Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 360 ggr
Hamsterb1231
0

Hur ta de till nästa steg?

Jag är riktigt dålig på att dejta om jag ska vara ärlig, och vet att de har lite med min diagnos att göra.
Har nu träffat en kille i flera veckor. Först trodde jag att han bara ville ha sex, då det är de enda han velat när vi träffats. Började få mer och mer känslor för han och vet att han är intresserad av mer nu då han visat flera tecken på de.
Vi kallpratar bara. Vet inte hur jag ska ta de till nästa steg och få bekräftat att vi ska ta nästa steg. Tänk om jag bara inbillat mig att han är intresserad, i så fall vill jag ju veta de. Vill bara fråga han rakt ut men jag är för feg. Och vet inte om jag skulle kunna ta nobben då jag har väldigt dåligt självförtroende.
Hur kan man , utan att vara för rakt på sak ta de till nästa steg? Alltså få bekräftat att även han vill mer.

Maria
7

Kommunikation i ett förhållande är A och O.

/Maria

[ghostdoggy]
1

håller med maria..kan du inte kommunicera med din partner så kan han heller inte förstå situationen som du sitter i ..vi är inte synska och rak kommunikation är nått som vi förstår oss på utan krusiduller..säg bara vad du tycker och tänker om han sen accepterar det el inte ligger på hans sida om han vill el inte,du har gjort din röst hörd i det hela..kommunikation är ett måste för att det ska fungera,finns igentligen inga genvägar..visst det går att fiska fram information utan att ställa frågan direkt,men då får man åxå vara beredd att man kanske får svar man inte vill ha

Karmatarerskanise
0

Bjud ut honom på på en bit mat. Säg att det känns dags för en dejt.
Eller fråga rakt ut hur han ser på er.

Jojaton
0

Har ni inga djupare samtal alls, är allt bara kallprat? I så fall hade jag börjat ställa lite djupare frågor och se vad du får för respons på det.

Johanna - Instagram