Ny partner och mina barn. Pappan sitter inne
Mina barns pappa sitter inne sen ca 3 månder och ska sitta ca 1 år till.
Jag har träffat en ny man men inte berättat för barnen eller familjen. Några av mina nära vänner vet.
Är det dumt och presentera honom för barnen nu?
Tänkte ju inte presentera honom som min pojkvän direkt. Men min dotter är klipsk och förstår säkert mer än jag hoppas haha
Jag vet inte varför jag känner skam över att jag träffat denna underbara mannen. Jag ska ju vara mamma och finnas där för dem. Vilket jag självklart gör men min känsla säger att jag bara ska vara mamma.
Dem har ju "förlorat" sin pappa… Förstår ni hur jag tänker? Fler som känt så ?
Samma skamkänsla gentemot min familj och barnens farmor/farfar, skäms och vill inte riktigt berätta…
#0: Det beror väl lite på. Har du och barnens pappa gjort slut eller är ni fortfarande tillsammans ?
Hur länge har du träffat den nya? Är det bara någon månad kanske du ska vänta att berätta. Har ni varit tillsammans ett år känns det ju mer seriöst och barnen kanske snart ska introduceras då.
Jag tog ju självklart för givet att ts och barnens pappa gjort slut om hon träffat en ny…
Mycket tycks ha hänt i ditt liv på en väldigt kort tid. Kanske du borde vänta lite innan du introducerar en ny man för dina barn, tills du helt säkert vet att det här är en så pass underbar man som du tror att han är. Barnen har ju också varit med om mycket så försök ta hänsyn till deras känslor. Det kan bli för mycket för dem om det nu kommer en ny man in i bilden då deras pappa har försvunnit ut ur bilden.
Sen vet jag inte hur många gånger jag har hört folk prata om att den de dejtar är så underbar och perfekt och efter ett par månader så börjar fasaden rasa och plötsligt inser de att de har blivit lurade. Då man har barn tycker jag att man borde vara lite försiktigare och inte rusa in i något alltför snabbt.
Tycker dock inte att du ska känna skam! Det är ju fint om du har träffat någon ny som gör dig lycklig. Försök bara ge det lite mera tid! Om han är så pass underbar som du tror han är, så borde han förstå varför du tar det lugnt i början. Det är viktigt att du mår bra och är lycklig, men som förälder har man även ansvar till att försöka ta hänsyn till ens barns känslor, speciellt då de redan befinner sig i en känslig situation där de nyligen har 'förlorat' sin pappa.
Personligen skulle jag vänta minst 6 månader innan jag introducerade någon ny för mina barn. Då skulle jag förhoppningsvis veta lite mer om det faktiskt är en bra typ eller ej. Jag personligen litar aldrig på första intrycket och den period då man är nykär. Man blir oftast lite blind i början, åtminstone är det min personliga erfarenhet!
#4: Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Beror ju också på hur gamla barnen är.
Stolt ägare till tre La permer
Är det slut mellan dig och pappan?
Hur länge har du träffat den nya?
Såklart har jag och pappan avslutat.
För 2 år sen.
Så att vi har separerat är inget nytt för barnen.
Barnen är 8 och 5
Träffat min nya i 5 månader ungefär
Känner att vi inte kommer längre i vår relation om vi inte kan träffas oftare och mer vardagligt. Jag har barnen på heltid
Om det är helt slut mellan dig och pappan, så ser jag inget hinder att du kan presentera din nya för familjen. Både på far och morsidan, om det är seriöst mellan dig och den nya.
- Redigerat 2021-06-26 13:36 av Draken