Relationer iFokus

Relationer

Etikettersexi-förhållandet
Läst 924 ggr
Emil132
0

Hon blir aldrig kåt (hjälp)

Hej jag o min flickvän har varit ihop nu i lite över än ett år de är min första flickvän. Vi två är både oskuld även fast vi har varit ihop så länge. Jag vill ha sex jag är ganska kåt av mig men hon är aldrig det. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för allt är verkligen jättebra förutom sexet. Vi har pratat om de flera gånger men inget händer de står bara stilla. jag har väntat ett bra tag o blir nästan lite arg eller vad man ska säga. Men hon har också ångest för att hon aldrig blir kåt och hon säger att hon vill vara de men att hon inte riktigt blir de. Jag vill jättegärna ha sex men de går inte så vad ska jag göra snälla nån hjälp mig.

Sindri
13

Min första undran är hur gammal din flickvän är.
Som ung tjej upplevde jag att de flesta killar var betydligt mer intresserade av sex än vad tjejerna var. Det kan naturligtvis vara tvärtom, att en tjej/kvinna är mer intresserad än killen.
Sex är hormonstyrt och sexlust är inget man kan lära sig. Sedan är det inte alla människor som utvecklar det heller. Det finns de (både män och kvinnor) som är asexuella.
Din flickvän skall absolut inte ha sex om hon inte känner för det, du skall inte tjata och inte pusha. Det kan förstöra mycket för henne i framtiden. Hon skall absolut inte ha ångest för det.
Om det kommer, så kommer det när det kommer, inget någon av er skall forcera. Du får finna dig i det eller skaffa en annan flickvän.

• Redigerat 2021-07-26 07:07 av Sindri
_Fisken
9

Du får lugna dig lite. Hon måste komma ikapp dig. Du kanske skrämmer henne lite så det blir en låsning?
När väl ni ska ligga för första gången så ska du ta det försiktigt och vara lyhörd.

Herveaux
10

#0: Det enda du kan göra är att vara lyhörd. När hon berättar saker som att hon känner ångest för att sexlusten inte finns ska du vara ett lugnande, tryggt stöd, inte någon som spär på stressen hos henne. Att du blir frustrerad eller t.o.m arg är bara dina egna problem i det här. Sex, eller närhet överhuvudtaget, får aldrig handla om tjat eller press. Sånt kan förstöra en människa för resten av livet om det vill sig illa. Om du inte kan vänta på henne så är det nog bäst att ni går skilda vägar och hittar en partner ni är mer synkade med.

Alla människor är olika när det kommer till sexdrift och när man känner sig redo för att bli mer intim med någon i en relation, oavsett om man är oskuld eller sexuellt aktiv. Glöm heller inte bort att sex är så mycket mer än bara PIV (penis i vagina). Lyssna på varandra, både ord och kroppsspråk, utforska och ha roligt tillsammans men låt det aldrig gå över i tjat eller press.
UMO har massor av bra läsning i ämnet för unga.
https://www.umo.se/sex/

// Harley

Sex är olika saker man gör och känner när ens kropp eller tankar berörs på ett sexuellt sätt. Du kan ha sex med dig själv eller med andra. När du har sex är det viktigt att både du och den eller de du har sex med vill och är med på det ni gör.
_Fisken
3

Petting är ett hett tips tills bägge parter vill fullborda.

Katti
4

#4: Ja, petting är underskattat! Fast även där gäller ju att båda måste vilja.

Emil132
2

#1: hej tack för ditt svar. Vi är då båda 18 år. Jag försöker o inte pusha hon men hon teasar mig ganska mycket och jag vill inte säga typ att ”kan du inte teasa mig om vi inte har sex” eller nått sånt för de känns taskigt .jag har sagt att när hon känner sig redo så kan vi ha sex. Men hon har nån gång sagt att hon vill bara för att jag vill men, märker att hon inte vill. Men jag skulle inte ha sex med hon om hon bara gör de för min skull för jag vill att de ska kännas bra för hon. När jag blir lite små sur eller arg så visar jag inte de men skakar av de lätt för jag vet att de inte är något hon kan påverka och att de är något jag inte ska vara sur över.

Tack igen för ditt o alla andras svar ska tänka på de ni har skrivit 👍🏼😀

Katti
6

#6: Men vad gör ni då? Hur långt har ni kommit så att säga? Umgås ni bara som vänner eller gör ni mer än vänner brukar? Vad gör hon när hon teasar dig? Svara om du vill!

cEDS
5

Oj. Finns ju inget mer avtändande än en man som tjatar och förväntar sig sex. Otroligt stressande och pressande! Du kanske erbjuder sex som hon inte gillar?

[ghostdoggy]
0

#8: nu är det ju inte så att båda erbjuder sex el att nån erbjuder sex på den nivå du menar..

#0 antar d kommer bli den klassiska missionären när det väl kommer till..men kel å smek är en bra början till något förutsatt att båda vill..bästa är att fråga henne hur hon vill ha det,vad du ska göra för att få henne att bli intresserad av det..se det som en lek men utgå ifrån att det är din partner som ska få all uppmärksamhet.fråga vad du gör rätt ,fråga vad som är fel osv..hur vissa saker känns och var mer i lyhörd i det du gör..få henne att känna sig trygg oavsett om det blir sex el inte..för jag lovar dig att hon kan känna din frustration även om du inte visar den =)