Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandekänslorleva-tillsammanssexkrisersingelsvartsjukarelationerkänsligtdistans
Läst 966 ggr
hejhejhjälpmig223
1

Hjälp mig rädda min relation!

Okej så jag flyttade utomlands för några månader sedan (i Mars). Jag och min kille hade då varit tillsammans i ett halv år ungefär och påbörjade då ett distansförhållande. I början va det mest jag som var förhållandet och sedan gjorde han slut med mig, han var väldigt dryg/kall i början men sedan ångrade han sig bara några timmar han gjorde slut första gången och jag tog tillbaka honom. Han hade verkligen ändrats och la ner så mycket tid och energi på vår relation och sa själv att han hade insett att det krävs två för en relation osv. Det var fortfarande väldigt svårt för mig månaderna efteråt att försöka starta upp ett nytt liv där jag nu bodde, jag vet inte riktigt varför men blev att jag hela tiden kollade vad han gjorde än att fokusera på mitt egna. Jag gick in i en djup deprission i samma veva och därav la jag bara och sov hela dagarna nästan. Han gjorde då slut för han då kände att jag inte gav lika mycket till relationen och det stämde kanske, jag gjorde verkligen mitt bästa men just då ville jag inte ens leva. Han sa när han gjorde slut att han aldrig mer ville ha kontakt med mig. Kort där efter kunde jag påbörja ett ”nytt” liv utomlands då och faktiskt se mig om utan att få hemlängtan eller slungas tillbaka hela tiden, vilket var skönt på det sättet. Jag började även med medecin som dämpade ångesten. Dock så gick jag in i en rätt stökig period i början på sommaren, utomlands som jag var då och även hjärtekrossad så festade jag extremt mycket och låg med 5 killar på 2-3 månader. Det kanske inte var de bästa besluten. Men mitt ex kontaktade mig i alla fall efter det att jag hade kommit tillbaka till Sverige över sommaren och insett att det är honom som jag fortfarande faktiskt älskar innerst inne, och därför skickade jag ett brev där jag skrev om det. Sedan hörde han då av sig, och vi bestämde att ses. Sen den dagen har jag bara kunnat tänka på honom och blivit kär, ännu en gång. Han kom med rosor och en present nu sista gången vi sågs innan jag skulle åka tillbaka utomlands. Vi pratade även om att bli tillsammans igen. Blev så glad och vi va som nykära igen. Men så när vi smsade kring hur vi skulle göra fram över så berättade jag då att jag hade varit med andra just den perioden då han gjorde slut och ej ville ha kontakt med mig nånsin mer, vet inte riktigt varför men det satt som en klump i magen då jag inte visste om han hade trott att jag skulle ”vänta på honom” eller vad han nu trodde. Han blev i alla fall jätte arg och tvingade mig att säga hur många. Jag var ärlig och berättade, men då blev han ännu argare och har nu varit det i två dagar. Han sa igår på telefon att han ”inte brukar gå för sådana tjejer men att du är min första kärlek” och att vi ska ta detta jätte långsamt nu?
Jag förstår ingenting. Efter det blev han som jätte kall. Överreagerar han eller är det jag som gjort jätte fel?
Vi hade ingen som helst kontakt när jag träffade andra (som dessutom bara var ligg o inga känslor inblandat). Han sa att han också hade träffat andra efter han gjorde slut men vet ej om han bara sa så eller om han faktiskt har det. Hur som helst känner jag mig super förvirrad, han säger att han behöver bygga upp tillit för mig nu och att han inte vet ifall jag tänker fortsätta så? (Dvs vara stökig o ligga runt). Har förklarat flera gånger att detta har inget med honom att göra, det handlar inte om honom eftersom vi ej hade kontakt då och jag förstår att det var onödigt att ta upp på sms o har bett om ursäkt 10000 ggr för det men han säger att han behöver bygga upp tillit osv o nu är han super kall. Vad ska jag göra och är det han som överreagerar eller jag som gjort något fel? De är som att han ser mig på ett helt annat sätt och han pratar om hur många man legat med spelar stor roll osv. Vet inte om det är nån grej bland killar att ”tjejer inte ska ha så höga bodycount” men jag tycker inte det säger något om min personlighet? Så fort han är i mitt liv är han den enda jag tänker på, har på mig smyckena jag fick av honom varje dag och tar aldrig av mig och är alltid lojal och det vet mina vänner om med. Vad gör jag? Tack på förhand!!

