Vägrades mitt ansikte
Fick upp ett minne från 2019.
Minns inte om det var en sajt på iFokus eller om det var en grupp på Facebook.
Vi medlemmar uppmuntrades att lägga upp selfies i en tråd.
Min raderades av admin. Dom trodde inte att det var jag på bilden. Jag förklarade att det var jag. Men nej, det trodde inte dom.
Jag tilläts lägga in min selfie om jag pixlade ansiktet. Det var väl ändå generöst. I en selfie är ansiktet inte så viktigt ändå.
Jag vägrade dölja mig själv för att lägga ut en selfie. Admin tyckte dock det var en bra lösning i en selfietråd. Jag var kanske bara känslig 😂?
En annan gång började folk ringa mig och kallade mig Sanna. Trots ihärdiga förklaringar om att jag var Nina och ingen sanna existerade på numret höll flera personer på att ringa mig och pratade med sanna, för dom visste att jag var hon. Bytte nr på polisens inrådan. Det blev obehagligt att bli behandlad som någon annan utan att ha någon koppling till personen alls och höra övertygelsen hos de som ringde.
Har ni fått veta att ni inte är ni någon gång?
Nej men jag har blivit dödförklarad😉
/Maria
#1: ja det minns jag! Det är ju snäppet värre med tanke på hur många som gick på det innan det reddes ut!
#1 Jag överlevde 😃
/Maria
#3: tog tog kontrollen över ditt liv som en förlorad själ misstog sig kunna bestämma över.
Det var helt sjukt att en främling gör något så osmakligt.
#3: Det måste ha varit riktigt obehagligt när det Maria. 💖
Jag har råkat ut för något liknande, men det gällde ena sonen, jag fick ett brev från skolans försäkringsbolag där de skrev att sonens dödsattest var klar och de beklagade sorgen 😲
#6: men usch!!
#6 Så obehagligt.
/Maria
#1: Ditt sätt att bli dödförklarad var värre än om du hade råkat ut för det hos Skatteverket. Det blev så personligt. Hos Skatteverket vore det bara en administrativ miss.
#0: Det låter inte som något som skulle hända på iFokus. Jag hoppas jag inte har fel.
#9 Jag kände mig så skamsen över att så många hann att skriva så mycket fint.
Det var också en obehaglig upplevelse för jag upptäckte det på sjukhuset första gången jag orkade använda telefonen och jag hade sådana vanföreställningar fortfarande om allt möjligt . Att jag var utsatt för en forskningskomplott.
Detta gjorde ju inte saken bättre precis😃
/Maria
#10: Inget av det var ju ditt fel. Du var det största offret.
#11 Nej det var bara känslan….
/Maria
Igår natt var det en ny tur.
En tjej skrev och frågade vad jag gjorde. Och om jag hade glömt solglasögon i Kalles bil.
Kände inte igen henne och kunde inte komma på en endaste kalle. Så ringde hon för videosamtal plötsligt. Det tryckte jag bort och undrade vilken kalle hon menade.
Då jäklar. Jag skulle sluta spela. Hon visste vem jag var. Jag brukar ringa kalle mitt i nätterna och störa.
Förklarade att jag inte vet vilka dom är.
Jag var visst sjuk i huvudet. Jag hade festat hos dom. Hade ett barn. Och skickade nakenbilder till kalle.
Jag förklarade igen att jag inte är rätt person och inte har barn.
Jag var massa saker och bodde hos en Martin, som inte blev av med mig och jag var hemlös egentligen. Jag kunde sluta spela för hon visste att jag var hon och riktigt sjuk och borde in på psyket.
Förklarade att det trots allt var hon som satt och skrev hemska saker till en total främling på nätet och vägrade förstå att det inte var rätt Nina. Det var nog mer tecken på psykiatriska problem.
Bad henne ta och klicka på någon av alla gilla jag hade gjort på deras bilder, så skulle hon se att det inte var min profil hon kom till och att hon borde prata med kalle så han kunde se att det var fel Nina.
Dååå trillade poletten ner och en massa ursäkter kom. Tur, för jag började bli kränkt över att vägras vara jag och gillade inte andra Nina riktigt 😆
Jag måste påminna om många som råkar ut för sånt här.
Usch. Obehagligt.
/Maria
#14: ja, hur hon kom till min profil är ett mysterium. Bor i olika delar av landet och jag har ett efternamn som inte andra ninor har.
Skumt🤔
/Maria
#13: Hon fick förhoppningsvis en tankeställare.
#13: Blockera!!