blir det mer sporadiskt, ibland bara någon gång i månaden men vi kan ändå prata om precis allt.

Vi ses ungefär en gång om året men det här året har vi inte träffats pga covid-19.

Jag har dock ingen kontakt med min far.

citytjejen
2

Varken mamma eller pappa är längre i livet men när de levde så hade vi väl kontakt några gånger i månaden. Hade ingen nära relation till dem men den relation vi hade var ändå bra och det var aldrig någon osämja. Syskon har jag inte och har bara kontakt med min faster. Övrig släkt har jag ingen kontakt med och är nöjd med att ha det så 🙂
Har dock bra kontakt med min mans närmaste släkt vilket är väldigt trevligt!

/Christina

Tippy-Toe
1

Har fantastiskt bra relation till mina föräldrar och min syster. Är enormt tacksam över det. De har verkligen alltid funnits där för mig. Mina föräldrar bor ca en halvtimme bort så vi brukar ses ett par gånger i månaden i alla fall. Lite mindre har det blivit nu senaste tiden pga corona. Brukar prata med dem i telefon minst en gång i veckan. Min syster bor ett par timmar bort så vi ses inte så ofta. Vi har aldrig riktigt pratat så mycket i telefon, men håller desto mer kontakt på messenger. Har också en messengerchatt med mamma och syster där vi alla tre pratar dagligen. :)