Maria
8

Hur gamla är ni?
Han har inte med att göra vem du är tillsammans så länge du är singel men med tanke på hans plötsliga reaktion med att göra slut första gången så kanske det var aningen ogenomtänkt att berätta detta genom SMS.
För mig låter inte det här som något kärleksfullt förhållande alls.

/Maria

Namiko
6

Du har inte gjort något fel alls genom att ha sex med andra när ni inte var tillsammans och det är inget du ska be om ursäkt för heller. Det är inget fel i att ha sex med hur många personer man vill när man är singel och det har inget med ert förhållande att göra.

Ert förhållande låter inte hälsosamt för dig och även om du älskar honom så kan det kanske vara bättre för dig att ni går skilda vägar, det låter som att du mådde mycket bättre utan honom. Du har inte gjort något fel men han behandlar dig som om du varit eller kommer vara otrogen, han beter sig som en skitstövel.

Det låter som att han "offrar" sig genom att vara tillsammans med en tjej som haft flera sexpartners, vilket säger mycket om hans kvinnosyn. Nej, tidigare partners spelar ingen roll, du har inte lägre värde för att du haft sex med fler killar nu än tidigare och det påverkar inte din förmåga att vara trogen i ett förhållande. Visst kan informationen påverka honom, men det betyder inte att han kan hålla det över dig och få dig att känna som om du gjort något fel.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

hejhejhjälpmig223
0

#2:
Ja jag vet men han är så himla kall mot mig nu. Som att han inte ser mig som ”wifey material” längre endast pga hur många jag leget med fast jag vet inte. Han kan också vara sur över att det faktiskt var jag som tog upp det på sms, men kan man verkligen vara sur över det i flera dagar såhär?

Caeli
6

Tycker du att han är något "man material" då?

Hans beteende nu ger många varningstecken inför framtiden. Att göra slut så snart man blir sur eller - ännu värre - när du mår dåligt ger inga höga poäng!

Mitchika
8

#3: Kan kan man ju, men det är en otrolig överreaktion från hans sida och en stor röd flagga. Det är även en tydlig varningssignal för hur han med största sannolikhet lär hantera bråk, problem och konflikter längre fram samt hur han lär bete sig varje gång du gjort något han inte gillar eller godkänner.

Han straffar dig genom att vägra kommunicera med dig, bete sig kallt och ta bort allt snällt, respektfullt och kärleksfullt beteende samt försöker skuldbelägga dig för ett fel som du inte ens har begått. Så agerar inte en mogen, vettig partner utan det är ett kontrollerande, manipulativt beteende som bara osäkra små lortar håller på med.

Allt det där pratet om "sådana tjejer" och "wifey material" tyder på en fruktansvärt vidrig och förlegad kvinnosyn som tydligt visar att han anser att alla Kvinnor som inte lever efter hans standards och villkor som han (och tyvärr många andra) satt upp för Kvinnor är värda mindre och ska därför ses ner på, talas illa om och behandlas sämre. Det är absolut avskyvärt och få saker gör mig så förbannad som det.

Du är inte sämre eller bättre "wife/husband/partner material" för att du har haft många, få eller inga sexpartners. Det spelar absolut ingen roll och har ingen påverkan på det alls.

Det finns ett riktigt bra uttryck på engelska som går något i stil med "When someone shows you who they really are, believe them." Det översätts ungefär till "När någon visar vem dom verkligen är, tro på dom" och syftar i det här fallet på att inte avfärda, ignorera, ursäkta eller vifta bort röda flaggor och destruktiva beteenden hos andra människor. Alla kan ha en dålig dag, men en dålig dag ursäktar inte den typen av ageranden och beteenden och ger inte någon rätt att ta ut sina känslor, sin ilska eller osäkerheter på andra människor. Speciellt inte när det håller i sig i längre än en dag ovanpå det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

hejhejhjälpmig223
0

#5:
Jag förstår verkligen det du skriver och håller med dig, men man blir nästan förblindad av kärleken ibland och lägger så lätt allt på sig själv. Jag har försökt skriva till honom nu att jag trodde att det skulle bli något mer mellan oss, men jag blir otroligt sårad när han bara helt plötsligt är iskall mot mig och slutar skriva. Men han skriver bara att vad menar du osv. Hur får man honom förstå?

