Att prata och bete sig i undertoner...
Provar på denna sajt då inlägget kanske inte föll under rätt ämne på förra. Passar inlägget inte, får det väl ligga kvar på min blogg ist😊
Har märkt på sistone att folk gillar att prata och agera i "undertoner". Till exempel, någon jag känner ganska bra på sociala medier gillade en av mina bilder så att min telefon meddelade mig, och raderade sedan genast gillat så att den inte skulle synas. Hur ska jag tolka det här? Gillade personen inte fotot men ville inte berätta det för mig personligen? Jag frågade henne till och med om hon gillade det felaktigt, men hon svarade inte på mitt meddelande.
Personligen tycker jag inte alls om "undertoner". De gör mig spänd och obekväm. Om man vill berätta något för någon, varför inte bara berätta det för dem direkt. Och om man inte vill att åsikten ska visas offentligt på social media, skicka ett privat meddelande. Jag skulle faktiskt respektera den här typen av beteende… Den andra typen känns för mig något fegt. Som att, "jag vill säga det här, men inte tillräckligt för att uttrycka det i ord"
Det har hänt ganska ofta den senaste tiden, med olika människor. Och de bryr sig inte ens om att försöka dölja det.
Tillägg, samma sak hände någon timme senare på en annan sajt, men ännu mer uppenbart (som omöjligt kan vara felklick).
- Redigerat 2022-09-23 05:38 av [snowy_]
Om det är för att visa ogillande låter det som ett märkligt ich omoget sätt att visa det på.
Själv har jag tagit bort gilla flera gånger, men alltid för att jag råkat gilla av misstag
Jag tror inte på att överanalysera gilla-reaktioner. Ibland kan man kanske gilla av misstag och ta bort den bara för att det var av misstag utan att reflektera över vad man råkade gilla. Ibland kanske reaktionen fördröjs så att man gillar en gång till och därmed råkar ta bort den första gilla-reaktionen. Privata meddelanden kan också både missas helt eller bara glömmas bort av misstag.
Sajtvärd Katter iFokus
Ja, det kan absolut varit av misstag. Men sedan när samma sak hände på en annan sajt, med en annan person någon timme senare (fast där personen skrev ett kort meddelande, och sen tog bort det, exakt samma meddelande som den inlett konversationen med) då blev jag trött. Men visst den kan ha skrivit meddelandet, skickat sen ångrat sig och tagit bort… Men varför skriva en exakt kopia som det inledande meddelandet som inte var logisk i sammanhanget alls.
Visst, man ska inte överanalysera, men när det hänt många upprepade ggr senaste tiden blev jag bara trött.
Men har släppt det nu.. 😊
#3 Om det som skrevs (och togs bort) inte passade in i sammanhanget så är det väl snarare ännu tydligare att det var en felpublicering som skrevs där av misstag..?
Sajtvärd Katter iFokus
Enklare kanske att prata med varandra på "riktigt"
/Maria
#4: Ja iofs. Det är ju sant. 🙄
#5: Dessa personer har jag inte kontakt med irl. Den ena har jag jobbat med i tre år förr, så känner henne ganska bra (därför jag "vågade" skriva och fråga). Sen är jag på vissa sajter för att eventuellt få kontakt med någon att träffa irl. Men ja, irl så blir det sällan sådan här funderingar.