Att helt plötsligt försvinna..
Är det inte lite konstigt att när man skrivit med någon ganska mycket på ex en nätdejtingsida, helt plötsligt inaktivera sitt konto, och aldrig mer svara, eller liknande?
Själv brukar jag vara schyst, att ge en liten vink, eller förklaring till varför om jag behöver göra något sådant.
Men man kanske får sluta med det då, eftersom många inte verkar tycka det spelar någon större roll.. 😂
Det skulle jag också tycka är konstigt.
En liten helt sann anekdot på temat. En kollega till mig försökte hitta någon seriös kvinna att dejta. Han tyckte det var svårt med ytan man visar på dejtingsajter jämfört med verkligheten. Vi är programmerare. Så hur löser programmerare sina problem? Med kod!
Så han skrev ett program som hämtade alla personliga presentationer på dejtingsidan han använda. Körde alla texterna genom att maskinlärningsalgoritm för att ranka dom efter hur intresserad man verkar vara av ett seriöst förhållande. Sedan sorterade han listan på närhet till hans egen stad.
Det blev två Kvinnor kvar inom accepterbart avstånd. Han dejtade den först på listan ett tag, men sedan slutade hon helt höra av sig trots flera försök till mer kontakt. Han gav upp och kontaktade nummer två på listan. Dom är nu gifta och har ett barn tillsammans.
Något år efter denna händelse fick han veta att den första kvinnan behövt gömma sig och få dold identitet som skydd från ett gammalt ex. Så det handlade inte så mycket om att dissa min kompis, utan att skydda sig själv.
Så även om det kanske är osannolikt att det är så här extremt, så får det en ändå att tänka på att inte döma andra för hårt när man inte vet skälen bakom.
Gruppen Dawes har en textrad som jag tycker om:
"It's really hard to hate anyone, once you know what they've been thru"
Mvh // Johan
#1:
Sant, det kan säkert vara av helt förklarliga själ. Men denna gången hände det strax efter att jag berättat på ett så bra sätt som möjligt om min diagnos… Men hon borde ju inte ha tagit bort hela sitt konto av den anledningen hehe 🤔
Good luck!
#3 Är du ensam och rastlös över Påsk? 😉
/Maria
Om du bara visste snowy hur det är för oss Kvinnor på dejtingsajterna 🤣🤣
Nä men jag menar att det finns sånna av bägge kön.
Att säga "Tack men nej tack" är visst svårt. Utan de bara försvinner. Blir tysta.
Och för mej är det inte sååå konstigt om man bara skrivit till varandra och inte bestämt att man ska ses eller så.
Men att bara försvinna och bli tyst efter en dejt IRL är fult.
Det pågår så mycket skumt på dessa sidor att man skulle kunna skriva en hel bok om det. 🤣🤣
- Redigerat 2023-04-09 10:27 av [Mia-45]
#8: Nä som jag skrev så sker detta av bägge kön.
Har man träffat någon IRL så tycker jag att det tillhör god ton att säga Nej tack.
Så slipper den andra undra vart den andra tog vägen.
Jag gör så iallafall.
Har man bara skrivit till varandra så om mannen bara försvinner så bryr jag mej inte så mycket om det. För då har man inte hunnit bilda en riktig kontakt.
#9: Kan hålla med om det. Och ganska ofta får man ju en helt annan bild och känsla av att ses fysiskt, så det är heller inte så konstigt att något som känts väldigt bra i text, blir något annat när man får helheten.
Mvh // Johan
#7:
Jag kan tänka mig att det är så för båda könen, och det är ju inte hela världen en sån här gång. Faktiskt var jag beredd på det då ungefär samma sak hänt tidigare, men man får nog kanske räkna med sånt på nätet och alla dessa sidor, ändå.
Ps.
CFIT är inte här för att bli populär….😜
Inte ovanligt om man inte ens har träffats. Det e sådant som händer och inget som jag tog särskilt hårt eller ens funderade mera över. Jag brydde mig faktiskt inte om vad orsaken kunde ens vara just pga att vi hade inte träffats.
