Vem ska ja lita på
Ska jag lita på min kille eller en kille som gillar mig?
Hur ska vi kunna veta vem du ska lita på?
Vi känner inte dem?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sorgligt om killen du är ihop med inte också är en kille som gillar dig.
Kanske där du borde börja dina funderingar…
Mvh // Johan
#2 Ena utesluter ju inte det andra eller hur?
Även fast jag har partner kan ju någon annan gilla mig ändå?
Ol
- Redigerat 2022-12-10 13:24 av Hannamaria321
#3: om ja säger såhär :
Okej så, jag och min kille har varit ihop i 11 månader. Under dom 11 månaderna har jag sagt att jag ej gillar att han är med tjejer ensam. Han har varit med en tjej ensam 3 gånger men det var jobb saker han behövde göra. Senaste gången så var han med en tjej han hade pratat med sen i september och jag visste om henne men sa inget när jag hörde att han hade varit med henne och en annan vän. Vi har bråkat väldigt mycket och I måndags så var han med henne ensam för jobb saker och sen hängde dom efter jobbet. Han sa att dom var med varandra efter jobbet för att han var ledsen och sa att han ville ha roligt. Allt dom gjorde var att gå promenad och prata om saker. Jag fick reda på de för jag fråga han som gilla mig om han hade sett dom vara med varandra eller hört (han är vän med min kille, men gillar ej min kille. Han jobbar med min kille).Han sa att han hade sett min Kille gå ut med en tjej och hade skrattat. När jag fick reda på det gjorde jag slut för kände att min kille hade gått över min gräns. Efter 3 dagar så kom min kille tillbaka och ringde mig och sa att han hade insett vad han hade gjort och ville ändras att han ej skulle va med tjejer ensam längre och att han ska komma till mig om han är ledsen. Jag frågade nyss han som gilla mig om min kille hade varit med denna tjejen igen och då sa han att min kille hade det. Vem ska jag lita på? Min kille bli bara sur när jag frågar om han är med tjejer ensam.. För har frågat förut flera gånger.
Förstår dock inte varför du har skapat två trådar här inne om samma sak?
#5 Att vara med någon av annat kön på jobbet kan du ju inte säga något om.
#7: men att dom går ut tillsammans ensamma fast han vet jag ej gillar det säger väll något.. om han visste att jag ej gillar det..
- Redigerat 2022-12-10 13:34 av Hannamaria321
#6: vet ej. Är bara väldigt orolig och vill ha svar. litar inte på någon men vill ej lämna min kille. Han är min första kärlek, så är ny när de kommer till kärlek.
- Redigerat 2022-12-10 13:34 av Hannamaria321
#2: killen som gillar mig har försökt att få mig att vara otrogen. Har tagit avstånd från honom men när Bah fråga honom om min kille och tjejen fof är med varandra så säger han att dom fof är med varandra.
Att du har åsikter om hur och med vem han umgås på jobbet skulle vara en extremt stor röd flagga för mig. Låter giftigt.
Mvh // Johan
Ett förhållande innebär att man lever med en annan människa som är helt sin egen person. Inte en människa man kontrollerar.
Ömsesidig respekt och tillit är grundpelare tycker jag. Ärlighet och kommunikation står också högst på listan.
/Maria
#11: Han kom tillbaka till mig och sa förlåt för att han hängde med en tjej bakom min rygg. Han hängde med den här tjejen när vi två var ihop bakom min rygg.
#13 Varför skulle han inte kunna hänga med en tjej?
/Maria
#14: Bra fråga. Är rädd om han skulle få känslor för henne. Eller uppleva något med henne och inte mig.
Definiera "hänga".
Hade ett förhållande/sex/hånglade med, eller umgicks med som vilken vän eller bekant som helst utan att berätta det för dig?
Om någon kontrollerade mig och hade bestämda åsikter om vem jag träffade, han jag också dragit mig för att berätta vem och om jag träffat.
