Sårad över saker min pojkvän sagt om sitt ex
Jag har dejtat en kille i ca 5månader. Vi har det väldigt bra tillsammans förutom att distansen är svår och att jag har lite svårt att släppa vissa saker han har sagt om sitt ex. Vi är mellan 25-30 år.
Min pojkvän har sagt följande saker, de som jag kommer på nu
- Han har berättat vilken sexställning han och hans ex älskade(en sexställning vi inte kan ha tillsammans dessutom)
- Berättat att hon var "nymfo" (vill ha sex hela tiden)
- Berättat att hon sysslade med poledancing (en träningsform där man "dansar" på en strippstång) och att detta var sexigt
- Han har berättat att hon var "tight" (i underlivet)
Han har sagt andra saker som jag glömt nu. Han är inte en "douchebag" som säger dessa saker för att trycka ner mig, det vet jag, utan han säger att alltid haft det lätt för "oversharing", att han delar med sig av för mycket. Jag har pga detta tänkt på att han kanske inte släppt sitt ex, jag känner mig otillräcklig osv. Jag skulle aldrig berätta sådana saker till en partner., men jag tänker mig alltid för innan jag säger något som handlar om tidigare sexerfarenheter eller ex. Medan han inte gör det.
Jag är medveten om att jag har problem med självsäkerhet och liknande. Så jag tar väl detta extra hårt. Men i mitt senaste förhållande innan detta kände jag mig aldrig osäker eftersom det aldrig uppstod några situationer som denna.
Det jag undrar är, hur hade ni hanterat detta? Jag vet att jag kommer komma över detta men just nu är det lite färskt. Förutom detta är han väldigt snäll mot mig och behandlar mig bra.
Hade ni tagit det med en klackspark och inte brytt er eller hade ni känt er osäkra?
Att man pratar om ett ex är inget konstigt. Men att nämna hur hon var i underlivet är ju långt över gränsen för vad jag accepterar.
Jag hade inte kunnat hantera det tror jag.
Fråga honom om han vill veta hur stort kön ditt ex hade.
#1: Vi har pratat om det mycket och han vet att det är över gränsen, att han hade blivit väldigt sårad om jag sa så. Han ångrar sig. MEn så tråkig start på ett nytt förhållande som är så bra i övrigt. Jag får jobba på att släppa det och sluta känna mig osäker..
Men usch, sådant kan inte vara kul att höra. Skönt att han i alla fall vet att han har gått över gränsen. Tror tyvärr inte det finns så jättemycket att göra. Försök tänka att det finns en anledning till att han inte är ihop med henne längre, det kanske fanns andra negativa saker som var orsaken till att de gjorde slut. Att de inte passade ihop eller liknande. Och tänk i stället på att han nu har valt dig och tycker om dig mer än vad han tyckte om henne. Att det finns många andra saker som gör dig attraktiv för honom. Allt handlar ju inte om vad som är sexigt liksom, det finns så många andra saker som är mycket viktigare.
Inte roligt att höra sådant där och jag känner också att han är väldigt respektlös, inte bara mot dig men också mot sitt ex.
Jag vet inte om jag personligen skulle vilja vara tillsammans med någon som är sådan, i rädsla för att om det tar slut så kommer han att dela med sig av vårt sexliv med nästa person.
Han måste verkligen lära sig att hålla saker för sig själv. Om han inte nu börjar skärpa sig så lär det väl knappast bli bättre.
Angående de saker som han har sagt om sitt ex, det säger inget om det ni har tillsammans, alltså att ert sexliv skulle vara sämre.
Så omoget och barnsligt!
Det känns som att han säger saker för att få reaktion. Tänk två gånger om du ska berätta hur du känner och fråga om han menar allvar med dig eller vill ha sitt ex tillbaka. Om det är dig han vill ha, så be att han respekterar dina känslor. Bär det inte inom dig utan förklara att du inte skulle bli glad åt att få er privata del uthängd, men tänk två gånger om du kan finna dig i hans barnsliga sätt.
Det behövs en riktig man att fylla en riktig kvinna kan man ju kontra med!
Väldigt äckligt och otrevligt tycker jag.
Jag hade inte kunnat dejta en sådan människa.
Hade varit mer bekymrad över vad han berättar för andra om ert förhållande…