Vi ska fest här hemma med god mat och god dricka med trevliga vänner..
MIn vännina sen 38 år tillbaka kommer upp från Göteborg..mat och gott och dricka blir det då sambon är en fantastisk kock..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vara hemma med familjen och äta gott och ta det lugnt. Maken börjar jobba 7 dagen därpå, men vi hade gjort samma sak även om han varit ledig.
Hmm, det beror på om pojken kommer hem eller inte. Just nu är han utomlands och ska komma hem den 30e, men hans bror ville stanna en vecka till så kanske blir det så.. :/
I så fall måste han stanna kvar med sin bror, men jag antar att de kommer hem.. :) Då blir det mys med pojken och kanske någon fest.. :P Annars så blir det.. Ehm, ja, jag vet inte.. :P

ska vara chaufför till mina kompisar ;) så blir nykter kväll iaf. men blir väll bara till att åka fram o tillbaka i halva närke efter folk.. de blir mitt nyår ;) men det är rätt kul de med spec eftersom vi ska ha 11 atraktorer/epa karavan
Lite fest med Sharpmissy och Seahawk och ytterligare några vänner… De lagar maten och jag tittar på!
#6 Japp, det ska bli gott med Varm Mexikansk Smörgåstårta. Funderar fortfarande på om vi ska göra den hemma först och ta med eller om vi gör den på plats, vad tror du?
Ni gör prexis som ni vill, vi är inte hemma på eftermiddagen ändå så ni har huset för er själva, så det är helt upp till er!
Det låter ju både trevligt och gott 

#7 varm Mexikansk smörgåstårta lär riktigt smaskigt.. Hur gör man det*mums*
--VARM MEXIKANSK SMÖRGÅSTÅRTA--
Ca 8 bitar
9 skivor ljust landgångsbröd (eller 18 kantskurna skivor av formfranska)
matfett
Köttfärsröra
400g köttfärs
1 msk smör el. margarin
1 röd lök
1 köttbuljongtärning
2 msk chilisås
1 påse texmex-kryddor
1,5 dl majskorn
Fyllning 1
100 g mjukost
halva mängden köttfärsröra
1 röd paprika
**Fyllning 2
**1 liten ask crème fraiche
1 dl hackade gröna oliver
2 msk chilisås
2 dl riven lagrad ost
Topping
100 g mjukost
resterande köttfärsröra
1 gul paprika
1,5 dl gröna oliver
25-30 nachochips
2-3 dl riven ost
**Gör så här:
**1. Köttfärsröra: Skala och hacka löken.
2.Bryn färsen i matfettet i en storstekpanna. Tillsätt löken och låt den fräsa med.
3. Smula ner buljongtärningen. Tillsätt chilisås, texmexkrydda, och vatten enl. anvisningar på kryddpåsens förpackning. Tillsätt majskornen.
4. Kantskär brödskivorna och smöra dem på båda sidor. Lägg 3 skivor tätt tillsammans på bakplåtspapper.
5. Fyllning 1: Bred över mjukost och täck med halva mängden köttfärsröra. Tärna paprikan och strö över.
6. Lägg över ett nytt lager brödskivor, placera dem tvärs över så att tårtan hålls samman.
7. Fyllning 2: Blanda crème fraiche, hackade oliver, chilisås och ost. Bred ut detta på brödskivorna.
8.Topping: Placera de 3 sista brödskivorna på samma vis som de 3 första. Bred ut mjukosten på ovansidan och lite på alla kanter runt om. Bred över resterande köttfärsröra.
9. Kärna ur och skiva paprikan tunt. Halvera oliverna. Lägg oliver och paprika i ett dekorativt mönster på köttfärsröran. Tryck fast nachochips i mjukosten på tårtkanterna.
10. Strö över riven ost och gratinera ca 15 minuter tills osten har smält och fått en fin färg.
**Tips!
**Jag är inte så förtjust i oliver (men dekorerar gärna med dem)
så i fyllning 2 brukar jag byta ut dem mot 1 liten burk green chili.
SMAKLIG MÅLTID!!
Ja SharpMissy hur gör man det?? Hallå hallååå

Party blire med mina kompisar skulle jag tro ;)
TACK SharMissy. Det ska jag testa 
Jag och killen ska stanna hemma och laga lyxmat( jag ska laga maten då ;), dricka gott och ha det mysigt.
Första nyåret för hunden, så vi vill ta det lungt och vara med honom.
Åker till London imorgon bitti med pojkvännen och kommer hem den 30:e på kvällen. Några timmar senare ska vi sätta oss på tåget upp till Sälen dit övrig familj/släkt/vänner redan åker imorgon. Så vi ska sitta 18pers i vår "lilla" stuga och äta oxfilé och hummer (tror jag i alla fall att det blir ) och skjuta lite fyrverkerier och ha trevligt.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#16 Där ser man. Vi ska ha hummer till förrätt och oxfile till huvudrätt :)

Åker till min käresta på lördag och firar nyår där. Skall bli skönt att få umgås mer än bara en helg, händer inte så ofta….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Sova?!?! Nja, kanske inte. Myskväll med barnen o sen titta på grannarnas raketer. Kl 7.00 på nyårsdan börjar jag jobba…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

åker till gävle imorrn, till killen (: och firar nyår där med ett par kompisar ^^
Min nya pojkvän kommer hem till mig första gången! Bor 45 mil bort.. Ska bli spännande. Ska fira med min pappa och hans fru. Pappa ska laga tapas och till det blir det rödvin och champagne.
Familjen då bror fyller år ;) Alltid kycklingspett med jordnötssås!

Partaj så klart vad annars….
Dopp i grytan fillet.
Nyponsoppa och marämger med grädde till erätt

Den som lever får se.
Tar dan som den kommer.

#11 Åhh vad gott det lät….
Tack:)
vi är i new york över nyår så det blir nog att hela familjen (om så är möjligt) står på times s. vi 12 slaget för att se amerikaner fira. sen går vi hem till mina farföräldrar och firar.

vi åker ner till min mamma o alla andra i familjen, i skara imorgon o stannar där tills den 3:e, ska bli så otroligt skönt att komma iväg.. :)
gillar inte alls nyår, men jag hoppas att denna blir bättre än förra året o alla år därinnan… 
Kommer befinna mig i Bulgarien, på nån fest där. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vi ska vara hemma och skåla in det nya året tillsammans, bara vi två. Det ska bli jätteskönt, efter att ha varit på konstant resande fot de senaste veckorna känns det som. Kom hem igår, och nu vill jag bara vara hemma och njuta.

Bor på Hotell Fjället, Björkliden. Firar i Norra Sverige med familj och ett par vänner. Lugn och ro, och långt från alla fyrverkerier 
mvh Martin

Skall fira i goda vänners lag med middag och dricka. Det blir grillad älgstek med vitlöksgratäng och sedan frysta hallon med vitchoklad till efterrätt. Till nattmat skall vi ha ciabatta med kycklingröra.
#32 Det låter ju mysigt 
Tesan, vilken söt vovve du har 

Party hemma hos brorsan… Med lite tur så bjuder vi också över grannen som är en underbar kock..:)
Jag ska vara hemma hos familjen, äta gott och titta på alla raketer :)