Maria
8

#6 Han kommer aldrig att förstå.
Släpp honom.

/Maria

Mitchika
6

#6: Som Maria säger i #7 så kommer han inte att förstå. Jag tror inte att du kan säga någonting som han kommer vara villig att lyssna på.

I hans ögon är du numera "mindre värd" än vad han anser att "bra Kvinnor som följer hans värderingar" är (vilket inte är sant över huvud taget, du är inte mindre värd, du är precis lika värdefull som du alltid har varit) medan han är "den snälla, godhjärtade personen som trots att du är mindre värd är villig att ge dig en chans som du måste förtjäna." Vilket i stort sett innebär att gå ner på knäna och böna och be om förlåtelse för ett fel du inte ens har gjort. Jag upprepar: du har inte gjort något fel! Det han sysslar med är vidrigt.

Det är hans grundläggande kvinnosyn och värderingar som är helt uppåt väggarna fel och dessa kan inte du förändra.

hejhejhjälpmig223
0

Men han har alltid bettet sig jätte bra mot mig i övrigt och behandlat mig bra. Han har en syster och en mamma som han har en enorm respekt för och bra relation med, och han har sagt flera gånger att Kvinnor är det vackraste vi har etc. Detta känns verkligen inte likt honom att agera såhär, endast för att jag tog upp att jag varit med andra när jag o han ej hade någon kontakt? Förstår ej vad det grundar sig i

Maria
6

#9 Det är väl någon form av svartsjuka och att han inte kan acceptera att du är en fri kvinna att göra vad du vill så länge du är singel.
Skulle det vara bonuspoäng till hans fördel att han har en bra relation med sin mamma och sin syster??? Det är väl snarare naturligt.

/Maria

hejhejhjälpmig223
0

#10:
Ja men hur gör jag nu?
Har försökt prata med honom men han lyssnar inte. Stängt av mobilen flera gånger för vet inte vad mer jag ska säga ens och tänker inte jaga någon som inte förstår. Ska jag bara strunta i det och vänta på att han smsar förlåt eller liknande?

Mitchika
10

#11: Kommunikation är A och O i ett förhållande. Han visar tydligt att han inte har någon som helst lust att kommunicera med dig vettigt och förklara hur han själv känner, tänker och tycker annat än att skuldbelägga dig för påhittade fel och sedan "straffa" dig för dessa. En partner ska inte bete sig på det här viset eller behandla en på det här viset.

Det är ingen relation som är värd att försöka rädda eller behålla. Mitt bästa råd till dig är att avsluta det hela, blockera honom och gå vidare med ditt liv. Fokusera på dig själv, dina intressen och att bygga upp ditt liv utomlands. Gör saker som du mår bra av. Det kommer vara jättejobbigt under en period, men jag tror att i långa loppet så kommer du att må bättre av det.

Maria
2

#12 Kan bara hålla med.

/Maria

hejhejhjälpmig223
0

#12:
Jag blir bara så ledsen. Det var exakt en vecka sedan han kom med rosor och ett halsband till mig och nu svarar han mig inte o har inte ringt på tre dagar
Han har blivit helt kall och får inte ur honom något

Namiko
10

#14: The silent treatment, att bli helt tyst och vägra prata alls, är ett sätt att manipulera någon och det är ett vidrigt beteende. Sluta försöka kontakta honom. Han har visat att han inte är något att ha. Ge upp och gå vidare. Det spelar ingen roll hur snäll och gullig han kan vara, han visar just nu att han inte har några problem att såra dig och få dig att må dåligt, det är vad du ska fokusera på. Du kan förvänta dig den här behandlingen varje gång ni bråkar om något eller han tar illa upp av något du gör, oavsett om det är fel eller inte, så länge han ogillar det. Det är inte en person som är värd att ha i sitt liv.

