Relationer iFokus

Relationer

Läst 291 ggr
[Milla69a]
0

Sex/porrmissbruk

Går det att leva i en sån relation?

• Redigerat 2022-09-26 15:40 av [Milla69a]
Randomel93
4

Försöker den missbrukande parten få hjälp?

[Milla69a]
0

#1: Inte där än. Han ska säger han.

• Redigerat 2022-09-27 05:39 av [Milla69a]
Draken
0

Jag skulle inte kunna leva i en sådan relation.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
0

Det är svårt, omöjligt att leva i missbruk . Både för den som missbrukar och den som står bredvid.
Man måste ha hjälp att ta sig ur detta.

/Maria

[snowy_]
0

#0:
Inte i längden… Var en tjej som sa till mig att om man inte kan låta bli porr ska man inte ha ett förhållande… Det stämmer nog.

Karmatarerskanise
1

Porrmissbruk är en sak. Sexmissbruk en helt annan, för då är risken för otrohet väldigt stor.

Zadeira
2

De flesta missbrukare (oavsett vad de missbrukar) går att leva med om DE vill göra en förändring och verkligen försöker ta tag i sitt missbruk för att bryta det. Det är en lång och svår process för båda parter i förhållandet, det ska man också vara medveten om, men det går att få det att funka.

Ifall den missbrukande inte vill ta hjälp dock eller verkligen försöker ändra sig kan det vara väldigt svårt och man får fundera på om det är värt det.

Oliviiiiiia
0

Tyvärr! Om han inte aktivt jobbar med sig själv hela tiden.
Har varit i en sådan relation och den tog hårt på mig. Hann få barn med sexmissbrukaren utan att veta någonting. Trodde vi hade det bra. Det gick så långt att han började hålla på med gamla vänner till mig. Till en början var det mycket sexchattar sen köpte han camsex och sedan försökte han med många Kvinnor i vår lilla by.
För mig var det inte värt det. Borde lämnat så fort jag fick reda på det. Arbetet med sig själv efteråt var det svåra, att inse att det inte är en själv det är fel på. Mitt ex kommer aldrig ändra på sig. Han kommer fortsätta såra fler Kvinnor.