Har han nån i Oslo med? Långt inlägg
Hej
Har träffat en man som bor inte långt från mej men jobbar i Norge.
Egen företagare inom bygg.
Vi har nu träffats några ggr.
Knappt innan vi ens setts (efter 1:a gången) så säger han att svartsjuka går bort. Märker han det minsta lilla så drar han.
Jag är inte den svarsjuka typen så inga problem för mej. Men ju mer jag tänkte på den meningen så har jag börjat undra varför man ens säger en sån sak så tidigt.
Han sa att andra har visat den sidan och att han inte orkar mer med.
Nähäää…
NU har vi som sagt sett lite men eftersom han jobbar i Norge så blir det helger vi inte syns så klart.
Det har varit lite saker som jag tycker är väldans mysko. När han är här så lämnar han inte sin mobil utom synhåll. Han tar till och med den in på toan när han ska duscha eller göra annat.
Han sa också förra gången vi sågs att han inte tycker man kollar i varandras mobiler. Nä självklart inte!!, sa jag. Skulle aldrig få för mej det.
Vi var på Jem & Fix här i stan och då ringde hans mobil. Han gick bort ett par meter med ryggen emot mej och sa att han inte hade tid. Kan vart en kompis men fick känslan av nåt annat.
Förra helgen sågs vi inte. Lördagen vart han ganska tyst på i sms vilket är lugnt. Söndagen så sporadiska sms och lång tid innan jag fick svar….han är alltid snabb med det annars.
Kvällen kom och jag skrev nåt men fick inget svar så jag ringde upp han då. Gick fram två signaler sen tryckte han av. Efter 30 min svarade han att han skulle ringa mej om en stund. Det gick 1½ timme och då hade han fortfarande inte ringt. Så jag skrev och undrade vart han tog vägen.
Då skrev han att han höll på med bokföringen och att jag får ringa imorrn.
Jaha…det visste han väl att han höll på med innan.
Det kändes som om att han var hos nån och när han skulle gå på toan så kunde han svara…precis som hos mej.
Han kunde svarat då jag ringde och sagt att han inte hade tid.
Och inte bara trycka av….mycket mysko då han sagt att jag kan ringa när jag vill.
Nu ikväll så vart han dödstrött efter jobbet i veckan…skrev lite och sen kom det att han satt på tunnelbanan in till Oslo för att äta. (det brukar han göra nästan varje ledig dag så inget konstigt) Sen skulle han hem och sova. Så han kommer inte höra av sej på ett tag.
Öhhhh nähääää…..
OM han är ensam så kunde han väl iallafall skriva nåt. Men istället känns det som om han förvarnar mej om att jag INTE ska ringa eller skriva till han.
KÄnns precis som om han träffar nån annan där och har mej här hemma i Sverige.
Jag vill inte fråga detta än då han säkert kommer komma med att jag visar svartsjuka och då drar han.
Vi ska se nu hur han beter sej denna helgen….då kommer jag ställa frågan om han har nån där. Handlar inte om svartsjuka utan om att bli blåst.
Jag är inte den kvinnan som vill dela min man med en annan kvinna i det andra landet.
Puhhhhh……Det finns ju bara oärliga män kvar där ute. Finns säkert guldkorn men vart hittar man de???
Men vad säger ni om allt detta? Min känsla säger mej att han håller på med nåt fuffens.
- Redigerat 2022-04-08 20:08 av [Mia-45]
Lita på din magkänsla! Jag kan förstå att svartsjuka inte är attraktivt men det är inte heller attraktivt med någon som går omkring och beter sig som att de döljer något 😕
- Redigerat 2022-04-08 20:45 av [Tismon]
Nja, det där låter ju nog som om han kan tänkas ha många andra på gång. Jag vet dock inte hur ni klassar ert förhållande. Då man dejtar så kan man ju faktiskt dejta flera andra på samma gång men då är man ju öppen om detta och inget man försöker dölja.
Hur länge har ni känt varandra?