Kommunikation är så otroligt viktigt, ännu mer i ett distansförhållande där kommunikation är allt man har när man inte kan träffas.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Draken
6

#5: Män som honom kallas ofta "manschauvinist" eller i vissa, allvarligare, fall hustyrann.

Som han beter sig mot dig just nu, så hissar det STORA varningsflaggor för mig. Vore jag dig så skulle jag vända ryggen till och gå. Du kommer bara bli olycklig om du fortsätter tillsammans med honom.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

hejhejhjälpmig223
0

#15:
Ja jag vet. Jag svarade inte honom nu och då skrev han ”allt bra?”. Jag svarade ja jag mår bra sen skrev han något mer men har inte svarat. Hur ska jag liksom svara ens?
Ska jag bara låta honom vara och om han inser att han borde kommunicera med mig så får han väl ta inetiativ till det själv. Eller?

Maria
3

Precis så.
Du tänker ju alldeles rätt.

/Maria

hejhejhjälpmig223
0

#18:
Ja har insett att det är ganska sjukt ändå. Han har förhört mig kring vilka jag använt kondom med och kallat mig för ”klamme-och mitt namn då”. Han sa förlåt för det men ändå så är det tydligen jag som är äcklig för att jag har legat med fler än honom?
Han liksom tvivlar på min lojalitet endast pga det? Men helt ärligt, sex och sexpartners under min tid som singel har inget att göra med mig som person och kommer aldrig påverka mina värderingar kring förhållanden eller min lojalitet. Önskar bara han kunde förstå det :(

hejhejhjälpmig223
0

#19:
Han har liksom fått mig att erkänna också att det var äckligt beteende av mig osv.

Mitchika
12

#19: Det är precis det här vi har försökt säga i tråden. Han har en vidrig kvinnosyn. Han (och andra män) får träffa andra när dom är singlar och ligga runt som dom vill, det är helt okej. Men om Kvinnor gör det när dom är singlar, då är dom äckliga, opålitliga och värda mindre än Kvinnor som inte gör det. Vilket inte är sant, ingen blir äcklig, opålitlig eller mindre värd av att ha massa olika sexpartners, oavsett kön och könsidentitet!

Det är hans usla kvinnosyn som är ett av dom största problemen här. Du försökte försvara honom innan genom att säga att han har en bra relation till sin mamma och syster. Det säger absolut ingenting om hans kvinnosyn och det är lite som att säga att en vit person inte kan vara rasist för att personen ifråga har mörkhyade vänner som dom har bra relation till och respekterar. Det är inte så det fungerar.

#20 Det var inte ett äckligt beteende av dig! Var det äckligt av honom att träffa andra när ni var singlar och eventuellt (troligtvis) haft sex med dom? Om svaret är nej, han är inte äcklig för att ha gjort det, då är inte du äcklig heller. Antingen så är det okej för alla eller så är det inte okej för någon och jag röstar högt och ljudligt för att det är okej för alla.

hejhejhjälpmig223
2

#21:
Jag vet och jag håller med dig till 100%!
Jag tycker att man har rätt till att ligga med vem man vill och hur många man vill om man är singel. Men det verkar inte han (och extremt andra män tycka) hur kommer det sig egentligen? Han har aldrig någonsin gjort något som tydit på dålig kvinnosyn innan, men när det kommer till just sex och sexpartners är det som att nästan alla killar i dagens samhälle har denna preferens kring antalet sexpartners för Kvinnor. Jag tycker det är så tråkigt och ledsamt och det sårar mig att han har just den preferensen, eftersom att det verkar innebära att han tappar respekten för mig och ser mig som en mindre lojal person i förhållanden och en mindre pålitlig person endast pga det när det i själva verkar endast handlar om sex under perioden då jag var singel och som inte ens har något med honom (eller mig) att göra eftersom att det handlar inte ens om mig som person? Jag är samma person med samma värderingar oavsett hur många jag ligger med när jag är singel och är lika lojal och pålitlig i förhållanden ändå, men blir så ledsen att han helt ändrat bild av mig nu. Vill bara att han ska fatta detta det gör mig så frustrerat att han ej gör det !!!!

