Relationer iFokus

Relationer

Läst 264 ggr
Mrs Robinson
0

Hur sätter jag gränser jag kan stå för

…när jag har en partner som tänjer på dem och sårar mig

• Redigerat 2023-01-30 13:39 av Mrs Robinson
Maria
11

Jättesvårt att svara på med så lite information.

Har du en partner som sårar dig och går över dina gränser så är det ingen kärlek längre skulle jag tycka.

Det låter som att det är dags att lämna förhållandet.

/Maria

Sindri
1

Kan inte annat än hålla med. Sådär visar sig inte kärlek. Är det kärlek du vill ha ut av ett förhållande är det bättre att gå.

Zadeira
2

Att gång på gång gå över någon annan gränser eller såra dem är respektlöst, och såna personer mår man bättre av att inte ha inpå sig i livet.

Mrs Robinson
0

🥺

• Redigerat 2023-01-31 07:54 av Mrs Robinson
Niklas
0

Jag håller också med utifrån den knapphändiga informationen. Är partnern omedveten om sitt agerande kan det finnas lite spelrum.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mrs Robinson
0

Raderat

• Redigerat 2023-02-01 09:34 av Mrs Robinson
Sindri
1

Ja, det är bara upp till dig att bestämma hur du vill ha ditt liv. Förhoppningsvis bryter du dig loss en dag, men åh, vad du kommer att gräma dig över all bortkastad tid. Man lägger ner både tid och engagemang på en relation, och det känns alltid svårt att bara dra sig ur och förlora sin insats. Det är som att spela på spel. Man har alltid hoppet om att få den där storvinsten till slut.
Tyvärr brukar den inte komma i dessa fall.

En sak du kan göra är att försöka få med din partner på parterapi. Kanske kan det få honom/henne att inse något.
Annars är du kanske ihop med en narcissist, eller så är det någon som själv behöver hjälp, kanske att få en diagnos. Så svårt att veta när man inte vet exempel, och jag fattar att du inte vill skriva detaljerat om det här.

Annars måste du tänka på dig själv i första hand och stå på dig och inte bara komma med tomma hot. Sådant genomskådas lätt och snabbt och så "sitter du i skiten" resten av livet.

Mrs Robinson
0

Ja så är det.

• Redigerat 2023-02-02 07:21 av Mrs Robinson