Säger magkänslan att det inte står rätt till, varför bryter du inte genast upp med personen då istället för att dra ut på det? Din magkänsla har ju hittills i princip alltid varit rätt, så varför tveka nu? :) Det är inte värt att ödsla en enda minut mer på den här personen om det finns frågetecken redan från början.
Jag vet inte riktigt hur du dejtar och så, men kanske börja fundera på den här biten. Då jag dejtade så brukade jag ge en kille TVÅ dejter och inte mer än så. Om det inte kändes helt superbra mellan oss så gick jag aldrig på en tredje dejt. Jag ville inte slösa tid på något som inte kändes 100 procent korrekt. Jag kunde direkt känna om det här var en typ som jag verkligen gillade eller om jag bara tyckte att det var väl en ok typ. För mig så var kravet att jag skulle verkligen känna det där klicket och att det här var en väldigt trevlig kille för att gå på mer än två dejter. Sen då jag hade konstaterat att det var en fin typ så dejtade vi ett par månader (hade aldrig ens sex under dessa månader) för att se om det fanns något mera där. Kände jag då att det var något som inte stämde, typ att vi inte klickade på en mera romantisk nivå, så då förblev vi endast vänner. Det här fungerade ju helt jättebra då vi hade aldrig ens haft sex under den tiden vi försökte lära känna varandra bättre.
En av de typer som jag dejtade är idag en av mina bästa vänner och vi har varit vänner nu i 8 år.
Min poäng är att det kan vara värt att se över hur du dejtar för att se hur du kan få det mesta ut ur det. :) OM du nu skulle vara intresserad av att ändra på hur du dejtar! Du kanske är redan helt nöjd med din taktik och jag måste ju säga att du kommer jämt med spännande berättelser som jag gärna läser om. :D Jag är helt fascinerade över vad för sorts typer som finns där ute!
Varningsflaggor hela vägen. Han har förmodligen någon (eller några) andra i Norge. jag skulle inte godta detta beteende.
Ställ honom mot väggen och fråga rakt ut.
Du säger att du inte vill fråga för han kan ta det som svartsjuka och dra …Vill du verkligen ha kvar honom som han beter sig just nu ?
Enligt honom har vi en seriös relation. Men jag vet inte.
Vi har kännt varandra sedan början på februari. Och det är inte länge alls anser jag.
Vi känner inte varandra alls.
Framkom igår att han druckit alkohol…lite för mycket. Så han drog sej undan.
Jag skrev då att stäng inte ute mej om du år dåligt. Då undrade han vad problemet var.
Och då visste jag inte att han hade druckit.
Sååå jag vet inte om han umgås med nån annan eller verkligen har druckit.
Kanske bägge.
Jag tänker inte gå på honom om detta varken på messenger, sms eller telefon. Utan jag avvaktar till nästa helg då han kommer hem. Beter han sej skumt då tar jag detta mellan 4 ögon. Vill se hans reaktion.
Och om det nu "bara" skulle vara alkoholen…så får han ett val där. Det eller mej.
Jag orkar inte med fler män som har alkoholproblem.
Det är ju därför det blir så här eftersom de har ett avvikande beteende,
Fortsättning följer….
Mycket sporadisk kontakt i helgen. Han säger han är sjuk. Inte bara fyllesjuk utan typ nån influensa. Och med det kan han knappt höra av sej……????
Jag blev suk igår och fick lägga mej mitt på dagen. Skrev det till han men han brydde sej inte. Frågade inte ens vad jag var för sjuk eller nånting.
Det är bara han och han och han.
Jag skriver inte mer till han nu när jag inte blir sedd som människa.
Han jobbar inte på att relationen ska vara eller bli en relation. Men enligt honom hade vi ju ett seriöst förhållande. Men då bryr man sej väl om sin partner mer än så här??
Ska ta detta med han i påskhelgen.
Men känner mej väldigt ensam i denna relation och det är INTE vad jag söker.
Vad jag än skriver och berättar som gäller mej och mitt liv får jag noll respons på.
Detta gör mej förbannad.