Mtv tror jag har nåt program som heter Ghosted, har sett nåt avsnitt på youtube. Men där var det inte fråga om efter nån dejt utan att bli ghostad efter att man träffat och fått en relation med barnen osv. Riktigt lågt.
Men håller med, efter en IRL dejt kan jag tycka det är schysst att vara ärlig.
"I'm too old for this shit."
Jo det blir ju helt annat om man träffats irl 🙂
E lite nyfiken, vad ansåg du vara ganska mycket? Skrev ni varje dag, flera ggr om dagen till varandra?
- Redigerat 2023-04-12 21:39 av [Devya]
#15: Jo, precis, var ungefär så. Hon var lätt att skriva med, och svarade på allt man skrev. Därför blev jag lite förvånad att hon avslutat sitt konto, samtidigt som det fanns i bakhuvudet att det kan bli så.
#5: Vet inte. Någon har lagt en toalettbild över mitt inlägg, så mest troligt var jag ensam och rastlös….❤
#17: skriver man skit är det väldigt lämpligt med en skitbild.
#17: Var hände detta? Vad det inlägget på Support?
Mvh // Johan
#17 Jag trodde det var ditt inlägg sorry.
/Maria
#19: det är i denna tråden och inlägg 3. Han skrev olämpligt och en bild sattes in.
#20: när du skrev låg hans text kvar. Så ja det var hans inlägg.
Kanske var tur att man inte hann läsa vad som skrevs då.
#23: ja det var det.
#19: jag undrar varför du blandar in support?
#25: För att det var en diskussion där du hade ersatt texten med en liknande bild och jag hade inte sett att det var gjort i denna tråden eftersom redan lästa kommentarer döljs.
Mvh // Johan
#25 Bilden på support såg jag också.
/Maria
#26: okey. Själv brukar jag gå tillbaka och titta i de trådar jag skriver i.
Det värsta som finns är när de ljuger!!
Träffade nyss en man som inte visade några tecken på att redan vara upptagen.
Men fick idag reda på att han har flickvän sedan 3 år tillbaka.
USCH!
#29: det låter surt, speciellt när man tagit sig tid att träffas.
Minns helt ärligt inte vad jag skrev i mitt "upprörande" inlägg #3,
(numer toalettbildsöverklistrat)
Men jag vill fortsatt hävda att man inte kan förvänta sig något större personligt engagemang eller socialt finspel så länge man befinner sig på en nätdejtingsida.❤
Beror lite på. Jag skaffade Tinder en gång när jag uppenbarligen inte var redo för att träffa någon ny. Skrev lite med en person som bodde på gångavstånd från mig men kände sedan att det var en äcklig köttmarknad jag satt på och fick helt enkelt bara ångest av det så jag skrev ett meddelande till honom som förklarade saken och sedan raderade jag mitt konto.
Visste inte att de meddelanden man skickar också försvinner då så han fick aldrig det meddelandet men han hitta mig på Facebook ändå. 🤪 Vi skrev ganska mycket men tog ändå ett år innan vi sågs och vi förblev vänner efter det. Men ja, JAG skickade meddelande men det raderades då jag raderade mitt konto.
Men. Nåt år senare var jag på både Tinder och Badoo. Men Tinder var lönlöst. Man fick typ kontakt med nån som skrev 3 meningar och sedan hade man inget mer att säga liksom.
Däremot på Badoo så kunde ju folk man inte matchat med skriva ändå. Vilket ledde till en hel del bara "Hej snygging" eller "vad gillar du i sängen?" Som avslutades direkt då det stod tydligt att jag letade seriöst förhållande. Men även en hel del intressanta saker såsom "Jag vet vem du är! En på din vänlista var tillsammans med min pappas bästa vän som är död sedan länge" eller "Ditt ex pappa var fotbollstränare för vårat lag och hotade att polisanmäla mig när jag var 11 bast." 😂
Jag skrev på en vänskaplig nivå med ett par stycken där, fick svar då och då, sedan var det folk man KANSKE hade kunnat tänka sig en dejt med men de flesta svara så sällan så intresset la sig direkt. Sedan var det en kille jag skrev dagligen med och flyttade över till messenger och skulle gå på dejt med samt en kille som dock bodde i en annan stad som det då blev mer vänskapligt med men som jag skrev med varje dag.