Tänk om du börjar tro att han är bisexuell. Ska du kontrollera alla män han umgås eller kommunicerar med också då?
Mvh // Johan
- Redigerat 2022-12-10 14:16 av johan
#16: nej, men om man lovar att man ej ska hänga med tjejer ensam och gör så igen är väll konstigt??
#16: hade ej ens frågat honom han började att bli elak emot mig och hota mig med saker. Så ja misstänkte något.
#16: svårt att skriva och förklara. Kan göra det genom röst meddelande så kan jag ta det från början eller så kan jag göra en ny tråd och berättar allting från hur det började så kanske du/ni förstår bättre.
Svårt att säga något när man bara hör en version av det hela
Men du verkar extremt kontrollerande
#20: Ja, det är jag nog. Men när en kille som gillar mig säger att min kille hänger med en tjej ensam och min kille säger han ej gör det så undrar jag vem jag ska lita på? Min kille har ljugit för mig förut flera gånger.
19 Menar du att du har fått honom att lova att inte umgås med andra tjejer ensam?
/Maria
Tycker det konstiga är att du (verkar ha) krävt att han lovar att inte umgås med andra tjejer själv.
Sedan kanske han också gjort massa konstigheter, det är ju fullt möjligt, men denna typ av krav du ställer är i min värld oerhört ohälsosamma och jag hoppas för killens skull att ni inte fortsätter vara ihop och att du gör något åt ditt kontrollbehov.
Mvh // Johan
#23: är de konstigt att man är orolig att ens kille bildar ett band med en Annan tjej? Han säger till mig att jag ej kan ha killvänner så förstår ej.
#22: skriver konstigt. Han får hänga med andra tjejer, men när de kommer till att inte berätta för mig att han hänger med andra tjejer så blir jag ledsen.
#25: liksom att han säger vi ska träffas men så hänger han med andra tjejer istället
Jag tycker att din syn på förhållande är lite annorlunda. Jag har sovit över hoppas en kompis till mig av motsatta könet som visserligen är 20 år äldre än mig. Vi sov i var sitt rum. Min sambo har inga problem med det då vi litar på varandra. Hade han också velat umgås med folk av motsatta könet så hade det varit okej för mig. Släpp ditt kontrollbehov och försök att lita. Litar du inte så kan ni inte lämna boendet. Det finns tjejer överallt som han kan komma i kontakt med. Till exempel I kassan på Ica. Ska han välja kö efter vilket kön som sitter i kassan? Eller räcker det att han ringer och frågar dig?
Jag hade en kille som jag egentligen inte kunde lita på fullt ut. Men jag sa till mig själv att är vi ett par så måste jag kunna lita på honom. Så det gjorde jag även om det var motigt ibland.
Mvh
Mig
#27: Tack så mycket. Har svårt att lita på folk efter allt jag gått igenom. Brukar se bilder på han och hans tjej vänner och bli Avis. Han beter sig runt tjejer som han betedde sig runt mig första gången vi träffades så är bara rädd om tjejer faller för honom eller han faller för dom. Jag vet att han är charmig osv och att han kan vara impulsiv att han inte tänka igenom sina beslut att han bara gör något han skulle ångra i efter hand.
- Redigerat 2022-12-10 14:52 av Hannamaria321
Hur gamla är ni?
/Maria
Jag skulle inte lita på den där andre killen och vad han säger om han har försökt att få dig att vara otrogen? Även om du inte har "gjort något" med den killen så verkar han inte direkt pålitlig. (Som jag ser det så försöker man inte få någon som är i ett annat förhållande att vara otrogen men det där finns det ju olika åsikter om.)
Vad gäller din nuvarande kille så tror jag att du behöver ta tag i dina känslor och tankar. Det är ett stort kontrollbehov du har, även om du har upplevt svårigheter tidigare i livet så borde du jobba på det - både för din egen och din partners skull. Har man inte den tilliten till varandra så knakar det nog rätt rejält i förhållandet efter ett tag.
