Relationer iFokus

Relationer

Etiketter: dejtingpsykologi
Läst 1078 ggr
rocketman
1

Äcklar mig på killar som är intresserade av mig...

Har lite av ett konstigt problem… Har märkt att när killar visar intresse för mig så blr jag äcklad.
Lite bakgrund; jag är 23 år gammal men enligt alla andra ser jag ut att vara typ 13-16. Speciellt killar som kommenterar att jag ser ut att vara yngre men ändå visar intresse blir jag äcklad av. Känns typ som att ifall de kan vara intresserade/attraherade av mig så kan de även tycka att ett barn är attraktivt.
Hur ska jag komma över det här? Känns lite sjukt…

Herveaux
8

#0: Jag kan förstå hur du känner men det är ju inte bara det yttre man attraheras av. Visst finns det "felmonterade" människor som tänker "Åh, du ser ut som en 15-åring, dig vill jag ha bara därför!" men jag tror nog de allra flesta blir intresserade av dig för den du är, inte för att du ser ut att vara yngre än vad du är. Att de nämner att du ser yngre ut är nog bara en reflektion eller ett försök till en komplimang som landar fel.

// Harley

rocketman
0

#1 Du har nog rätt, eller ja, jag vet att du har rätt. Jag önskar bara att de kunde skippa den kommentaren för jag har hört den sååå många gånger och ofta blir det bara stelt och inte roligt heller. Jag gör allt för att se äldre ut men min längd hjälper inte heller riktigt.
Till och med mitt förra förhållande avslutades pågrund av mitt utseende. Varje gång jag och min kille träffade nya kompisar för honom så fick antingen jag kommentaren ''Shit, vad liten du var!!!'' och ofta när vi lämnat kompisarna fick min kille sms som ''asså du borde inte vara med henne, hon är för ung ju'' varpå han fick förklara att vi är födda samma år, flera grannar nämnde att jag såg så ung ut att de trodde att jag var lillasystern. Folk blängde och vrålstirrade (speciellt på mig) när vi var tillsamans ute och min kille var rädd för sitt rykte så det förhållandet sprack.
Jag vill inte att detta ska hända igen. Jag vill kunna vara med en kille utan att han ska vara rädd för sitt rykte. Jag är ju inget barn, jag är 22 år gammal. Vad ska jag göra? Byta stil? Hålla mig borta från folk? Börja sminka mig? Detta kanske låter som en kul liten grej men det är det inte. Jag får även dagligen äckliga meddelanden från män som frågar typ ''är du verkligen 22?'' ''du sur ut att vara 15'' och hur sexigt dem tycker det är, detta får mig att inte bara må extremt dåligt och känna mig äcklad utan oroar mig mer och mer för de barn som faktiskt är minderåriga och får de här äckliga männen på sig.

Ibland funderar jag på att börja jobba som ett sånt decoy för polisen och ta fast pedofiler, som i To catch a predator.

Denna kommentar har tagits bort.
Buala
0

#0: förstår ditt tankesätt. När man ser de så blir de lite sjukt. Men för att de tycker du ser yngre ut behöver inte vara att de är en stil de gillar. De kan leka med fantasin utan att vilja göra de på riktigt. Många killar har skeva fantasier.men de kan vara oxå att många säger du ser ung ut men de ser ju inte dig som den åldern utan kanske tycker de är en charm eller att de är gulligt eller att de känner sig mer dominanta. De kan vara mycket . Men om de är intresserade av dig och du inte beter dig som 13 så är de inget Fel. De är trotts allt din personlighet som borde fånga dess intresse. Annars är de bara att kasta hahahh. Och sen kan ju inte alla killar tänka så som du misstänker. Är du väldigt liten o nätt så ser man ju väldigt mycket yngre ut. Killar kan däremot ha en liten fetisch eller va man säger för nätta flickor. De får dom att verka större. En smaksak som att gilla stor byst eller rumpa eller milfs . Eller att de är svaga för tjejer från ett vist land . Du må våga ta steget att de är du som dom gillar inte ditt utseende. Och de skulle visa sig snabbt om dina misstankar skulle bekräftas. Alla är vi värda att älska och bli älskade. Acceptera dig själv för andra har redan gjort de när de är intresserade.

Dianabuala

[TorpUffe]
1

#0: Jisss, vilken jävla sitts alltså! Hade jag varit tjej som såg ut att nästan vara i olaglig ålder skulle jag aldrig bara dejta lite random. Galet många perv som gillar barn, även Kvinnor som intresserar sig för underåriga. Läste att det ökar stadigt. Men dom sticker till Ghana för lite övergrepp så statestiken är lite skev.
Hur som. Dejta nån trevl6g figur som inte ger komplimanger om hur ung du ser ut. Eller på annat sätt är utseende fixerad av just dej.Ska ju vara att den personen tycker du är rolig, smart och har massa kvalitéer han uppskattar Och inte säger att du är sexig och massa sånt snack.
Skit trist att du inte får höra det förens åldern verkligen sätter in och din preeteen period är över. Men fanken. Hur skulle man kunna bli kär i någon som ser ut som ett barn, de går ju inte.
Jag stötte på ett tvärtemot scenario för nåt år sedan då en bekant kom och satte sig vid mitt bord på en uteservering. Hon hade en liten tjej led sig, ålder kanske 12 och en tjej jag skulle tipa 25 el 27 och skitsnygg. Gar dom en Jessica Simpson look a like. Tills jag fick veta att hon var 14 år. Helt galet!!! Man får hoppas hon stannar upp och synkar in ålder med utseende, annars blir hennes 30 års dag i en gammal gumma kropp.
Men. Du måste kog dumpa alla random intresserade killar och satsa på någon du känner bra. Trist? Javisst! Men leva med någon som tänder på att du ser så ung ut ör inte bara nedvärderande för dic de är creeepy.

• Redigerat 2022-03-07 09:12 av [TorpUffe]