Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslorleva-tillsammanskriser
Läst 570 ggr
Ssggss
0

älskar han mig? silent treatment?

Jag har varit tillsammans med min kille i 1 år nu. Detta är vårat andra förhållande. Det förra varade i 1 år, sen hade vi ett uppbrott på ett halvår innan vi blev tillsammans igen.
Anledningen till att det då tog slut var för att han inte kunde kommunicera och jag kände mig inte sedd eller särskilt älskad. Visade sig sen att han inte ens hade släppt sitt ex från några år tillbaka, vilket förklarar varför han var som han var.
Vårt nya förhållande har varit bra, han har känts helt annorlunda. Jag var 100% säker på att han ändrats. Han verkade bara ha ögon för mig. Men nu börjar jag tvivla på om han ens släppt sitt ex än… Fick nyligen reda på att de snackade massor med varandra efter att vi hade gjort slut, och innan vi blev tillsammans igen… romantiskt snack. När jag pratade med honom om det så frågade jag om han döljer något för mig, såsom sina känslor för mig/henne. Han blev då väldigt konstig…
Men sen gick det någon vecka och allt var hur bra som helst tills för fyra dagar sen…

För fyra dagar sedan bråkade vi. Jag skulle ut på kvällsrundan med hunden och brukar vilja att han följer med. Men jag sa "du behöver inte följa med mig ut ikväll, du verkar inte va på så bra humör" , jag sa det med lugn röst och för att jag inte vill tvinga med honom ut… han började då från ingenstans skrika på mig och säga massa saker som "jag är så trött på det här, jag orkar inte mer". Varpå jag försöker lugna honom och säga att jag bara sa det för hans skull. Han fortsätter skrika och tillslut blir jag också arg. Det blev ett ordentligt bråk och efter ett tag gick jag och la mig i soffan, och han la sig i sängen. Dagen efter åker han till jobbet och jag åkte hem till mina föräldrar (jag pluggar på distans). Jag tänkte att jag skulle va hos dom i några dagar, då han även sa till mig när vi bråkade att "jag vill inte ha dig här".
Han hörde inte av sig dagen efter, och inte jag heller. Jag vet att han brukar behöva tid att tänka. Men sen skrev jag till honom två dagar efter, på morgonen. Smset löd "hej, hur mår du? vill du ses och prata snart? förstår om du behöver tid. Men vill inte att det ska behöva gå alltför lång tid…"
Han har inte svarat på mitt sms, ignorerar mig totalt. Det har nu gått fyra dagar som sagt. Jag är förtvivlad…
Är jag bara ett andrahandsval, för att han inte kan få tillbaka sitt ex? Varför ignorerar han mig? jag trodde vi hade en framtid tillsammans… han var så övertygande när han sa att han älskade mig och ville dela livet med mig.
Jag förstår mig inte på silent treatment. Ska jag bara åka till lägenheten och hämta allt jag äger, och sen skita i honom? eller ska jag fortsätta vänta på att han skriver?
Mvh krossad

Herveaux
10

#0: Det låter som att det tidigare problemet med kommunikation inte är löst och om det gjorde att ni (du?) gjorde slut förra gången så ser det ut som att ni går mot samma öde igen.

Av det du skriver så tycker jag han beter sig som en barnrumpa.
Jag skulle aldrig klara av at ha en partner som inte kan eller vill kommunicera.

// Harley

Ssggss
0

#1: Ja det blev jag som gjorde slut förra gången, men det var ändå ett ömsesidigt beslut. Nej det verkar ju som att det fortfarande brister där… Har tyckt hittills att kommunikationen verkade vara bättre och tyckte det kändes som något vi kunde jobba på.
Men han verkar ju inte vilja göra det. Särskilt eftersom han nu låtsas att jag inte existerar längre.

Caeli
0

Jag tycker att det verkar som om ni har två problem. Dels kommunikationen mellan er men också din svartsjuka/hans oförmåga att släppa exet.

Karmatarerskanise
9

Oerhört omoget beteende att inte reda ut saker utan bara vara tyst. Hade jag varit du hade jag åkt och hämtat mina saker och talat om att så behandlar man inte mig.

Cireea
1

Hur har det gått TS?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck