22 miljarder på lotto
Såg precis ett kort reportage på tv4 nyheterna om att en ensam vinnare i USA precis har vunnit 22 miljarder i svenska kronor. På typ lotto.
Det är groteskt mycket pengar.
Vad hade ni gjort med 22 miljarder kronor?
Jag hade nog sett till så att mina nära och kära har pengar så de klarar sig gott och inte har några skulder. +Jag skulle köpa hus till min man för hans dröm är att vi ska få råd med en villa + han skulle kunna plugga på heltid ifall han vill. Men majoriteten hade jag nog skapat en fond av för välgörenhet
Groteskt mycket pengar som sagt så hade nog kunnat göra ganska mycket utan att det skulle "märkas".
Familj osv med det de behövde såklart men sen skulle jag nog ta en chunk att göra egna grejer för typ att göra en film och anställa folk jag vill ha och andra vanity projects men det skulle nog vara en rejäl summa över som skulle gå till nåt bra. Välgörenhet, stipendier osv.
"I'm too old for this shit."
Först blir det gård, ny bil och alla studielån betalda. 😁 blir nog även att betala av vad resten av familjen har i studielån också. Morfar har alltid önskat sig en John deere traktor så en liten sån till honom 😊
Skulle nog bygga en lokal på gården för att kunna ta emot en större mängd katter för att kunna avlasta katthemmet något.
Sen ska gården fyllas med djur 😅 får, hästar, Åsna , några kossor, ankor och höns. Kanske skulle vara kul att föda upp lite mulor då det inte är så vanligt i Sverige
Med gården full av djur så kommer vinstpengarna långsamt gå ner speciellt om det behövs mycket veterinär besök 😂
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
22 Miljarder?
Sen hade man gjort va man vill iaf. En sak är säker. Jag skulle ALDRIG mera uppleva snö.
Mitt motorcykelgarage skulle vara out of this world.
Sen skulle jag köpa alla biljetter till en Håkan Hellström konsert och inte gå ;)
Ja det var mig en nätt liten veckopeng det där 😂😂😂
Överlever man chocken av att vinna så mycket så främst skulle jag ge till behövande och se till att många hemlösa får tak över sina huvuden och mat för dagen.
22 miljarder lever man knappast upp så det lär räcka så himla långt och nära och kära skulle få sen behåller jag inte mer än vad jag faktiskt skulle behöva resten skulle få gå till behövande.
- Betalat CSN
- Satt in sparkonto till sonen
- Köpt hus
- Skänkt till nära och kära
Är bland det första jag hade gjort.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ego:
- Lösa alla lån åt alla i familjen (som föräldrar, syskon, min egen familj)
- Bygga ett passivhus (hus som förbrukar minimalt med energi och återanvänder värme och vatten till mycket stor del)
- Sparande till min egen familj, t ex så barnen har god möjlighet att köpa boende när det är dags för det.
Resten:
- Försöka få pengarna att göra så mycket nytta som möjligt, med så lite svinn som möjligt
- Satsningar lokalt och globalt
- Hjälpa områden i t ex Afrika och Indien att få tillgång till rent vatten, energi och toaletter
- Mikrolån på t ex Kiva. Det gör jag iofs redan, men på mycket större skala.
Mvh // Johan
- Redigerat 2022-11-09 13:02 av johan
#0: Köpt ett hus samt renoverat så jag hade haft mer plats samt då tagit fler fåglar som behöver ett hem. Sedan sponsra någon djurorganisation och resterande hade jag nog sparat tills pengarna behövs av någon anledning eller använt för att sponsra lite då och då.
Ordnat med skulder (betalat allt åt hen) för en släkting som har det svårt.
Se till att min mamma också får det lite bättre ställt som är sjukpensionär.
Köpt ett litet hus åt mig själv och en lämplig bil (bara den har växellåda och dragkrok är jag nöjd).
Resten skulle jag skänkt bort.
Skulle aldrig vilja befatta mig med så mycket pengar.
- Redigerat 2022-11-09 14:18 av [Moon AppleGrey]
- Köpa vårt drömhus
- Se till att min familj aldrig någonsin behöver oroa sig för pengar
- Pusha min sambo till att följa sin dröm om att vidareutbilda sig, utan att oroa sig för CSN etc.
- Ha vårt drömbröllop
- Se till att jag får bästa möjliga vård för att kunna må bättre och ha en mer fungerande vardag
- Köpa varsin drömbil till alla i min familj och min sambo 😁
Det är ju otroligt mycket pengar. Efter allt det där jag listade vet jag inte vad jag skulle göra som är för min egen eller min familjs skull. Jag skulle nog hjälpa väldigt mycket folk som behöver pengarna mer än jag.
/Fia ☁️
Wow! 22 miljarder! Vågar inte ens drömma om så mycket pengar!
Jag skulle bli av med skulder, ge min son så han klarar sej resten av livet utan sjukpenning.
Ge min mamma så hon reder sej (gör hon, men hon kan få ändå)
Köpa mej ett hus.
Skänka pengar till olika välgörenheter.
ge pengar till de vänner som jag vet har det knapert.
Jag hade åtminstone kunnat köpa medicin… Samt köpa nya glasögon som inte är sönder.
Hade varit jättekul att köpa nya kläder eftersom det mesta av mina kläder inte passar mig längre. Kunnat spendera mer pengar på djuren, gå kurser med hunden….. Wow så mycket man kunnat göra. Köpa ett eget hus hade varit drömmen, hjälpa fler djur.
Hade nog dock donerat bort en del till välgörenhet också.
- Redigerat 2022-11-11 11:44 av [Tismon]
Jag skulle köpa en häst, hamster, mm. Och sedan hade jag donerat till några organisationer Katthem, rädda barnen, mm. Och självklart dela med mig till familjen och släkten!
Tjena^^
Först och främst hade jag nog gett en bra del av pengarna till pappa som haft jobbigt med ekonomi och kämpat en hel del. Utöver det hade jag nog köpt en lägenhet/hus (inklusive några nya möbler) för att kunna flytta hemifrån… egen dator, ny mobil då min är sönder.
Spenderat en del på Bevies antagligen och donerat till välgörenhet/djurorganisationer.