Relationer iFokus

Relationer

Etikett: off-topic
Läst 295 ggr
Liz85
0

Hjälp! Min granne är byggjobbare...

Min relation till grannen, alltså min tillfälliga granne är inte precis fylld av kärlek och ömhet. Det vill säga lägenheten renoveras och "grannen" är de byggjobbare som väl ska spendera typ närmsta månaden där.

Och de börjar med grovjobbet, på andra sidan väggen. Med hjälp av borrar som kan väcka de döda eller nåt… Vilket resulterar i att jag som jobbar hemifrån inte alltid hör vad jag sysslar med pga det j***a borrandet, som även gjort att en sten har ramlat ner från en hylla tre gånger redan.

Mord brukar resultera i fängelsestraff, vilket inte är bra att ha med sig som erfarenhet. Att "råka stänga av strömmen" kommer troligen göra så att även jag får strömlöst. Snor man deras borrar så blir kan ju antingen dömd för stöld eller så går de bara och köper nya.

Det är väl bara att andas som gäller.

Jag skulle behöva avreagera mig på borrar utan att göra något olagligt. Finns det inget terapeutiskt spel där man springer runt och stjäl byggjobbares verktyg samtidigt som man håller sig undan från de?

• Redigerat 2021-08-05 15:49 av Liz85
Herveaux
3

#0: Åh, jag kan verkligen relatera till den där känslan att inte kunna finna det i sitt inre att önska en och annan granne något gott för resten av deras tid på jorden. 😌

Skulle du kunna fråga hur tidsplanen ser ut för det värsta oljudet? Det hjälper ju inte direkt i stunden men man kan ändå finna en viss tröst i att det ska ta slut ett visst datum.

Går det att mildra oljudet för dina stackars öron med ett par sköna hörlurar? Förstår att de inte hjälper helt, men all dämpning är ändå en förbättring.

// Harley

Vixxen
2

#0: Förstår hur jobbigt det är!
Tyvärr är det nog bara att härda ut.

Liz85
2

#1: Det står en lapp i trapphuset med info och telefonnummer så jag kanske ringer imorgon och kollar om hur och när borrningar ska ske. Så man vet lite mer. :)

Sen har jag hörlurar också att ta till så den punkten är också avbockad.

Vixxen
0

#3: Såna där hörproppar som man pular in i öronen kanske kan hjälpa lite under hörlurarna?

Herveaux
1

#3: Toppen! Där får ändå grannen en liten guldstjärna av mig. Sånt tycker jag alltid är en fin gest när man vet att man kommer störa grannskapet en tid framöver. 👍
Håller tummarna för att arbetsron inte är alltför långt bort!

// Harley