Har du blivit Ghostad eller har du Ghostat själv?
Det har man ju blivit. Det är ju risken när man är ute i dejtingsvängen.
Att bli Ghostad i tidig kontakt stör mej inte men när man har kommit en bit och träffats några gånger.
Är det då inte ärligare att säga att man inte vill?
Jag har själv Ghostat men det var efter jag sagt "nej tack" men personen skrivit/ringt ändå. Kan det kallas för Ghostat då ens?
Men vad tycker ni om detta?
Nej, jag skulle inte säga att jag blivit ghostad eller att jag har gjort det mot någon annan. Jag har många gånger varit med om att konversationen/kontakten rinner ut i sanden eller att en av oss sagt nej tack men det tycker jag är något helt annat. Om en part säger att hen inte är intresserad men den andra fortsätter försöka ändå, så tycker jag inte det är att ghosta även om man slutar svara.
//Jessie
Jag har inte ghostat någon men har själv blivit utsatt för det av någon som jag dejtade två månader. Men för att vara ärlig så brydde jag mig inte. Det var ju ganska tydligt att han inte var intresserad, så inga ord behövdes. Det visade också på att det inte var en kille för mig så inget jag var precis ledsen över ens :)
Jag ghostade en jätterar kille när jag var 16-17 (komplicerad anledning) och jag ångrar det så mycket nu många år senare, inte för att jag hade velat inleda ett förhållande, utan för att det var så taskigt gjort när jag egentligen bara hade kunnat säga att jag inte ville ta det vidare. Just då kändes det som den enklaste lösningen men idag önskar jag att jag hade varit mognare.
Klart, det är ju alltid trevligare och schysstare att säga nej tack, och det tar inte så mycket energi eller tid. Men en del är nog tyvärr så pass egoistiska att de bara försvinner när de själva inte får ut något av relationen mer… Men har man bara skickat några meddelanden på en dejtingsida eller dylikt tycker jag det är helt onödigt att säga nej tack, så klart.
#4: Om man bara hade skrivit lite på nån sida eller Messenger så skulle jag inte säga nåt om det.
Men när man träffats några gånger. Då är det schysstare att säga Nej.
Men det är som du skriver. Många är så egoistiska och bryr sej inte om den andra sitter och undrar vad den tog vägen och varför.
#5: Ja, jag håller med. Hade till och med en vän som gjorde så, eller vi var vänner i gymnasiet och sågs några gånger över tio år efter gymnasiet för kuls skull. Helt plötsligt slutade han bara svara över allt och hade som gått upp i rök.
Nu har ju inte detta med dejting att göra, och just den gången brydde jag mig knappt faktiskt, men det är ju lite samma sak ändå. Något jag själv inte skulle kunna göra
Blev ghostad efter första dejten jag någonsin varit på. Kul att han innan sa ja till att ses igen. Jag tycker helt klart man säger till om man inte vill ses igen i stället för att behandla den andra personen som att den aldrig fanns.
Mitt ex ghostade mig också tillslut efter alla lögner om att det med tiden skulle bli vi igen och att han ABSOLUT INTE ville tappa kontakten. Vi hade varit tillsammans i 5 år, planerade att köpa hus, var förlovade och skulle gifta oss om ett år när han plötsligt stack osv. Han halv ghostade mig till och från tills han slutade svara helt efter ca ett och ett halvt års tid utan att egentligen ge mig ett riktigt avslut.