Maria
7

#22 Då har du träffat på fel sorts killar.

/Maria

Niklas
8

Släpp honom permanent. Han har en orealistisk bild av vilken kontroll han har rätt att utöva.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

hejhejhjälpmig223
0

En uppdatering:
Han smsade mig igår att han inte känner något för mig längre och inte älskar mig längre (förmodligen då pga smset att jag hade varit med andra när vi ej var tillsammans). Han trodde att jag var bättre utan honom och litade inte på att jag älskade honom påriktigt vilket gör mig extremt frustrerad samt att hans hjärta hade krossats över att få veta det. Har sånna sjuka skuldkänslor och mår så himla dåligt över detta, känns som det förstörde hela relationen och till och med hans känslor för mig vilket gör mig både ledsen och arg på mig själv. Har ingen aning hur jag ska komma över honom, han var min största stora kärlek och min största trygghet och har bokstavligen fysiskt ont i hjärtat.

[Devya]
13

#25: Det låter inte som om han någonsin älskade dig på riktigt om hans känslor kunde så lätt försvinna. Du hade inte gjort något fel så du ska inte ha några skuldkänslor alls. Tråkigt att du mår dåligt och du kanske inte ser det nu, men du hade tur som blev av med honom. Det låter inte som en människa med sunt förnuft eller sund inställning till livet. I långa loppet så skulle du nog blivit olycklig i det där förhållandet. Det låter som om han har några allvarliga problem med hur han tänker kring saker och ting.

Han hade dock rätt om en sak. Du kommer att ha det bra mycket bättre utan honom som trycker ner dig med hans sjuka föreställningar om hur en kvinna borde vara.

Niklas
10

#25: Han vill att skulden ska vara din. Då känns det bättre för honom. Lägg det bakom dig.

hejhejhjälpmig223
0

#26:
Jag vet, men när man älskar någon och är så kär blir man som förblindad och kan inte riktigt se klart. Kommer nog ta ett tag för mig att faktiskt kunna se hela situationen med klara ögon, just nu är det mest en känslomässig röra.

Niklas
5

#28: Det förstår jag absolut. Det är inte lätt men det viktiga är att du inte har inställningen att det finns något att laga. Spegeln är trasig. 🙂

Mitchika
5

Precis som Devya är inne på i inlägg #26 så tror inte jag heller att han älskade dig på riktigt, utan mer att han älskade bilden han hade av dig som han hade målat upp inne i sitt eget huvud. Med andra ord, en fantasi. När du sedan visade dig vara en riktig person med egna tankar, känslor, åsikter, viljor och önskemål och därmed förstörde hans fantasibild av dig, ja, då var du inte intressant längre.

#28 Låt det ta tid och tillåt dig själv att sörja. Bara för att killen visade sig vara en stövel betyder det inte att dina känslor inte var äkta och sånt tar tid att bearbeta och komma över. Försök fokusera på dig själv. Gråt och var ledsen när du känner att du behöver det, tillåt dig själv att känna saknad och sorg, men däremellan så försök att fokusera på dig själv. Skäm bort dig själv lite, unna dig något kul eller speciellt. När du orkar så gör saker du tycker om och mår bra av i vanliga fall.

Det kommer vara jobbigt och det kommer göra ont, men det kommer också bli lättare ju fler dagar som går. Försök att ta det en dag i taget och försök att vara snäll mot dig själv.

hejhejhjälpmig223
1

#30:
Tack så mycket för tipsen, jag ska försöka att fokusera på mig själv men tror det kommer ta tid att ”läka detta såret”.
Tack för alla bra tips!