#5: Vad bra att du står upp för dig själv! Man ska aldrig behöva känna sig så osäker och ensam som du känner dig i en relation. Du förtjänar någon som får dig känna dig älskad och trygg 🙂
- Redigerat 2022-04-11 18:03 av [Tismon]
#6: Ja älskad och trygg känner jag då rakt mej inte..hahahha…
Ska han bete sej så varenda gång han har det lite tufft??? Dra sej undan och inte höra av sej. Och när jag påpekar det ja då är det jag som skapar problemet….
I en relation ska man väl då göra tvärtom? Prata om hur man mår och hur man har det…ställa upp för varandra. Tvåsamhet liksom.
Nääää denne man får skärpa till sej rejält om vi ska ha nåt ihop!!!
- Redigerat 2022-04-11 18:25 av [Mia-45]
Och han säger han inte orkar skriva….men han far ut och in på Messenger……Så vem skriver han till då? Sina barn ja kanske….Men inte jämt.
Han har alldeles säkert en kvinna i Norge också. Klart det blir jobbigt för han med två Kvinnor som skriver och tjatar…hahahhahah
Han kommer göra bort sej nästa gång han kommer hit. Jag kommer fråga han varför han sitter på sin mobil hela tiden. Varför han tar med den in på toan när han ska duscha….om han ska ut i köket och hämta nåt….
Vem som plingar så mycket på honom.
Varför han inte ser mej som människa och inte är ett dyft intresserad av mitt liv. Varför jag aldig får nån respons på mitt…
Det blir mycket det.
Att så tidigt tala om att man inte tolererar svartsjuka, för att sen bete sig underligt, känns som en taktik för att kunna peka tillbaka på att någon är svartsjuk när den andra bara lyfter ett problematiskt beteende. Alla förhållande bygger på tillit till varandra, och det är ju extra viktigt om man har ett distansförhållande. Jag håller med tidigare talare och säger: lita på din magkänsla, den har ju haft rätt tidigare. Och vill du inte förklara dig så behöver du inte. Det räcker ju med att du säger att du inte vill mer, och vill du ge mer förklaring till att du tycker hans beteende är underligt. Men låt honom inte lägga tillbaka det på dig, att det är du som är en svartsjuk person, utan det ska ju ligga kvar på att han inte inger förtroende. Är du intresserad av hans förklaringar så kan du ju "ställa honom mot väggen" men egentligen kanske det inte spelar någon roll…
#8: Ska jag vara örlig så tycker jag inte att du ens skallbry dig om honom och jag skulle inte ta emot honom när han kommer hem. Som han beter sig är inte okej. Dumpa honom, det skulle jag ha gjort.
Kan du inte bara säga åt honom att du är inte längre intresserad av att vara ihop med honom? Det stämmer ju enligt det du skriver, plus att hans ego behöver nog få sig en smäll. ;)
Tack alla för er input och råd. Jag tar åt mej av det ni skriver :-)
Igår så hade han sin mobil avstängd i 7 timmar!! Och jag vet inte anledningen till det.
Han skulle ha möte med sin kund..det visste jag men han brukar inte stänga av mobiel då.
När han se hörde av sej så berättar han ingenting om mötet utan bara visar bilder på sin husvagn…..Jaha och???
När jag sen frågar hur mötet gick så säger han att de ligger efter en vecka. Och det skulle vara klart innan påsk.
Så inte säkert att han kommer hem och gör han det så blir det inte länge.
Han skriver att det är så mycket så och att jag ska tycka synd om honom. När jag har det tufft så läser han men svarar inte.
Han bekräftar inte mej.
Känslorna jag hade har svalnat betydligt pga skumma saker.
Varför hade han sin mobil avstängd så länge för?
Och nu ska han bo i sin husvagn och har "sålt" sin hyrda lägenhet….öhhhhh….
Har han månne blivit utslängd av en möjlig sambo?
Jag ska se vad som sker i helgen..han lär säkert komma hem och då ska jag pejla läget som jag skrev innan här ovan.
