Relationer iFokus

Relationer

Läst 632 ggr
Wilola
0

Han kollar på andra tjejer

Min pojkvän frågade mig n häromdagen vad jag brukar kolla på för porr, jag kollar inte på porr så jag sa det till honom och ställde samma fråga tillbaka, varpå han svarar att han brukar kolla på ensamma tjejer som onanerar. Det här gav mig grov ångest. Det är svårt att förklara men jag hade inte brytt mig om han kollade på par som gjorde saker med varandra, för då är det själva akten man tänder på men när man kollar på en ensam person är det dens kropp man onanerar till och det gör mig extremt obekväm då jag har grova komplex för min kropp, och att han vill kolla på andra och onanera till andra tjejer får mig att känna mig otillräcklig. Han har bilder och filmer på mig så varför behöver han kolla på andra?

Sindri
3

Nu svarar jag helt ärligt vad jag känner, och det kan verka hårt. Jag skulle aldrig någonsin vara ihop med någon som kollade på porr.
Det beror på
1) Vi inte har samma åsikt om vad sex och då skulle vårt sexliv verkligen halta. Och ett bra sexliv är ett fint kitt i ett förhållande.
2) vi skulle inte ha samma syn på människovärde och utnyttjade av andra. Porrvärlden är en riktigt smutsig business och det bygger mycket på rena slavhandeln.
Tänker man inte längre än sin egen lilla privata tillfredsställelse är man inget att ha.

AnnaFo
5

För mig går gränsen vid sexchattar eller camsex. Om killen kan prata eller kommunicera med en tjej live är det otrohetsvarning för mig och jag skulle faktiskt bli sårad. Filmer tycker jag är ok dock. Om min kille skulle titta på en ensam tjej som onanerar någon enstaka gång så skulle jag inte bry mig men om det är det ENDA han tittar på skulle nog jag också bli fundersam. Sen tror jag att det är viktigt att man skiljer på filmer/fantasier och riktiga förhållanden och vem man vill ha sex med i verkligheten.

Jag vet vilken sorts porr min kille föredrar eftersom vi har kollat tillsammans några ggr och då brukar vi turas om att välja vad vi ska se på. Jag väljer vad jag vill se först och så börjar han slicka mig medan jag kollar, och sen byter vi. Vi gör det oftast som ett förspel, innan vi stänger av och sen har vi sex bara han och jag. Och vi väljer oftast att kolla på samma sak: två tjejer som ligger med en kille eller en tjej tillsammans med två killar. Vi har båda en trekantsfantasi men ingen av oss är ett dugg sugna på att leva ut den i verkligheten. Då kan det vara väldigt hett att se det tillsammans ändå på film.

För honom är det precis som för mig att det är själva sexet och situationerna, att se en fantasi levas ut på film som är det upphetsande, inte själva personerna i sig. Jag frågade min kille nu vad han tycker om filmer där ensamma tjejer onanerar och han sa att "det är långtråkigt att titta på".

[Tismon]
6

Vissa män föredrar porr där de slipper se andra mäns penisar. Det betyder inget särskilt

Wilola
0

#3: det känns dock som att han onanerar tillsammans med någon annan…

[Tismon]
5

#4: Det gör han ju däremot inte om det är en inspelad video och inget interaktivt live-porr :)

Som jag förstått det så är sex en drift för många och de behöver se något de tänder på för att ta hand om sin mänskliga drift. Blir man avtänd på snoppar så blir det ju svårt med "vanlig" porr

Men känner du dig obekväm så kan du ju alltid diskutera det med honom. Var dock noggrann med att inte låta anklagande så kanske ni kan komma fram till något som känns bra för er båda :)

Wilola
0

#5: Jag har pratat med honom men han verkar inte förstå hur jag tänker. När vi hade sex innan idag så kunde jag bara tänka att han säkert fantiserar om andras kroppar när han ser mig.

[Tismon]
6

#6: Har du förklarat hur dåligt det får dig att må? Och kanske ge förslag på hur ni kan lösa det problemet?

Jag tänker också att det kan vara bra att jobba lite på dig själv och inse att hade han inte tyckt om dig så hade han inte haft sex eller velat vara tillsammans med dig. Du ska ju må bra i ditt förhållande men han ska ju också kunna göra sina behov, så att försöka komma fram till något som känns tryggt för er båda är det viktiga :) Och ja, att jobba självkänslan och inse ditt värde 🌸💮 (lättare sagt än gjort jag vet)

[Devya]
8

Får jag fråga hur gammal du är? Det behöver dock inte ha något med saken att göra, då jag vet att det finns Kvinnor som är över 30 år gamla och tycker precis som dig. Men annars så tänkte och kände jag precis som dig då jag var tillsammans med min första kille. Vi blev tillsammans då vi båda två var 16 år gamla och vi var tillsammans i 10 år. Jag var väldigt osäker på mig själv och min kropp, vilket även gjorde att jag inte tolererade porr. Jag klarade inte av tanken på att han såg på andra tjejer. Men, sen efter ett par år så började jag må bättre och få bättre självförtroende och självkänsla och plötsligt var det inget problem mera. Nuförtiden bryr jag mig inte ett dugg om min man ser på porr. Så länge han håller sig borta från att faktiskt prata med dem så är det inga problem alls för mig. Jag mår alltså väldigt bra och tänker nuförtiden väldigt sunt om min kropp.

Det jag vill säga är att du behöver kanske jobba på de områdena, för det tycks vara där som problemet ligger. Sen då du mår bättre och ändå inte vill att din kille ser på sådan porr så är det en annan sak. Men just nu verkar det som om du borde fokusera på att ta itu med hur du känner och tänker kring din kropp. De problem som du har nu är ju faktiskt inte roliga att dras omkring med, det vet jag av egen erfarenhet. Du förtjänar att må bra men för att det ska ske måste du jobba på dig själv och den bild du har av dig själv.

