Relationer iFokus

Relationer

Läst 409 ggr
saretsav
1

Klär ni upp er för er partner?

Hej, jo jag undrar om ni brukar klä upp er för er partner när ni bara är själva hemma?
Typ nu med Covid19 och det här så firade jag och sambon julen bara vi 2. Vi har båda föräldrar med olika sjukdomar, hög ålder osv så det kändes onödigt att ses rent fysiskt så vi höll kontakt på annat sätt.
Men iallafall så gick vi hemma i myskäder, jag hade grå mysbyxor och en svart huvtröja och sambon hade något liknande, ett par knallgröna rätt fula mysbyxor som han ofta har när vi är själva och inte har folk hos oss.
Förmodligen kommer vi gå omkring i samma pösarkläder även på Nyårsafton såvida det inte blir bestämt att vi ska fira med några fler men det tror jag inte
Det skulle vara intressant att veta hur ni andra gör på helgdagar om ni är bara hemma med er partner. Menar inte någon ny ni dejtar såklart utan en ni bor ihop med. Klär ni upp er?

Draken
0

Inte om det bara är jag och maken hemma.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Åsa S
0

Jag planerar att fira nyårsafton med en skön dusch efter jobbet och sedan slinka i min supersköna velourmorgonrock som jag gärna går runt i hemma jag har mer än 1st av samma modell

Fridaaaa
0

Äger knappt några "finare" kläder utan är vardagskläder och myskläder (ej samma sak). Däremot brukar jag fixa till håret, sminka mig lite annorlunda och så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
1

Självklart. Varje fredag och lördag om man inte är sjuk.
Jag går i arbetskläder 06:30 - 17:00. Varje dag.
Jag tar antingen på mig jeans +snygg tröja, klänning, kjol +leggings.
Han tar på sig skjorta.
Man måste vårda sitt förhållande.
Skulle jag se honon illasittande fula mjukisbyxor varje dag hade jag spytt.
Bara för att vi är gifta så behöver man inte sunka ner sig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

sp0ngeb0b
0

Jag älskar mjukiskläder och skulle egentligen aldrig få för mig att sitta hemma i jeans eller andra obekväma plagg till vardags, och egentligen inte när jag går ut och handlar eller så heller. Men nu när jag nästan bara är hemma pga covid kan det ibland kännas extra "fräscht" eller vad jag ska säga att sätta på mig jeans, vanlig bh och en lite "finare" t-shirt. Men det är fortfarande väldigt sällan jag gör det, haha. Sambon får tycka vad han vill. Men ibland om vi fixar någon extra fin middag (t.ex. om vi har en hemmadejt eller det är en högtid) så brukar jag föreslå att vi ska klä upp oss lite. På julafton hade vi vanliga kläder men på nyår ska vi klä upp oss tänkte vi. Jag bryr mig inte egentligen men det får det hela att kännas lite mer festligt. Kan ju annars vara lite svårt att få en ensam hemma-middag att kännas festlig.

saretsav
1

#4 Jag menade självklart inte att vi har illaluktande kläder. Våra myskläder är varken illaluktande, trasiga eller smutsiga. Självklart menade jag hela och rena kläder. Men rätt fula ja, Men bekväma :)
Vi har ett gäng myskläder hemma som vi växlar mellan så självklart inte att gå i samma fula byxor dag efter dag :) Och givetvis är vi nyduschade och rena själva och inte "sunkiga" på något sätt.

Fridaaaa
0

#6 Står illasittande kläder. Och inget syftat till er.
Står inget om lukta illa, skitiga osv heller

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2020-12-27 14:48 av Fridaaaa
saretsav
0

#7 Oj haha jag såg fel där. Läste illaluktande istället för illasittande, Fast "sunka ner sig" tolkar jag som nånting ofräscht ändå, smutsigt sunkigt liksom. Fast sunkigt kanske kan vara rent också, jag vet inte. Jag tänker mig orent iaf

flocken
1

#8: för mig är sunkigt kläder som sitter dåligt.
Stora mjukisbyxor och en stor t-shirt. Ser så illa ut.
Inget jag tänder på precis.
Tror inte jag äger ett par mjukisbyxor 🤨

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

Men vi är väldigt noga med kläder när vi är lediga. Finare kläder behöver inte vara obekväma.

…………………………………..

Maria
0

Jag har samma kläder hemma som jag har när jag går till jobbet. Jeans och olika toppar jag varierar.
Min man har arbetskläder på jobbet och jeans och T-shirt eller skjorta här hemma.

/Maria

[Devya]
0

Jag går ofta omkring i mjukiskläder och min man springer omkring i bara underkläder. Vi klär inte upp oss för varandra då vi är hemma med barnen utan har på oss bekväma kläder som kan lätt kastas in i tvätten vid behov.

Lia
1

Vi klär upp oss om vi firar något.

Tullipan
0

Jag har jeans varje dag på jobbet så när jag kommer hem tar jag gärna på mig något ledigare om vi inte ska ha besök eller så.

[XO13]
1

Jul o Nyår kan man klä sig lite bättre, klänning o kostym för att få en känsla av att det är en speciell dag. Tror att man känner sig själv lite finare än vanligt.
Mjukisbyxor o mjuka sköna kläder kan man byta till sen.
Midsommar klär man sig fin, eller hur, man får en kick på värme även i den kalla vintern. Det blir så gott

Karmatarerskanise
1

Har alltid klätt upp mig för nyårsmiddag även om det bara varit jag och sambo.

Sindri
0

Jul är alltid med våra barn, alla klär upp sig.
På nyår klär vi alltid upp oss även om det bara är vi två. Bara för att vi tycker det är kul.
Äger inga "myskläder". Avskyr långbyxor, så har det bara utomhus när det krävs. Gillar inte heller t-shirts.
Avslappnat för mig är klänning eller kjol och top. Under kallare årstiden overkneestrumpor, och kläder i ull. Mjukt och gosigt.

[XO13]
0

Gör som ni känner för är som gäller…

Katti
0

Om vi har kläder på oss så är det sköna mysiga kläder som vi trivs i :-). Klär aldrig upp oss hemma!