Jag skulle inte tyckt att det var konstigt om min partner hade en tjejkompis som han gjorde en del saker med på tu man hand, i synnerhet inte om de bara "pratade och skrattade" och det inte var mer än så.
I vilket fall behöver du nog prata om detta med din pojkvän, att du har problem med detta. Det ringer rätt starka varningsklockor för mig också när jag läser dina inlägg, hade det varit någon som skrev om en så kontrollerande partner så hade jag rått hen att lämna, mer eller mindre direkt.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#24: Att du inte får ha killvänner är en röd flagga enligt mig.
Nej det är inte konstigt att vara orolig. Det är konstigt att försöka styra och kontrollera sin partner.
Två väldigt olika saker. Och som du beskriver det tidigare i tråden låter det som att du kräver att din kille umgås med andra på dina villkor.
Mvh // Johan
Du verkar inte lita på din kille. Varför är du över huvud taget tillsammans med honom? Vad är så bra med honom att det gör det värt att vara med någon du tror går bakom din rygg.
Hitta en kille du litar på i stället så att du kan låta honom vara med vem han vill utan att du blir orolig.
Så du umgås med en kille som har ¨försökt få dig att vara otrogen'. Det låter som om du redan har gjort något med den här killen om jag är ärlig och därför är du så kontrollerande mot din kille. Om du inte kan vara ärlig här om hela situationen så försök åtminstone vara ärlig mot dig själv. Annars lär du bara skada dig själv och din kille, samt det tredje hjulet som du har där med dig.
Min erfarenhet är att om någon är så där kontrollerande som du är, så har den personen något att dölja. De har gjort något som inte är ok och är rädd för att partnern gör likadant själv. Genom sig själv känner man andra.
Nej, ditt förhållande med den här killen som vill ha dig låter hundra ggr mer oroväckande än att din kille umgås med någon jobbkompis. Vad tycker din kille om att du umgås med någon som är så intresserad av dig och försöker dig att vara otrogen?
Som det låter nu så är det inte smart alls för dig att vara i ett förhållande med någon. Du låter alltför osäker och kontrollerande, något som du borde ta itu med förrän du kan vara i ett sunt förhållande. Försök tänka efter lite mera, men tyvärr tror jag att du kommer ändå att göra som du vill och skapa kaos där du går, innan du mognar till och inser att man ska inte styra och ställa över sin partner. Man borde dessutom hålla sig borta från människor som aktivt försöker få en att vara otrogen. Oftast tänker de bara på sig själva ändå.
Ska tillägga här att jag har killkompisar på jobbet som jag tycker helt massor om. De är hur gulliga som helst, och vi umgås en hel del på pauserna och lunchen. Aldrig i livet att jag skulle vara otrogen bara för att jag tycker att de är gulliga och trevliga. Min man har också tjejkompisar på jobbet som han umgås med. Jag bryr mig inte alls om det för jag antar att han har liknande relation med dem som jag har med mina killkompisar på jobbet. Helt platoniskt där vi bara uppskattar varandras sällskap. Som sagt, genom sig själv känner man andra, vilket är högst troligen varför jag är så chill då det gäller det här och skulle aldrig få för mig att min man skulle sådär lätt börja falla för någon kollega på jobbet.
#0: Handlar det inte om en inre osäkerhet i dig?
Handlar det inte om känslorna som väcks I dig i ert förhållande?
När vi inte litar på oss själva.
När vi inte vågar ta ansvar för de känslor som andra människors handlingar skapar. Då är vi verkligen lost.
Ibland behöver vi lyssna inåt och ta våra tankar och känslor på alvar. Och därefter ta beslut om hur vi faktiskt vill ha det.
Ingen annan kan göra det åt oss.
Vi kan låta oss bli manipulerade av andra.
Eller så kan vi känna inåt för att gå vår egna väg.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