Relationer iFokus

Relationer

Läst 471 ggr
PapaM
0

Min sambo är arg på mig

Vi kollade på ett program ihop och det var en tjej där som var otroligt störande och verkligen för mycket.
Efter programmet så visades ”what happened after” så hade hon tjejen färgat sitt hår blont.

Jag sa ”de såg ju bättre ut med blont på henne” varav de blev jättedålig stämning, jag tänkte inte mer på de men sedan säger hon till mig att det va osmakligt sagt bara för att hon ogillade henne så fruktansvärt mycket.
Hon börja säga att hon är min typ av tjej, att jag är likadan som henne på tvn. De roliga är att jag tycker hon är ful och tilltalar inte mig alls!
Nu har min sambo surat i snart 2 dagar, jättetrist..

Jag tycker de är överdrivet, jag hade fan inte blivit helt vansinnig om det var tvärtom men visst de är lite klumpigt.. Gjorde jag verkligen bort mig så mycket ? :O

johan
19

Att din tjej inte kan tåla att du tycker andra människor är attraktiva eller att en förändring blev en förbättring skulle vara en stor varningsflagga för mig.

Jag tycker inte du gjort något fel. Däremot att din sambo kanske borde få hjälp med sin dåliga självkänsla.

Mvh // Johan

• Redigerat 2022-04-04 10:18 av johan
[Moon AppleGrey]
8

Man kan ju tycka att en annan frisyr eller liknande passar folk bättre utan att för den sakens skull känna attraktion.

Håller med Johan.

• Redigerat 2022-04-03 12:43 av [Moon AppleGrey]
PapaM
0

#2: Ja de är precis så det var för mig!

Maria
8

I min värld är det helt obegripligt att reagera så.
Brukar hon vara svartsjuk?

/Maria

Calcifer
6

Jag och mitt ex kunde sitta och kolla på en film eller serie och samtidigt sucka förnöjt över en del attraktiva karaktärer och dessutom säga "shit vad snygg x är i den frisyren" eller liknande utan att någon av oss blev sur eller tog illa upp. Vi var ju kära i varandra och ville ha varandra, inte någon random person på tv vi aldrig träffat eller någonsin kommer träffa. Att tycka någon är attraktiv, t:ex en kändis eller liknande, är inte alls samma sak som att man faktiskt skulle vilja vara med den personen istället för sin partner.

Jag tycker det låter otroligt överdrivet att bli sur över en så harmlös kommentar. Speciellt i flera dagar.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

citytjejen
7

Det där låter väldigt överdrivet, alltså från hennes sida. Låter som att hon är väldigt svartsjuk/osäker. Att dessutom vara sur så länge är helt obegripligt för mig så nej, jag tycker du inte gjort något fel.

/Christina

TatsuOni
4

Låter verkligen som att din tjej behöver jobba på sig själv och sin självkänsla.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Devya]
8

Du har väl inte gjort något fel?! Jag tycker att det var osmakligt av henne att kasta ut sådana saker, att påstå att hon är mera din typ och att du är som henne?

Nej, det här måste hon ta itu med. Sådär får man inte bete sig. För det första är det otroligt barnslig (hur gammal är hon egentligen då hon beter sig så omoget?) och för det andra vittnar det om oberättigad svartsjuka, med andra ord beter hon sig oresonligt. Stor röd flagga i min bok. Jag tror det är viktigt att du pratar med henne och berättar att du uppskattar verkligen inte att hon beter sig på det där viset. Man ska kunna kommentera sådana små grejer utan att det blir till en stor grej. Det att hon inte har pratat med dig på flera dagar visar på hur långsynt hon är. Det är inte alls hälsosamt att bara besluta sig att vara sur och inte kommunicera med sin partner på flera dagar!

Jag och min kan prata om dylikt då vi ser på tv, han håller inte alltid med mig om vilka jag tycker är fina och vice versa. Vi brukar även kommentera musik som vi lyssnar på, där han kan säga hur vacker röst en sångerska har och jag kan bara hålla med och tycka exakt samma.

Bara för att vi tycker att andra är vackra och har fina sångröster betyder inte att vi är attraherade och vill ha något ihop med den personen, eller önskar att vår partner såg ut och lät som dem! Vi är fullvuxna människor och förstår att allt är inte svart och vitt.

Dock så kan du ju påpeka att sådant där beteende som hon uppvisar är sådant som kan leda till att förhållanden tar slut!

Draken
4

Jag anser inte att du har gjort något fel. Man måste få tycka att en annan person ser bra ut, eller rent av är attraktiv.

Maken kan uttrycka ett gillande av en annan tjej på TV men det stör inte mig det minsta, lika lite som det stör honom att jag uttrycker ett gillande för en kille på tv.

Jag tycker hennes reaktion är lite överdriven, hon kanske skulle behöva prata med någon om sitt dåliga självförtroende.

Det reste lite röda varningsflaggor för mig när jag läste hur hon hade reagerat.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
4

Du har inte gjort något fel. Hennes reaktion däremot, den är verkligen fel.

[Grejen1234]
3

Ts du har inte gjort något fel och din sambo bör nog söka hjälp! Visa din sambo den här tråden

Niklas
1

#1: Dito!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
5

#2: Även om det vore attraktion är det inget man kan styra över.

[Moon AppleGrey]
2

#13: nej precis.
Menade bara att det är en orättvis anklagelse.

Niklas
3

#14: Ja, helt irrelevant.