Wilola
0

#8: Jag är 21

Sindri
6

#8 Ursäkta mig, men ser du vad du skriver? För mig ser det ut som om du ifrågasätter TS rätt att inte gilla att hennes kille tittar på porr. (Även om du skriver att det kanske inte har något med saken att göra, så ifrågasätter du hennes känslor)
Det är väl vad hon tycker nu som räknas och inte hur hon kan tänkas tycka i en framtid eller i en annan kontext. Precis som tjejer är vana att bli behandlade. Det spelar väl ingen roll hur självsäker man är - gillar man inte att killen tittar på porr. eller gillar porr överhuvudtaget.
Jag är bra mycket äldre än både TS och dig och jag har alltid hatat porr. Både när jag var ung och osäker och nu när jag äldre självsäker. Framförallt för att det är en industri som utnyttjar människor som inte ser någon annan utväg än att syssla med porr. Eller som blivit sålda till industrin. Precis som prostitution. Porren har skadat många unga människors syn på sex, speciellt som den utvecklats på senare år.

Sex handlar väl för sjutton om ömsesidig passion och attraktion. Det är väl inget man måste hetsa upp sig till med porr för att kunna ha? Eller för att man tror att man måste ha? I så fall kan man väl lika gärna vara utan.
Sex är underbart och fantastiskt och ett av fundamenten i ett förhållande, när det fungerar. Men om det inte fungerar är det kanske andra saker än att se på porr som man skall ta itu med.
Om TS kille tycker att främmande tjejer som onanerar är viktigare än hennes känslor, så tycker jag inte att han är något att ha. Respekt är också ett av fundamenten i ett sunt förhållande.

[Devya]
4

#10: Ts tycks vara väldigt osäker på hennes egen kropp och må dåligt över det, vilket är något hon borde ta itu med asap. Det är inte roligt att gå omkring att känna på det viset, det vet jag av erfarenhet. Sen skrev jag ju uttryckligen att om hon fortfarande inte mår bra av att hennes kille tittar på porr, efter att hon har börjat må bättre i sig själv, så är det en annan sak. Jag ifrågasätter inte hennes känslor, men utan vart allt bottnar i (och det är en stor skillnad på att ifrågasätta känslor och vart allt härstammar ifrån). Det tycks ju finnas ett underliggande problem här som har att göra med hennes självkänsla och självförtroende. Det behöver hon jobba med OBEROENDE situationen för att må bra. Det här kan givetvis betyda att killen borde kanske ta en paus med porren tills hon mår bättre, om han känner att han vill göra det förstås.

Dina åsikter om porrindustrin är ganska irrelevanta här för det är inte något som ts har ens diskuterat här så det tycks inte vara där som skon klämmer, eller missade jag något där? Jag håller ioförsigmed om att porr kan vara skadligt för unga, precis som då unga dricker för mycket alkohol, spenderar för mycket tid på gaming osv. Går något till överdrift så kan i princip vadsomhelst bli skadligt.

Du pratar om sex och jag antar att du menar sex med andra, men onani på egentid är något helt annat än sex med andra. Ts och hennes kille har diskuterat om onani på egentid och inte sex med varandra. Det är stor skillnad där. Sex är underbart men likaså är onani. Man har rätt till att ha sex med sig själv, dock så har man inte en rättighet att ha sex med andra. Därför anser jag att onani är otroligt viktigt och något som man inte ska försöka kontrollera hos sin partner.

Mina personliga åsikt är att onani är privat och inget ens partner har något att göra med (så länge man nu inte väljer att inkludera den biten då man har sex med sin partner, då är det en annan sak). Sex med mig själv så har min man inget att säga något om helt enkelt. Skulle han börja komma och försöka kontrollera vad jag gör under onani skulle det direkt vara slut mellan honom och mig. Sådan kontroll har han inte lov att ha över mig. Samma sak vice versa. Jag anser inte att jag har något att säga över då det gäller hans egentid med sig själv. Jag respekterar hans egentid med sig själv och han respekterar min egentid, vilket är hur vi tycker att det ska också vara. Vi drar endast gränsen vid att man har ingen interaktion med den andra personen (live chat osv) för då handlar det genast om något helt annat.

Det är nu åtminstone min personliga åsikt om onani (med en själv) och jag respekterar förstås att andra kan tycka annorlunda. Men i mitt förhållande så kontrollerar vi inte varandra på det viset. Vad jag tänker och fantiserar om är privat och endast till för mig själv. Min man har inget att säga om vad jag får och får inte fantisera om helt enkelt. Ett sådant kontrollbegär skulle genast vara en röd flagga för mig om han tror att han har den rättigheten. Det enda han har något att säga om är att jag får inte ha någon kontakt eller ha någon sorts sexuell interaktion med utomstående personer. Alla förhållanden fungerar ju olika och man måste själv komma underfund vad som fungerar bäst i ens eget förhållande men båda måste också vara ok med det. Om inte så är det kanske dags att söka efter en annan partner som delar samma syn på saken som en själv.

Ts kan fråga snällt om hennes partner kan frånhålla sig att se på porr eller om det nu bara gäller det här med att se på tjejer som onanera. Vill han inte så är det hans rättighet och något som hon helt enkelt måste respektera. Är hon fortfarande inte nöjd över detta och mår så pass dåligt över det så borde hon göra slut och skaffa en partner som delar hennes syn om saken. Oberoende vad hon beslutar sig för att göra så borde hon dock verkligen försöka jobba på hennes självkänsla. Ts tycks ju inte må bra och jag tror tyvärr att hon inte lär må så mycket bättre även om han slutade att se på porr, just på grund av det tycks bottna i något djupare.