Relationer iFokus

Relationer

Läst 587 ggr
Arijon59
0

Har ett problem med min livs kärlek. Vad gör jag?

Hej. Jag är en pansexuell kille på 21 år. Jag träffade en tjej i skolan när jag var 10 år .(Vi båda har NPF-diadnoser) Vi lekte med varandra varje dag i skolan och ville ses på helger med. Men hennes familjehemsmamma tyckte inte det var en bra ide.

För hon tyckte att jag var för känslig. Fast jag och denna tjej har alltid förstått varandra och hon försvarade mig när folk sa såndant. När jag var 13 så bytte jag skola och vi träffades inte på flera år.
Julen 2016 började vi smsa till varandra i messanger. Innan julafton det året var vi ihop. Vi pratade varje dag.
Men en dag berättade hon om oss för sin familjehemsmamma och hon förbjöd vår relation. Då gjorde tjejen slut. Sen dess har jag försökt allt men hon har varit så otroligt påverkad av sin famlijehemsmamma.

Nu har hon flyttat hemifrån. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag har försökt gå vidare länge nu. Men vårt band är så starkt. Hon har ghostat mig länge. Men jag vet att det inte är för att hon inte vill ha mig. Det är något annat. Jag har ej kvar hennes mobilnummer och kommer inte åt henne på FB.
Vad ska jag göra?
Jag svarar inte på nedsättande och elaka komentarer.

Ha en fin dag ❤️

• Redigerat 2021-09-12 13:36 av Arijon59
Mitchika
16

Det enda du kan göra är släppa henne och gå vidare. Du kan behöva söka samtalshjälp och stöd för att göra det om det är för tufft på egen hand. Det är troligtvis inte det svar du vill höra, men det är det enda rätta i den här situationen.

Oavsett vad hennes anledning är till att hon inte vill ha kontakt med dig så har hon tydligt visat att det är så hon vill ha det. Det måste du försöka acceptera och även respektera. Det är inte rätt att försöka tvinga dig in i hennes liv igen. Om hon ändrar sig i framtiden så lär hon kontakta dig i såna fall, men det är inget du borde sitta och vänta på eller räkna med. Du har ditt eget liv att leva.

Har du tänkt på att hennes relation med sin familjehemsmamma kanske kan vara viktigare för henne än relationen med dig? I en perfekt värld så accepterar alla föräldrar sina barns val av partners (såvida det inte är en destruktiv relation givetvis) och alla kommer överens, men så ser världen tyvärr inte ut.

Om hennes familjehemsmamma inte tyckte om dig av någon anledning kanske tjejen känner att hon hellre avslutar relationen än att behöva leva med ett konstant bråk/skav mellan sin familjehemsmamma och sin partner? Deras relation kan vara så pass viktig för henne att hon hellre hittar en partner som hennes familjehemsmamma tycker om än att riskera att förstöra den.

Jag säger inte att det måste vara så, utan det var bara en tanke efter att ha läst det du skrivit. Du skriver att du redan försökt länge och hon vill fortfarande inte. Då är det hög tid att du accepterar det, oavsett vad hennes skäl till att hon inte vill kan vara.

Det är jättetråkigt och jag känner verkligen med dig, men ibland blir det såhär.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

• Redigerat 2021-09-12 14:25 av Mitchika
[Devya]
0

Om hennes situation har ändrats och om hon har ännu känslor kvar för dig så tycker man ju att hon borde ta kontakt med dig och inte tvärtom.

Du säger att du inte kan kontakta henne via fb, alltså hon har då blockat dig menar du? Det säger isåfall väldigt mycket om var hon står i allt det här.

Jättetråkig situation men det låter inte som hon känner lika starkt för dig som du känner för henne. Om ni hade ett så starkt band som du säger, så ger man inte upp så lätt. Det säger jag utav egen erfarenhet. :/