Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 444 ggr
MonicaLagerquist
0

Hur firar ni årsdagen

Min man och jag träffades på nyårsafton så vi firar den dagen med lite extra god mat och gott dricka vid midnatt.
Hur firar ni årsdagen?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Jag tycker årsdagen är viktigare än bröllopsdagen 😉

I år firade vi 40 år och var på Sjömagasinet här i Göteborg och åt skaldjur🙂

/Maria

Zadeira
1

Vi brukar försöka gå ut och äta, men eftersom den 16e december är så tätt inpå jul har det hänt att vi fått göra något gott och ha det trevligt hemma istället för att slippa julstressen. I år blir det inget speciellt, men nästa år firar vi 10 år som par så då får vi nog unna oss något extra om pandemin hunnit rätta till sig till dess.

sp0ngeb0b
0

Jag och min sambo firar snart vår första årsdag. Jag tror inte vi kommer att göra något superfestligt på grund av covid, men förhoppningsvis kan vi nog komma på något fint vi kan ordna här hemma. Kanske någon form av hämtmat. Jag tänkte även fixa en liten present och ett kort eller brev med fina ord. I tidigare förhållanden har det ofta blivit restaurangbesök och ibland hemmadejt (beroende på hur gammal jag varit, är ju inte så gammal än hehe)

Lona
0

Vi har ingen konkret årsdag, av förklarliga skäl minns ingen av oss när vi sågs första gången. Det måste ha varit i mitten eller slutet på september 1973… :-D
Jag brukar annars räkna årsdagen av vår första riktiga kyss, det var tre år sedan i förra veckan.
Det blev inte mycket till firande i år, hans närmsta vän har precis haft Covid-19 så vi har inte setts på några veckor. Vi får ta igen det senare!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
0

Lite extra god mat
Film

Nu under pandemin blev det inte mycket mer, tyvärr
Ibland har vi åkt på bio, bowling eller liknande (men fungerar ju inte nu)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
2

#4 Lite samma här - vi hade inget datum för att ingen av oss vet vilken dag vi "blev tillsammans". Vi vet vilken dag vi träffades första gången dock, och vilken dag vi flyttade ihop. Men när vi blev tillsammans är lite mer oklart. Så vi bestämde en dag (som var någonstans runt tiden vi blev ihop) bara för att vi skulle kunna fira det, haha!

Lia
1

Normalt tar vi in på hotell i någon ny stad, upptäcker så mycket vi hinner över helgen och bokar den mysigaste restaurangen vi hittat. I år firade vi 10 år i soffan framför en bra film, åt hämtmat och spelade spel. Båda är lika mysiga, fast på olika vis.

_Fisken
0

På grund av olika oväntade och ovanliga händelser för min sambo under ett par månaders tid så gjorde ödet så vi träffades den 5 juli för 3.5 år sedan och sedan dess firar vi lite smått varje månads 5:e dag. Årsdagen däremot blir det nåt större. Finare middag på restaurang. Kanske i kombination med en resa.

[XO13]
0

Det finns ingen årsdag, man älskar den man har o alla dagar är en årsdag.
Kollar inte almanackan, älska o äta gott kan man göra året runt.
Kanske lite tråkigt men 365 dagar av kärlek då är det svårt att pricka in en dag.

Fridaaaa
4

#9 Klart att årsdag finns. Det du skriver nu har ingenting med årsdag att göra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
1

#10: Eller hur! Årsdag finns ju, vare sig man vill eller ej 😊

/Christina

citytjejen
0

Vi brukar gå ut och äta på vår årsdag, och även på vår bröllopsdag. Man ska fira det som firas kan, tycker jag😃

/Christina

Zadeira
1

Årsdag idag, 9 år ihop. Vi ska bädda ner oss i soffan med god mat och se film eller serier ikväll.

fruktgumman
0

Vi brukar gå ut och äta. Bio ibland. Det blir inte så nu i Februari då vi har vår årsdag. Då blir det förmodligen äta gott + film hemma.