Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1625 ggr
Ceciliaolucifer
0

Pinsammataste julklapparna!

Det här måste jag säga har varit en av de roligaste jularna jag varit med om när det kom till presentutdelningen. Min pappa hade för första gången på eget intiativ köpt egna julklappar till folk och jag garvade så att jag höll på att dö när mamma fick sina. Jag kunde inte låta bli. Pappa blev nog lite ledsen men jag kunde bara inte vara tyst för jag vet vad hon tänkte och hur hon fasade för att öppna sin paket.

Hon fick:

• En ståltvål som tar bort illaluktande doft speciellt bra mot fiskrenslukt (hon rensar aldrig fisk eller gör aktiviteter som gör att hon luktar illa)
  • En våg (Lite till alla i hushållet sa pappa, men alla barnen har flyttat ut och han själv skulle aldrig väga sig)
  • En påkostad glasstaty från kosta boda som kostade några tusenlappar. Såg ut som en död man. (Men han insisterade på att det var en kinesisk gubbe. Mamma är fortfarande inte lika övertygad) Tilläggas bör att tanken var god då mamma älskar janpansk och kinesisk inredning.
  • Utomhus termoteter fastän vi redan har en som funkar.
  • Visiteringtång till hästen
  • Broddnyckel till hästen

Brorsan orkade inte slå in sina julklappar utan gav dem bara rätt upp och ned ifrån sin påse.

• Mamma fick ett sätt med små svart ljustakar (utformingen var katastrofal på dessa. Helt kolsvarta med karvade mönster i och ljus formade som rosor, helt kolsvarta med glitter
  • Jag fick en brandvarnare och fjärrstyrd belysnings konsoller
  • Syrran fick likdana ljus som mamma fast vita.
  • Pappa fick nog ingen ;)

Inte nog med det, pappa köpte en egen julklapp till sig själv som han till och med slog in själv och gav sig själv ;)

Den ni…

Maria
0

För några år sedan fick jag ett stort påkostat inramat porträtt av mina svärföräldrar…????? (på sig själva)

/Maria

skruttan31
0

*ASG*,, du skriver verkligen så man riktigt känner man sitter med o kollar paketöppningen på julafton,,

#1#  Önskade dom livet av dig????,, Cool

[SharpMissy]
0

*garvar*

Ja, så går det när han ska hitta egna julklappar!! *skrattar* Man kan tro han har varit i Kosta och handlat det dära….

Men det hade nog varit betydligt trevligare för din mamma om han hade gett henne presentkort på typ Lindex eller nåt. Säga vad man vill om presentkort, att det är opersonligt och sådär, men det kan ju knappast bli värre än de presenterna hon nu fick. =)

[Sajberlena]
0

Jag äääääälskar presentkort! Kan inte förstå varför alla jämt ska be om ursäkt när de ger bort ett presentkort, kan det bli bättre?

Jag blev nästan rörd till tårar den jul, då mellansonen varit och köpt mig en almanacka med kattungar för egna veckopengen! Men han är lite rolig, ungen, han prenumererar på Kalle Anka. Sista fem veckorna har han inte öppnat tidningarna utan slagit in dem i paket och gav sig själv fem nya friska tidningar i julklapp! Han var jätteglad… Undrar om man borde oroa sig…?

Karmatarerskanise
0

#4 hahaha ;)

Gullan402
0

#4 smart drag med att spara tidningarna, nu har han ju mkt att läsa samt ngt han gillar…
Min stora flicka fyller 8 år i morgon, jag har idag varit i bokhandeln o köpt 2 hundböcker. Lillan kom med förslaget i morse o jag nappade. Kommer själv att låna dem i morgon kväll här hon somnat.
Till min man brukade jag oxå köpa ngt som jag ville ha o kunde låna… himla praktiskt!!!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Sajberlena]
0

Haha, glömmer aldrig när makens moster fick en motorsåg av sin man i julklapp! Hon som aldrig satt ner en stövel i hans skog - men han tyckte han kunde få låna den på obegränsad tid!

pson
0

#7 det är också en taktik!

Jag köpte en nummerpresentatör, en blå Anita från Telias butiker till min dåvarade sambo i julklapp. Lillejulafton sprang jag runt i ett litet shoppingcenter i den förorten vi bodde i och skulle försöka hitta något kul till honom. Jag fick en konstig blick när han packade upp den och sedan la han ner den i kartongen igen. Kanske inte så lyckad julklapp…..

pson
0

På tal om misslyckade julklappar.

Jag hörde en radiointervju med någon vd elelr något från annonssajten Blocket. Han sa att det var väldigt vanligt att man sålde sina julklappar där som man inte ville ha, istället för att byta dem.

Jag susade såklart in på Blocket.se och sökte efter "julklappar". OCh då poppade det upp datorer för 13000, jackor för 3000 och espresomaskiner och gud vet allt…. 

Så tänkte jag, att stackars alla de som köpt alla dessa dyra julklappar, som sedan den som får den, säljer och tjänar en rejäl slant på. Borde inte de penagrna egentligen gå till den som köpte julklappen från början, om man nu inte vill ha den gåvan man fick?

abbis
0

Pinsammaste gången var när mor stickat en massa tröjor till alla och säger att ALLA julklappar ska provas…HON fick nämligen en rosa massagestav det året…

Jag har fått både gummimattor till bilen och dörrmatta till hallen av mitt X …opersonligt så det skriker om det…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

EllaLind
0

Jag fick matjord i "julklapp" av min pappa. (OBS vi lade om en vattenledning för 4år sedan). Visste inte ens om att jag hade fått nån j*vla jord. Min syrra fick 600 kronor i år. Men han brukar aldrig ge oss julklappar förresten.