#12: Du har helt klart mer tålamod än vad jag skulle haft. Jag skulle inte ens se honom en enda gång till efter allt det där. Jag skulle antingen låta allt rinna ut i sanden eller skriva/ringa till honom och säga att jag inte längre är intresserad av att fortsätta något med honom. Jag skulle inte orka låta honom ödsla en minut mer av min tid helt enkelt.
Jag önskar dig lycka till. :) Bra om du gör dig av med den där så snabbt som möjligt!
#13: Det är det som är nackdelen med mej. Jag har ett sjuhelsiktes tålamod och jag ger folk fler chanser än de egentligen förtjänar många gånger.
Jag har inte hört ett enda pip ifrån honom sedan igår runt 10-tiden på fm. Då jag skrev att det är tufft på jobbet. Han läste men jag fick ingen respons.
Så varför ska jag höra av mej till honom nu?? icke!!
Vet inte ens om han kommer hem eller inte. Men är inte jag värd mer än så då vet jag. Man KAN höra av sej även om man har mycket anser jag. Han går väl och skiter nån gång under dagen? Äter? Ta en kopp kaffe?
Nä det där med att männen skyller på att de har så mycket så de inte ens hunnit skicka ett hjärta eller så, går jag inte på.
#14 Jag förstår men vid något skede kanske du måste lära dig att inte ge så pass många chanser åt en person som visar gång på gång att de är inget att ha. Han har många gånger nu uppvisat dåligt beteende, något som jag personligen inte skulle acceptera i ett förhållande och på basen av det du skriver så tycks ju inte du heller acceptera sådant där beteende.
Ge inte mera chanser åt en typ bara för att vara snäll eller för att du har nu tålamod. Du får faktiskt vara självisk då du dejtar. Känner du att det inte känns helt rätt så gå bara vidare utan att slösa mer utav din tid på värdelösa typer.
Angående det här med ursäkter som han ger dig, det gör man inte om man är faktiskt intresserad. Enligt min erfarenhet så tar man sig tid att skriva om man faktiskt är intresserad. Den här killen är INTE intresserad av dig och slösar endast på din tid, tyvvärr. Han är respektlös och tänker endast på sig själv, så jag råder dig till att börja tänka mer på dig själv samt att du visar att du respekterar dig själv genom att bryta med den här typen. Tålamod eller ej, visa att du inte accepterar sånt där beteende. <3 Du förtjänar så mycket mer än såna här idioter!
#15: Ja nu är jag klar med honom..en gång för alla.
Han lovade att höra av sej mer…men vad gör han? Precis tvärtom.
Han skulle komma idag och så skulle vi prata. Hette att han skulle köra på natten. Så han kunde vara här på morgonen.
Men saken är nu den att jag inte hört ett skit i från honom nu på 25 timmar. Så det där med att han skulle höra av sej mer….det var viktigt för min del….gör han ju inte. Han skiter i det.
Och nu sitter jag här och har inte en susning om när han tänker behaga dyka upp liksom. Så här behandlar man inte någon.
Tid har han för han är ut och in på Messenger.
En fråga…är mobilen avstängd när ett mess på messeger bara skickas och inte levereras?
Har dessutom fått veta av folk att han är psykopat…jo jag har haft mina misstankar om detta då han är extremt ego.
Och det finns liksom inget intresse av nån annan än han själv och definitivt ingen empati.
Så jag har god lust nu att bara skriva ett mess att han kan hämta sina saker som står ute…sen får det vara.
På nått sätt ska jag "göra slut" idag. För så här vill ingen bli behandlad. Med tystnad.
Bra, Mia!!!👍
Inte att han behandlar dig som han gör men att du inte tar skit (eller tystnad i det här fallet).
Jag vet inte riktigt hur jag skall uttrycka mig då det här är lite känsligt men det är onekligen riktiga stolpskott du råkar ut för, den ene värre än den andre. Det är absolut inte ditt fel - men någonstans skaver det lite hos mig att du kanske inte känner det som att du är värd en BRA karl? En som är ärlig, snäll och omtänksam, som sätter dig främst?
