Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 918 ggr
Smeagol
0

"släkten är värst" updt

Skulle skriva lite mera i det inlägget, men det var tydligen låst av någon anledning?? Men spelar väll ingen roll. ja ja.

Det jag ville skriva var att jag nu varit och hälsat på min mormor. Det var härligt att kunna komma dit och bara vara. Nog om stämmningen känndes någorlunda konstig?

Det som känns jätte jobbigt nu är att det är ju jul och snart julafton. Kännslan av att inte kunna vara med släkten, känns f*rj*vlig!! Även om man på nått sätt är fly f*rnb*nnad, så känner man sammtidigt en stor saknad av gemenskapen. Förra året var underbart, alla var hoss mormor på julaftonen.

Mormor påpekade att jag och min sambo kunde komma förbi i mellandagarna, när de inte är så mycket folk. Man kan ju undra om hon menade det hon sa. Eller om hon egentligen menade att hon inte ville ha oss där??

Nä, ush känns väldigt mysko och leddsammt.

[SharpMissy]
0

Hej Smeagol,

först ska jag bara förklara varför ditt tidigare inlägg är låst. Det är så att jag och SeaHawk satt och låste väldigt gamla inlägg för att ibland händer det att någon svarar på en fråga som kan vara mycket gammal o ch inte aktuell längre. Ibland kollar man ju inte datum innan man skickar iväg sitt svar. Så för att hålla forumet så mycket up-to-date som vi kan, så valde vi att göra så. Det handlar om inlägg som är mer än ett halvår gamla.

Som svar på ditt inlägg då; det är naturligtvis ledsamt att läsa att du har problem med dina släktingar, av förståeliga skäl. Däremot ska du ta din mormor på orden, har hon sagt hon vill ni ska komma förbi så menar hon det säkert. Det blir bara jobbigare för dig om du ska sitta och grubbla över skillnaden mellan vad folk säger och vad folk menar.

Jag hoppas att allt ordnar sig för det

Ceciliaolucifer
0

Ta det för vad hon sa. Hon menar det säkert!
Jag har inte läst föregående. Men hon är förhoppningsvis gammal och klok.

kramar

Smeagol
0

#1 #2 tackar :) Nä, jag tro ju egentligen att hon menar de hon sa. Men man blir ju så nojig med tanke på allt som hänt..:(

Får hoppas att det blir en bra jul trots allt!! Känndes bara skönt att få skriva av sig lite..:)

Nä, ska nog ta och skriva en bok en dag?? Någon som är sugen på att rediger och publicera den sedan?? hihi