Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslor
Läst 393 ggr
gigge
0

vill träffas olika mycket

Hej, jag och min kille träffas inte jätte ofta eller de brukar vara 3 gånger i veckan men jag vill vara med honom hela tiden men han är med sina kompisar istället eller sitter bara hemma. jag blir arg när han är med sina kompisar istället för mig, vill han ska vara med mig. absolut att han får träffa sina vänner men jag vill träffas mer och det vet han ändå prioriterar han inte mer tid med oss. jag vill ha ett förhållande där man gör allt ihop varje dag.
vad tycker ni jag ska göra?

[Moon AppleGrey]
4

Ja, du säger att ni träffas ca tre gånger i veckan.
Det kan, enligt vissa, vara ganska ofta.
Hurdan är han som person? Extrovert? Introvert?
Att han sitter hemma ibland, kan väl också vara för att han behöver lite tid för sig själv också.

Herveaux
6

Att ses 3ggr/veckan eller slarvigt räknat ungefär varannan dag tycker jag är ofta ändå.

Själv skulle jag känna mig kvävd om min partner krävde att vi skulle ses varje dag bara för h*n vill det. Jag tycker det är viktigt att få ha egentid även om man är i ett förhållande.

// Harley

Herveaux
1

Förresten, är det samma kille som du skrivit om i den här tråden?
https://relationer.ifokus.se/discussion/1485477/ensam-i-mitt-forhallande?postId=19317643

Har det blivit förändringar förutom att ni ses för sällan? Om inte tycker jag du ska ta till dig av råden i den tråden.

// Harley

Har du frågor om Relationer? Behöver du stöd och råd i en känslig fråga om en relation? Kom till vår sajt på ifokus där vi sätter relationer i fokus. Ingen fråga är fel och du kan vänta dig ett snabbt svar från oss sajtvärdar eller från någon av våra medlemmar. Vi ger också tips, kommenterar artiklar och pratar om alla typer av relationer.
johan
8

#0: Om du vill att han ska fortsätta vilja vara med dig över huvud taget, så tror jag i varmaste välmening att du ska lugna ner dig.

Text är svårt, men så som du utrycker det låter du inte så sympatisk i förhållande till din kille. Att bli arg om han träffar kompisar låter inte sunt och knappast hållbart i längden om kompisar är viktigt för honom.

Låt oss säga att du säger till honom att han ska umgås mindre med sina kompisar och mer med dig och han gör det för att han inte vill förlora sig. Skulle du vara nöjd och trygg med att han är där för att han vill det, eller för att du krävt det?

Hur bra kommer det kännas att umgås om det till viss del är en uppoffring?

Mitt råd: Vad glad över det du har, eller hitta någon som mer naturligt vill ha samma som du. Att den ena parten ska ge upp något som är viktigt för en tror jag är svårt i längden.

Mvh // Johan

Fridaaaa
2

Förstår dig samtidigt så är det bra att vara ifrån varandra också och viktigt att kunna umgås med sina vänner med samt ensamtid

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[XO13]
0

Egentid ? om han nu sitter med sina kompisar. Kan inte du oxå vara där ?
Att vara ensam kan vara viktigt, att inte behöva prata eller så.
Testa att vara där med hans kompisar. Det pratas om en del o du kan vara en del i det. Älskar han Dig så går det bra.

Fridaaaa
3

#6 fast man kan älska personen utan att h a med varje gång man umgås med kompisar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
2

Ungefär varannan dag är väl ganska bra ändå, även om förhållandet är ganska nytt. Det är bra mycket mer/bättre än vad många andra kanske får.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[XO13]
0

Älskar man någon så räknar man inga dagar.. man känner bara att man vill vara med den… skall vara ömsesidigt, annars skall man tänka… varför..