hejhejhjälpmig223
0

Hejhej, Det va längesen jag skrev här nu men känner att jag behöver skriva av mig lite och behöva lite tips och perspektiv på saker och ting. Jag gjorde som alla sa och har fokuserat på mig själv de senaste månaderna. För några veckor sen skrev han till mig och bad om ursäkt och jag bara gillade meddelandet men idag så har han skrivit jätte mycket från ingenstans trots det att vi knappt haft någon kontakt? Han har varit extremt oklar under en lång tid och sagt att han inte vill ha något med mig och även att han inte älskar mig, men han fortsätter att exempelvis lägga till låtar i vår spellista som vi hade när vi var tillsammans som heter typ ”förlåt” och handlar om kärlek osv. Blir så förvirrad. Jag tog då upp detta men han sa bara ”jaha förlåt då men det har ju du med gjort”. Men jag har ju aldrig sagt att jag inte älskar honom ? Hur som helst, jag frågade honom hur han faktiskt vill ha saker men han svarade att han inte vill ha mig. Senare i konversationen tog han upp att jag gärna kan ta upp kontakten med honom när jag flyttat tillbaka till Sverige igen (bor just nu utomlands). Men jag blev jätte irriterad? Känner mig typ som att han leker med mina känslor? Men det värsta är ju att vad han än gör eller hur fel han än har så älskar jag ju honom så himla mycket? Och det gör ju mig ännu mer frustrerad! Jag kan inte sluta älska honom. Och därför kan jag inte heller släppa taget. Blir så ledsen nu när jag raderat våran spellista och får panik av tanken att det aldrig skulle bli vi igen, även fast alla säger att jag måste kunna acceptera den tanken så mår jag illa bara jag tänker på det och även fast jag mår bra i mig själv idag och är självständig så bara kan jag inte sluta älska honom, hans ”Sanna” jag. Blir så arg att han inte ser det. Trodde ju han va annurlunda. Fan blir så arg

[Tismon]
10

#32: Om han leker med dina känslor på det sättet du skriver, vill du verkligen vara med honom då?

Du förtjänar bättre. Blocka honom hade jag föreslagit, han får dig bara att må dåligt och du kan inte gå vidare då. Ta bort allt som har med honom att göra och se till att han inte kan kontakta dig mer.

• Redigerat 2022-11-08 23:13 av [Tismon]
hejhejhjälpmig223
0

#33:
Ja jag vet, har tänkt säkert hundra gånger den senaste tiden att ”vill jag verkligen ha honom efter detta” osv men det hjälper typ inte? Älskar honom något otroligt mycket ändå och det är typ frustrerande

[Tismon]
7

#34: Det finns människor som är så mycket bättre. Ibland vet inte ens hjärta vad som är bäst för en. Du kan inte välja vad du känner men du kan välja dina handlingar. Var snäll mot dig själv och cutta ut honom ur ditt liv 100%. Problemet är att om du försöker gå vidare men har honom i bakgrunden så kommer du aldrig kunna gå vidare. Känslor svalnar efter ett tag men då får han inte lov att kontakta dig alls. Han får inte lov att göra små saker som exempelvis det med spellistorna, där du blir påmind om honom konstant och trillar tillbaka i tankarna. Han leker med dig, du säger det själv :(

Namiko
7

#32: Du säger att du älskar hans "sanna" jag, det här är vem han är. Du kan inte blunda för dom negativa delarna av vem han är. Han är en person som ser ner på dig, leker med dina känslor och inte låter dig gå vidare. Han skiter i om du mår bra och är lycklig, det enda han vill är att du ska vilja ha honom och det är inte kärlek. Han är självisk och elak.

Som Tismon säger, avsluta all kontakt för du kommer inte kunna gå vidare annars. Försök att se honom för den han faktiskt är, blunda inte för det negativa. Ta INTE kontakt med honom när du flyttar tillbaka. Han är inte bra för dig och du kommer att hitta någon annan till slut om du bara låter dig själv bryta kontakten så känslorna får en chans att försvinna för han verkar göra allt han kan för att förhindra att det händer.

hejhejhjälpmig223
3

#36:
Har blockat honom över allt nu och raderat hans nummer, även raderat spellistan. Alla tankar snurrar runt i huvudet konstant och har aldrig vågat ta steget men antar att de är mitt enda alternativ nu. Undrar hur man ens kan älska någon så mycket trots vad den gjort eller gör mot än? Har fortfarande kläder hos honom som jag bad honom skicka men nu har jag ju blockat honom över allt. Fast vill inte ens ha tillbaka dom. Vill aldrig mer prata med honom samtidigt som jag vill ha tillbaka honom varför är det så ens?