För du är värd någon som respekterar dig, som behandlar dig bra och som uppträder juste. De finns ju faktiskt, de där personerna, det gäller "bara" att hitta dem.
Försök att vara lite snäll mot dig själv, sträck på dig och känn att du kan stå på egna ben. Då är det betydligt lättare att träffa någon som är vettig, när man faktiskt känner själv att man är bra som man är - vare sig man är singel eller i ett förhållande.
(Jag kanske har tolkat dina inlägg helt fel och i så fall ber jag om ursäkt men jag känner igen så mycket av mig själv i det här. Jag tordes visserligen inte ens dejta särskilt många men det var först när jag fick lite självkänsla som jag faktiskt träffade en man som var bra för mig. Att han faktiskt skulle vara värd mig, inte tvärtom liksom.)
I vilket fall, ta hand om dig!❤
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#17: Jag stå på ena ben….självklart. Jag är absolut inte beroende av nån man.
Att jag hittar de där stolpskotten är så typiskt.
Jag vet att det finns bra män där ute men tydligen inte närheten av mej..hahhaahh
Iallafall nu så är det avslutat. Han vart på väg hit från Oslo i söndags. Men från att fått svaret att han skulle köra på natten och komma tidigt på morgonen och sen inte ett ljud ifrån honom på nästan 1½ dygn…så blev jag rent ut sagt skitsur.
Han kom ju inte på morgonen utan skckar ett sms om att han är på väg och kommer ca 15 kl. 12.30.
Han hade dessutom inte mobilen på i fredagskväll och han jobbade inte. Jag skickade lite roliga bilder men fick som sagt nada svar.
Nu när jag gått på honom om att han bara försvinner så heter det att han inte har tid.
ALLA haaaaar tid att skicka ett sms då och då.
Han kommer bara med bortförklaringar.
Dessutom är det nåt annat skumt. Han hade sin adress hos sin dotter här i Sverige…nu är det borta. Och i Norge finns han inte heller.
Hur kan man ha företag utan att synas?
Jag frågade honom om han inte övervägde att flytta tillbaka till Sverige och ha företaget här.
Men då svarar han med att det är absolut inte aktuellt då han inte gillar Sverige och Sverige inte gillar honom. Jag tror han har mycket skulder. Så han har schappat.
Hans mobilnummer står på hans dotter också.
Hörde av en kompis som känner folk där han bor här hemma. Han har visst kommit ihop sej med barnen med.
Det är sååå mycket mysko saker kring denne man.
Jag ska lämna hans saker hos någon av hans barn. För enligt honom har vi bara en paus. Och jag då hans saker här kan han ha en hållhake på mej. Och det vill jag inte.
Bra att det tog slut, men…. Jag måste fråga. Hur kommer det sig att han ens har några saker hos dig om ni har bara känt varandra sedan februari? Det låter tok för tidigt i ett förhållande att lämna saker hos den ena eller den andra. Är det här första gången som det sker att en kille lämnar saker hos dig? Låt det så vara den första och sista gången det händer.
Då jag och min man dejtade (han bodde i belgien och jag bodde i finland) så tillät jag inte ens han ha några saker hemma hos mig. Vi träffades då typ varannan månad. Då hade vi känt varandra i 3 år. Jag vet inte varför vi gjorde det på det viset, men kanske just pga att vi bodde så långt borta från varandra och om det skulle ta slut så skulle det vara väldigt jobbigt att hämta grejerna. Sen igen så har jag alltid gjort så, även då jag dejtade en tid. Jag dejtade en kille ungefär 4 månader och då träffades vi flera gånger i veckan och åkte över till varandra, men ändå så lämnade jag inte ens en tandborste hemma hos honom fast jag övernattade där en gång (vi var dock inte intima med varandra).
Det är bara lite som ett råd till dig, att se till att ingen dumpar grejer hemma hos dig eller vice versa. Åtminstone inte inom det första halvåret.
Annars måste jag nog säga att den där typen låter väldigt konstig. Fick du inga varningklockor att ringa till de första dejterna ni var på?