När dejten hade varit (stel som fan) så frågade jag honom om han ville ses igen för det kanske skulle vara mindre stelt då liksom. Han sa att han gärna ville ses igen och sedan ghosta han mig typ. 😅😂
Då kände jag som fortfarande var skör och hade känslomässiga sår sedan mitt senaste ex stuckit att det inte var värt att gå på dejter med idioter osv.
I mitt minne så bestämde jag mig för att radera alla dejtingkonton jag hade men att jag först frågade han från en annan stad om jag fick lägga till honom på messenger för ville inte tappa kontakten då han skrev lika mycket som jag osv. Men jag har sett på vår messengerkonversation att jag faktiskt la till honom innan jag var på den där dejten… 😅😂
Men ja. De andra jag hade pratat med var liksom mest trevligt tidsfördriv. Ingen relation hade för min del skapats som kände att jag behövde tala om för dem att jag inte skulle vara kvar på Badoo och Tinder. De flesta verkade ändå vara upptagna då de inte svarade så ofta eller så hade konversationerna redan börjat dö ut.
Ofta inaktiverar folk sina konton när det börjat bli seriöst med någon de träffar. Eller raderar kontona som jag för att man insett att man inte är redo för nåt osv. Tycker inte man ska ta det så personligt så länge det är en person man ännu inte träffat på riktigt. Men har man haft en riktig dejt så tycker i alla fall jag det schysstaste är att säga nej tack till att ses igen om man inte vill.
Jag och han jag la till från en annan stad fick tillslut inse att det nog var mer än vänskap och att det var dumt att inte ge det en chans fast han bor i Sundsvall och jag i Stockholm. Snart har vi varit tillsammans i 2 år. 😂
#32:
"Man fick typ kontakt med nån som skrev 3 meningar och sedan hade man inget mer att säga liksom."
Ja, man lessnar lite när man själv nästan alltid är den som visar intresse, håller igång konversationen och tar kontakt.
Har inte varit in i nån dejtingapp på flera månader. Just nu känner jag att det mest är ett slöseri med tid..
- Redigerat 2023-06-28 06:19 av snowy00
#33: Förstår dig. Det brukar dessutom inte bli bra om man jagar kärlek. Detta är ju första gången för mig som jag nätdejtat och det slutade som sagt med att jag blev tillsammans med killen jag bara tänkte vara vän med. Han satt dessutom bara på Badoo för att hitta folk att skriva med, inte för att hitta en flickvän eller någon att ligga med. Så det blev ju lite så att "när tiden är rätt så händer det". Du hittar någon när du minst anar det så länge du fortsätter interagera med folk online eller irl utan tanke på att finna någon.
Min förra pojkvän var en dåvarande kollega till mig, vi jobbade dock på olika avdelningar så jobbade ej tätt inpå varandra vilket kan bli lite olämpligt. Killen innan det var kompis till en av mina kompisar. Min första pojkvän träffade jag på ett "japan"konvent. Så det är endast denna gång jag aktivt letat partner och ändå blev det den jag INTE tänkte bli tillsammans med. 😂
#34: Det är helt sant.🙂 Blir nog bäst så i vilket fall, när det bara sker att man hittar någon, som av sig själv, så som du skriver.
Livet är inte svårare än ni själva bedömer det för att vara…..
Jag vill inte kalla er alla för idioter!
Men samtidigt………Skärp er för Fan!!!!
#36: det ser ut som att du faktiskt vill så du kunde lurat mig 😂
#36:
Hade du en dålig fredag natt.😊
#38: Ja, och nu en ännu sämre lördagsnatt..