Relationer iFokus

Relationer

Läst 219 ggr
Anonymos
0

Vad kan jg ge i julklapp?

Precis som alltid är jag ute i sen tid med att ordna julklappar…. Dumt av mig, särskilt nu i år med covid-19 när man gärna beställer allt på nätet… Jag har absolut ingen aning om vad jag ska ge min man, han har verkligen allt. Jag hade kunnat ge upplevelse men eftersom det är en stor pandemi är vi ganska försiktiga med att ge oss ut i världen eller i landet för att hitta på saker.

Vad kan jag ge honom? När han fyllde år i vintras fick han köksprylar, så vill gärna inte ge något sånt.

Parfym är svårt, jag ger mig helst inte ut i affärer nu mitt i pandemin.

/Anonymos

Herveaux
1

Låter kanske tråkigt, men jag hade iaf uppskattat det - kuponger.
(kom inte på något bättre ord just nu)
T ex ryggmassage, fotmassage, favoritmiddagen, frisedel för [hushållssyssla] under veckan, frukost på sängen, osv.

// Harley

_Fisken
1

Har han nån hobby? Om han har, googla på det och se om du får upp några förslag.

Annars? Tja, strumpor och kalsonger. Lite tråkigt men…det är grejer som bör bytas ut lite då och då och är han som mig, tacksam ändå så funkar det.
Annars ett gäng olika öl i glasflaskor från systemet. Finns många goda utländska öl…

Anonymos
0

#2: Öl och kalsonger är också sådant som han många år har fått. Annars var de bra tips det där med hobby

/Anonymos

Vista
0

Handskar, t ex såna som man hittar i friluftsbutiker som Naturkompaniet.

Liz85
0

Eller gör något till honom om du är bra på något. Tex köpa ett passande föremål och måla/skriv en personlig text på det. Finns färger för diverse underlag.

Gillas spa kan man sätta ihop en egen "hemmaspalåda" och kanske skriva nåt fint på locket.

• Redigerat 2020-12-05 19:25 av Liz85
Sindri
0

Presentkort på SFAnytime eller annan filmkanal - det blir många hemmakvällar framöver…….
Om ni redan har en massa kanaler så en riktigt gosig pläd att krypa under i TV-soffan.

Namiko
1

Tycker han om något speciellt i matväg som man kan göra en presentkorg av? Kan vara allt från finare godis till annorlunda marmelader och kex som han kan njuta av att testa. Har han redan allt så känns något som används upp ganska passande. Något som kan sätta lite guldkant på vardagen ett tag framöver.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

oh-la
0

När jag inte vet brukar jag kolla på böcker. Finns så himla roliga faktaböcker, eller kokböcker. Men jag älskar ju själv böcker 😁 annars tycker jag att det är rätt trevligt med en liten korg med kaffe eller te som inte är det vanliga man köper. Eller lite olika lyxiga choklad. Eller en kombination av det 😁

sp0ngeb0b
0

Om han är intresserad av matlagning eller bakning kanske en kokbok med annorlunda inriktning skulle vara en rolig grej att prova.

Nu är jag lite av en boknörd så jag säger som ovanstående att det kanske inte passar mottagaren, men det finns ju många faktaböcker, biografier och s.k. coffee table-books som kan vara roliga att få även om man vanligtvis inte gillar böcker. Exempelvis har jag en coffee table-bok från Humans of New York som jag fick för X antal år sedan, den innehåller bilder + korta berättelser (vi snackar typ en halv sida har jag för mig) om intressanta personer. Tycker det är lite kul att bläddra i den. Annars någon faktabok om något han är intresserad av, eller en biografi om någon kändis han tycker om.

Gillar han musik kanske det passar med en musikbiografi eller CD/LP skivor. Finns ju även filmer om vissa artister.