Relationer iFokus

Relationer

Etikett: familj
Läst 286 ggr
MonicaLagerquist
1

Sätta slut tid på en middag.

För ett par veckor sen bjöd några av barnen in dig på middag.
Eftersom att mannen och jag hade planerat att se damfotbollen klockan 21:00 så sa vi att de var välkomna att äta med oss men att middagen klockan 21 skulle övergå till fotboll och öl.
Tycker ni att det är fel att göra då. Barnen kom vid fyratiden så vi hann ju umgås många timmar och kunde äta i lugn och ro.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Tina-A
6

Inte alls fel, man kan absolut sätta en sluttid på en middag. Framför allt eftersom ni hade andra planer på kvällen! Inte alls konstigt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Carmarino
6

Bjuder man in sig själv på middag tycker jag absolut man ska kunna acceptera en sluttid. Särskilt som det var så många timmar före matchen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Caeli
2

Helt okej!

Däremot tycker jag att det var dålig stil av barnen att välja en sådan kväll. De måste ju veta att ni är fotbollsintresserade och följer EM?

Maria
1

#0 Nej jösses. Det var ju dessutom "bara" barnen😉

/Maria

johan
5

Skulle älska att saker var så tydligt istället för obskyra signaler som alla tolkar olika.

Mvh // Johan

kejtlin
1

Nej inte alls fel att sätta en sluttid när man planerat annat på kvällen.
Bjuder man in sig själv på middag måste man vara beredd på ett totalt avslag också. Man kanske bara planerat middag för två. Då blir det komplicerat att det ska räcka till fler personer. Man kanske inte har tillräckligt med matvaror hemma ens.

MonicaLagerquist
0

#3 Eftersatt de inte följer fotbollen så tror jag inte att de visste att det var fotboll

MonicaLagerquist
0

#6 Här hemma händer det ofta att vi blir fler men maten brukar räcka.
Jag är bra på att trolla med knäna.
Bakar alltid bröd till maten.
Vi bor ju i en by på landet och handlar bara en gång i veckan så mat finns alltid hemma.

• Redigerat 2022-07-31 16:03 av MonicaLagerquist
Randomel93
0

Nej, så länge man får veta sådant innan man kommer så är det inget konstigt, jag har däremot varit med om att man blivit bortbjuden och på plats fått veta att värdarna har andra planer sedan och då känner man sig lite åsidosatt när man själv kunde gjort andra planer också. Men vet man bara om innan så är det inga problem :)

MonicaLagerquist
0

Våra gäster fick ju gärna stanna kvar och titta på fotbollen med oss.

Scorpio97
0

Helt okej tycker jag också!

//Jessie

Fridaaaa
0

Nej tycker inte det är fel. Har man bestämt något så har man :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
0

Absolut inget konstigt. Särskilt inte eftersom ni erbjöd dem att stanna kvar och se fotbollen med er. Det var ju inte så att ni körde iväg dem direkt efter middagen var avklarad. För mig är det ofta så när jag går till mina föräldrar, vi planerar middag ihop och sen har de andra planer som jag antingen är välkommen att delta i eller så går jag hem.