Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 135 ggr
homesick2018
0

Jobbet jagar

Jag är timanställd vikarie och vi har en så kallad vikariebank där vi kan lägga oss tillgängliga för jobb och jobbet får inte ringa oss om vi inte har lagt in att vi kan jobba den dagen, men de gånger jag inte har lagt in att jag kan jobba så ringer de och jagar mig ändå. Får de verkligen göra såhär?

Maria
2

Jag skulle kontakta facket.

/Maria

Fridaaaa
1

Har du skriftligt på att de inte får ringa?
Hos oss får de dubbelkolla ifall man tex missat att lägga sig tillgänglig, eller om man kan ändra sig och jobba ändå om det är kris

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

homesick2018
0

#2: Nope men jag hade missat att ta bort min tillgänglighet en gång när jag var sjuk och då ringde de, och när jag sa att jag inte kunde jobba för att jag var sjuk så sa de att jag skulle ta bort tiden jag kan jobba för om jag inte har satt upp att jag kan jobba så ringer de inte.

Varför provar man inte bara någon annan om en vikarie inte svarar? Jag vet att de har andra men ändå hade jag 5 missade samtal nu på morgonen (fick stänga av mobilen till slut) och jag jobbade alla dagar förra veckan så jag kände att idag vill jag bara få lite ledigt

Fridaaaa
5

#3 Hur vet du att de inte provat andra också?
Förmodligen så var det väl kris? inget konstigt alls.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
5

#0: Här får de inte ringa om man inte ligger tillgänglig. MEN är det kris, så kan de ringa i alla fall, men då skall de första ha provat alla som ligger tillgängliga först.

Det står i avtalet för timvikarier. Jag har fast anställning på kardiologen, och våra timvikarier har dessa avtal

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis