Relationer iFokus

Relationer

Läst 304 ggr
mhejhej
1

Jag som svartsjuk behöver hjälp

Hejhej

Jag har varit tillsammans med min pojkvän/sambo i 1,5 år. I början av våran relation trodde jag nog att jag ville höra allt ifrån hans tidigare liv, och det fick jag väldigt detaljrikt. På saker jag verkligen ångrar nu.

Jag var 19 när jag träffade min pojkvän och även förnst då blev av med oskulden. Min pojkvän som är tre år äldre än mig förlorade sin oskuld när han var 21. Han har bara varit med mig och henne så det är inte så värst mycket direkt, men jag är helt förstörd över detta faktum. Att han har haft sex med en annan kvinna. Det låter så löjligt då vi inte ens visste att varandra fanns då.

Jag bryter ihop något extremt. Jag kan knappt låta honom röra mig utan att jag tänker på att dem händerna har varit på en annan kvinna. Jag tänker på att Han har gjort allt det han har gjort med mig fast med en annan. Jag känner mig inte speciell, jag känner mig som nummer två och jag blir så fruktansvärt äcklad utav honom. Jag mår även väldigt dåligt över att han har varit med någon men inte jag. Han har då minnen ifrån tidigare och jag splittras i två.

Jag har genuint brytit ihop flera gånger över detta, men problem är att jag fortfarande älskar honom så mycket. Det är så sorligt för han är min ride or die på alla andra plan.

Men som sagt har vi varit tillsammans i 1,5 och det blir bara värre Och jag är rädd för att jag fortfarande kommer tycka att det är jobbigt när vi är 50.
Just nu har jag känslan att han har varit otrogen. Men vi har pratat om det flera gånger om att mår såhär och han har sagt att det innan har han knappt något minne ifrån. Samt sagt att jag hans allt, men det stoppar ändå inte mina tårar. Det stoppar ändå inte mina tankar och bilder ifrån deras sexakt.

Snälla, jag behöver hjälp, vad tycker ni att jag ska göra?

//tacksam för svar

johan
9

Jag tycker du borde söka riktig hjälp. Du verkar ha ett stort problem som orsakar skada både för dig och sin omgivning.

Heder åt dig att du åtminstone ser det själv. Måste vara sjukt jobbigt.

Jag hade aldrig orkat leva med någon som är svartsjuk och misstänksam. Jag tror du riskerar att stöta bort dom som älskar dig.

Mvh // Johan

Maria
5

Jag tycker du ska söka någon samtalshjälp för så här kan ni ju inte ha det. Varken du eller han.

Han kommer förmodligen inte att orka med detta i längden så det är bra om du söker hjälp.

Jag var 18 när jag träffade min man. Han var 24 och hade två samboförhållande bakom sig bland annat.
Det är nog inte många som träffar en partner som är oskuld.

Det är ju ganska orimligt att vara svartsjuk på något som hänt innan ni ens kände varandra men det tror jag nog du egentligen inser.

Sök hjälp för er bådas skull.

/Maria

mhejhej
1

#1: Har precis börjat se en psykolog gällande detta och förstår nog att de är den enda lösningen isf. Ville bara kolla om det fanns någon som har varit med om samma sak och tagits sig ur det.

mhejhej
0

#2: Har precis börjat se en psykolog gällande detta och förstår nog att de är den enda lösningen isf. Ville bara kolla om det fanns någon som har varit med om samma sak och tagits sig ur det.

[XO13]
1

#2 Sök hjälp så kan ni prata om det.
För min del så har jag aldrig haft problem med det. Är inte religiös eller så har bara haft mina känslor av vad jag känner.
Har aldrig varit svartsjuk på de jag har varit tillsammans med, allt har varit naturligt med den jag har varit med. Tänker inte på vad min partner gjort tidigare, här o nu har varit .
Tänker mest på nuet o att man har det bra.

johan
7

#3: Bra! Tycker det är stort av dig att se och erkänna att detta är ett problem som ligger mer hos dig än din partner. Bara det gör ju att man tror att du kommer kunna hantera detta med rätt hjälp.

Mvh // Johan

Maria
3

#4 Jättebra att du redan har hjälp.
Jag tror det är svårt att ta sig ur ett sådant här stort problem själv.
Lycka till.

/Maria

MissClue
1

#0: Jag kan väl inte ge dig något råd mer än att jag håller med om att du borde gå och prata med någon. Jag kan dock relatera för det var precis så jag kände med min första pojkvän. Han tog min oskuld men jag var hans andra. Det plågade mig något fruktansvärt. Detta var 19 år sedan, att gå till psykolog eller liknande fanns inte i min värld, idag är det mindre tabu. Mitt ex fick stå ut med mina gråtanfall och min hysteriska smärta över detta vilket faktiskt var fruktansvärt orättvist och oförtjänt. Det vet du också innerst inne men man kan inte rå för hur man känner. Han har såklart inte gjort något fel och borde inte få skit för detta. Gå till någon som kan hjälpa dig ta reda på varför det gör så ont som det gör.

I love not man the less, but Nature more…