Distansförhållande. Jag flyttar utomlands
Jag har varit tillsammans med min kille i 5 år nu. Han jobbar och jag pluggar och vill plugga vidare i Australien. Jag har varit där tidigare och ÄLSKAR hela atmosfären där. Jag har länge funderat på att flytta dit och plugga, bygga upp ett nätverk som jag kan använda i mitt framtida yrke. Detta är min dröm och jag vill åka dit nästa år när jag pluggat klart.
För en vecka sen tog jag upp detta med min kille och han blev väldigt ledsen, kunde inte förstå varför jag ville dit och sa varför ska du dit nu vänta tills vi blir äldre. Jag är 23 och han 24 och vill inte vänta tills jag blir 40 eftersom detta handlar om mitt framtida yrkesval och karriär. Han kan inte alls se min sida och tycker jag är egoistisk som lämnar honom. Jag förstår absolut att han är ledsen för det är jag med och skulle också varit det i hans situation. Men jag förstår inte varför han inte kan stötta min dröm och mina mål, när jag hade gjort det för honom. Ett annat problem är att han inte kommer att ha möjlighet att flytta med mig eller hälsa på och det är också en sak som gör extra ont för oss båda.
Jag tänkte vara borta under 1 termin, vilket jag försökt förklara att 1 termin i jämförelse med resten av våra liv ska vi väll klara av. Jag förstår absolut att han är ledsen, men jag blir irriterad över att han tar på sig en offerkofta och inte vill komproissa med att ex 1 gång i månaden eller något liknande träffas halvvägs iallafall.
Detta är jätte jobbigt för mig eftersom detta är min dröm och jag älskar honom och vill inte förlora honom.
Är jag egostisk eller orealistisk som vill satsa på min dröm? hjälp!

jag tycker inte att du är egostisk eller orealistisk.
Självklart förstår jag att din pojkvän blir ledsen men det är trots allt ditt liv.
Ska du dessutom bara vara borta en termin så är det väl inget större problem.
Kattutan men stolt Plåtis ägare