toppen på karriären
de senaste månaderna har jag inte varit mig själv jag har arbetat häcken av mig och gjort mig redo för ett möte med människor som styr ekonomin i europa. idag blev det klart. det blir ett sammarbete mellan mitt företag och "företagen". jag väljer att inte namnge de men i vår kommer det att bli känt. jag är överlycklig självklart, men man är så trött efter allt slit. så nu har jag och familjen bestämt att vi tar en världen runt resa och är tillbaka om ca 4 månader då jag sätter igång med arbetet.
en fråga har jag dock. är det lätt att bli avis på någon som det går bra för? jag vet att jag blir det då en del av mina vänner är framgångsrika och att jag alltid känt mig mindre värd. (kanske inte efter den här affären)
sen har jag en annan råga som jag ställer i lusthuset.
Lycka till på färden! Livet är kort och njut av varje stund! Ta väl hand om familjen, men använd sunt förnuft. Avundsjuka är som det skrivs en sjukdom och den som har den sjukdomen har det inte lätt i livet. Och göm nånstans i bakhuvudet att det som går upp går också ner.
God Jul och ett Gott Nytt År!
bosse
det var vist sagt!
tack detsamma bosse :P
Ja avis blir jag allt !!! men ha en trevlig resa.
God Jul och ett Gott Nytt År 
Önskar Kinna
Njut av det du har arbetat så hårt för! BRY DIG INTE OM att andra är avundsjuka!
Det finns tyvärr massor av människor runtomkring en hela tiden, som är svårt avundsjuka. Man märker det oftast på att folk drar sig undan, man har något som de inte har, vad det nu kan vara, pengar, utseende, lycka…
Själv är jag inte avundsjuk när det går bra för folk, tvärtom så kan jag glädjas med andra.
Jättekul…kör så det ryker och skit i andra …
God Jul …………..gott nytt…….abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Man ska inte bry sig så mycket om vad andra människor tycker… Det är liksom deras problem.

Jag vill bara säga att jag har varit som du…avundsjuk och det har bara lett till depression…skit i andra och gör dig själv glad…kanske inte något råd men ändå,,,,
Jag är inte avundsjuk på att det går bra för dig på jobbet. Det är ju bara roligt.Det jag kan bli lite avis på är att ni ska resa, det skulle jag oxå vilja göra. Men tiden och pengarna finns inte just nu. Men det kommer det vet jag. Ha det nu riktigt trevligt och bara njut av att kunna ro om varandra 
Möttes också av mycket avundsjuka under några år som allt bara pekade uppåt. Många såg bara resultatet men inte många såg allt slit, gråt och strävan som låg bakom…
Avundsjuka och en önskan om att kunna göra likadant behöver inte vara samma sak. Avundsjuka är detsamma som missunnsamhet i mina ögon, men att ha en önskan om att kunna göra likadant är inte alltid avundsjuka.
Gläd dig ohämmat åt att du kan göra det du ska, fokusera på det som känns bra! Det är förhoppningsvis flera som gläds med dig och unnar dig allt gott än de som tänker tvärtom.
Ha en underbar resa och njut av livet! Grattis till framgångarna! 

I dagens sahälle fins det två förhärskande känslor…Avundsjuka och Skadeglädje…Njut medan du kan…..var på topp …lev livet….! tro mig…been there, done that, got the freaki'n T-shirt!
Bless you!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Nog kan man bli avundsjuk alltid, i betydelsen att man önskar att det kunde gå lite bättre för en själv. Det finns ju människor som sliter hund och offrar en massa utan att uppnå framgång… Sedan kan man (enligt mig) vara avundsjuk utan att vara missunnsam… alltså jag kan verkligen glädjas med dig och de dina men kan samtidigt önska att jag själv hade aningens bättre förutsättningar…
Sen tänkte jag på det du skrev Sharpmissy om att folk drar sig undan. Det kan nog även bero på andra saker än avundsjuka, människor som får tillgång till pengar förändras. Jag har en hel rad vänner runt mig som fått tillgång till mycket pengar och jag känner att jag inte har särskilt mycket gemensamt med dem längre. Allt är plötsligt så storslaget och påkostat, boendet är så dyrt så att barnen inte får leka längre (för de dyra trägolven kan få repor…), samtalen rör sig kring hur mycket ansvar de har på sina arbeten och hur dåligt samhället är eftersom de förlorar så mycket om de måste vara hemma och vårda barn pga sina höga löner osv osv. Själv är jag långtidssjuk, har studerat och blivit arbetslös och utslängd ur a-kassan.
Det blir svårt att hitta gemensamma beröringspunkter med folk som tycker att deras största problem är att hitta en bra städhjälp för att "orka" jobba heltid samtidigt som man ju faktiskt har familj (ett barn)… Det jag menar är att pengar förändrar så allt är inte alltid avundsjuka tror jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#11 Mja, om folk har dragit sig undan mitt sällskap, så beror det i vilket fall inte på pengar, eftersom jag inte har några. *asg*

Ha en trevlig resa njut, var glad och låt folk reagera som dom behaga… Pengar är bra men långt ifrån allt..

#12 hahaha ok, jag trodde att det var det ni menade… :-)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag blir också avundsjuk på människor som det går extra lätt för, jag har en kollega på jobbet vars släkt är bästis med VD:n. Såna orättvisor och förnämligare villkor kan jag faktiskt bli rasande på.