[Tismon]
3

#37: Det är för att känslor är konstiga. Det tog mig 2 år att komma över mitt ex som jag varit tillsammans i över 1 år. Bara ge det tid och fokusera på dig själv. Påminn dig själv varje dag om allt elakt han gör mot dig, till slut börjar man tänka på dem mindre.

• Redigerat 2022-11-09 12:03 av [Tismon]
Syntium
5

#37 När du börjar tänka på honom, rikta om tankarna, lite som en strålkastare som lyser på en scen. På ena sidan av scenen står han, andra sidan valfri grej du vill lägga fokus på (lära dig måla med akvarell, plugga matte, träna fysiskt) Hitta något du vill ändra/förbättra och när strålkastaren vandrar tillbaka till honom (för det kommer den att göra) så drar du tillbaka den till din grej.
Men blocka honom på alla möjliga ställen först.

"I'm too old for this shit."

hejhejhjälpmig223
2

Tack för alla tips! Ska testa allt. Känns så läskigt dock att föreställa mig att detta liksom är the end på riktigt

hejhejhjälpmig223
0

Undrar en sak och kan verkligen inte komma fram till något svar; hur kunde han vara utgå ifrån att jag hade hållt på med andra för tidigt och varit respektlös eller äcklig och ”legat runt” ? Varför utgick han inte från den personen som jag faktiskt är och som jag var under hela våran tid tillsammans, gör mig så frustrerad att han skapat sig en felaktig bild av mig som jag dessutom finner helt orättvis och respektlös, varför??

[Tismon]
6

#41: För att han har en förlegad kvinnosyn. Tyvärr gör du dig inget gott om du försöker förklara hans handlingar eller försöker förstå sig på honom - han är en person som anser att Kvinnor som ligger runt är slampiga, låter det som. Vissa personer har de åsikterna.

Hur han ser dig som person är inget du borde fundera över, du har inte gjort något fel. Hans syn av dig är hans egna problem och eftersom du inte längre borde ha honom i ditt liv så borde hans syn av dig inte spela någon roll.

Det kan vara svårt att släppa detta, det förstår jag och jag kände likadant. Jag fick varje dag övertyga mig själv om att vad mitt ex tycker och tänker om mig är inte mitt ansvar och påverkar inte mig.

Ta hand om dig 🌸

hejhejhjälpmig223
1

#42: Åh jag vet, det är bara så svårt när man haft så starka känslor för den personen, hans åsikt va ju viktig för mig innan och nu helt plötsligt när den ändras så ska den bli irrelevant och det tar väll tid att vänja sig med det antar jag, tack för svar 💕

[Tismon]
2

#43: Ja förstås, det är ju inte det enkelt. Skitjobbigt och skit att gå igenom, bara se efter ditt egna mående först 💜🌸

hejhejhjälpmig223
0

Nu kommer tankarna igen och behöver verkligen skriva av mig. Tanken att han skulle beskriva mig för sina vänner och familj på ett sätt som att jag hade varit otrogen? Eller att det var jag som svikit andra? Det bara ekar i mitt huvud och spelas som en film i mitt huvud konstant. Hur hans vänner klappar honom på axeln och säger ”hon förtjänar inte dig” som att jag gjort helt fel. Blir så arg och det släpper typ inte?

[Tismon]
0

#45: Om någon idiot var tillsammans med mig, behandlade mig som skit och när jag gjorde slut med honom så börjar han ljuga en massa för sina polare och familj om vilken slampa jag varit. Vad hade du tänkt i den situationen? 🌸

• Redigerat 2022-11-12 18:40 av [Tismon]
hejhejhjälpmig223
0

#46: Ja jag vet de är han som tänker skevt. Blir bara så arg och ledsen och besviken typ?

Syntium
4

#47 Förstår, det är frustrerande att tänka på, tänk inte på det. Även om han säger så, vad ska du göra åt det?
Finns ju talesätt som går "vad andra tänker om dig har inte du med att göra". Svårt men sant.

Som sagt, fokusera inte på det, fokusera på det som är bra, det du vill och det som tar dig framåt.

"I'm too old for this shit."