#19: Jag fick låna en luftrenare av honom. Och han glömde en t-shirt, en kalsong och schampoo när han vart här förra gången. Så egentligen har han inte implanterat några saker på det viset.
Inga varningsklockor ringde första dejten. Inte andra heller om jag ska vara ärlig. Lite svår att prata med men det kunde jag ta. En del är inte så snacksaliga som en annan.
Det var först nu helgen för 3, snart 4 veckor sedan som de börjde larma.
Har märkt nu att han är en tvättäkta psykopat för det går inte in det jag skrivit till honom om varför jag nu inte ville gå vidare. Han maler på om sitt och att han har såååå mycket så han inte hinner. Jo tjena!! Köper inte det.
Så han är dumpad.
#20 Ah, ok. Om det inte var för luftrenaren så skulle jag annars barat slängt bort de andra sakerna om jag är ärlig. :D
Hmm, ok, då är det ju knepigare om du inte blev medveten om att något stod fel till förrän bra mycket senare. Jag har alltjämt lyckats hålla mig borta från psykfallen. Jag brukar kunna säga från och med första eller andra dejten att något inte står rätt till. Kanske är det pga alla mysko typer jag såg min mamma dejta och därmed vet jag mer eller mindre vilka jag bör hålla mig undan från?
Jag måste säga att jag har även haft tur ett par gånger då jag dejtade. I några fall fick jag veta INNAN vi träffades att det här var INTE en bra typ. Jag ställde in en dejt och han flög i taket. Det var visserligen bara två timmar innan (hade blivit magsjuk helt plötsligt) men han blev förbannad. Att bli förbannad på någon som blivit sjuk och därför fick ställa in dejten va allt jag behövde för att springa långt bort från den personen. Han försökte sen be om ursäkt osv men nej, det tåget hade då redan lämnat station. Jag förklarade helt enkelt för honom att jag är faktiskt inte intresserad av att träffa någon som kan explodera bara sådär pga en inställd dejt.
Sen var det en annan gång en kille jag chattade med som verkade helt trevlig. Sen försvann han någon månad och vi pratades inte alls vid. Där innan hade vi pratat om att ses, men det flög ju ut ur fönstret i princip då vi slutade prata. Han dök upp igen och då dejtade jag någon annan. Han exploderade och jag tänkte bara, wow, skönt att jag inte for på dejt med honom! Jag fick blocka honom för han blev ganska omöjlig.
Så ibland gäller det ju bara att ha lite tur och få reda på vad de är för typer innan man ens träffas. Tyvärr tycks du inte haft mycket tur med tanke på vilka konstiga typer som har kommit i din väg. Jag hoppas verkligen att det börjar gå bättre för dig så småningom!
Hur snabbt brukar du träffa dessa typer efter att ni har pratats vid? Kanske dock inte gör någon skillnad om de är duktiga på att maskera vem de är via chat…. Hmm…
Bra att du står på dig. Skicka ett meddelande till honom att han får hämta sina saker ute på bron. Och skriv att du inte vill ha med honom att göra mer.
Du verkar ha samma otur med killar som en kompis till mig. Hon är världens snällaste människa, men jag brukar säga att hon har en psykmagnet i ryggen. Senaste 3 åren har hon bara träffat stolpskott, så nu skiter hon i killar säger hon.
#21: Denne man är en tvättäkta psykopat har jag fått höra nu i efterhand. Av folk som väl känner till honom.
Och det måste jag säga…han vart jätteduktig på att inte visa detta de första gångerna vi sågs. Jag märker sånt ganska snabbt annars.
Det är bara han och han heeeela tiden. Totalt känslokall.
Vi hade snackat lite innan vi sågs men det märktes inte då heller.
Fattar faktiskt att han fått schappa från Sverige. TRor folk är efter honom och framför allt staten.
#22: Ja du det står nog PROBLEM i pannan på mej för jag drar bara till mej sånna…hur jag än gör.
Nu ska jag bara umgås med mina vänner och må bra i sommar. Inte leta upp fler idioter.
#24: Låter som en bra plan