Tala om när nån är otrogen mot sin partner?
Vad skulle ni göra om ni träffade någon som ljög om att den är singel fastän den har förhållande sedan 3 år tillbaka?
Jag träffade på en sådan man för ett tag sedan.
Han sa sej vara singel så vi skrev till varandra. Vi träffades och blev intima.
Efter ett tag så får jag då reda på att han har ett förhållande sedan 3 år tillbaka.
Och att han dessutom höll på att skriva en massa gulliga saker till andra tjejer.
Allt han sagt till mej vart ljug…som att hans mamma vart sjuk så han fick åka med henne till sjukan.
Att hans kusiner var hos honom i Påsk så han inte kunde komma.
Plus en massa annat ljug.
Vad skulle ni göra i detta fallet?
Jag vet av en som känner de väl att de inte har ett öppet förhållande där de får träffa andra.
Skulle ni ta kontakt med hans flickvän och berätta vad han håller på med eller skulle ni bara vara tysta och låta en sådan fortsätta såra folk?
#0: Det är en svår balansgång. Å ena sidan tycker jag att hon har rätt att veta hur han håller på, å andra sidan kan det slå tillbaka på dig om du säger något.
Jag vet faktiskt inte hur jag skulle ha gjort i det läget.
#1: Hur kan det slå tillbaka på mej?
Jag har inte gjort nåt fel. Det är ju han som ljugit hela vägen igenom.
Hade jag vart hans flickvän hade jag vart tacksam om någon sa till mej vad han håller på med.
Det kan slå tillbaka på mej i och med att jag då förlorar honom. Men vem vill ha en sån man som ljuger och bedrar?
Och jag har sagt till honom att jag vet att han har flickvän. Har sen dess inte hört en ljud ifrån honom.
Sa till honom att jag kan tala om för hans flickvän vad han håller på med.
Så frågan är om jag ska ta och göra det.
Att jag förlorade honom är en skitsak.
Tala om det för henne. Det är det enda rätta.
#4: Ja jag ska ta och göra detta idag. Ska SMS:a henne.
Du har inte gjort något fel men att "skjuta budbäraren" är ett uttryck av en anledning. Det kan bli du som hamnar i skottlinjen ändå, att flickvännen tar ut ilska på dig
"I'm too old for this shit."
#6: Då får jag ta det. Det är inte jag som gjort fel. Jag trodde på honom när han sa han var singel. Så fort jag fick veta detta lämnade jag honom.
Jag har hur som helst sms:at henne om detta nu.
Blir det liv så blir det. Jag skulle uppskatta om jag fick reda på att min pojkvän var otrogen.
Finns ju de som accepterar sånt men det gör inte jag.
Jag fick inte ens ett eventuellt val om jag ville vara den andra kvinnan eller inte.
Det hade vart ärligare gentemot mej om han hade sagt att han hade förhållande men söker sex på annat håll. Då hade jag kunnat välja om jag ville vara med i den skiten. Vilket jag absolut inte hade.
Men valet och ärligheten (mot mej..inte mot henne) hade då funnits.
Men gå in i något och ljuga om precis ALLT är absolut ingen bra början.
Lämna honom och berätta det för hans flickvän
Stolt ägare till tre La permer
#9: Har gjort det.
Fick reda på av en annan tjej att hans flickvän hade ringt till henne. Hon trodde att det var henne han hade hållt på med. Men han har skickat SMS till denna tjej också och vart ute efter henne i över 5 år.
Fy en sån typ!
Men jag har inte hört nåt från henne själv än. Jag skrev att hon gärna får ringa mej om hon undrar något.
#10 Bra att du lämnat honom.
Stolt ägare till tre La permer
Jag skulle hålla mig utanför dramat om jag är ärlig. Jag har hört alltför ofta hur flickvännen blivit så rasande att de har tagit ut det på den andra kvinnan som också e oskyldig. Nej tack, sådan risk skulle jag faktiskt inte vilja ta. Finns så många idioter där ute, som jag helst vill hålla mig borta från.
Jag var med i en situation där tjejen trodde att hennes kille var otrogen med mig. Jag fick dödshot och en massa otäcka meddelanden. Jag hade aldrig haft något ihop med typen men han ville få hans tjej att bli svartsjuk och hittade på massor. Vi hade den aldrig ens träffats.
#12: Ja den risken får jag ju ta då.
Tycker kanske ändå att det är på sin plats att tala om sånt här till den som blir bedragen,
#13: Helt upp till var och en hur man gör. Svarade bara på vad jag skulle göra. Personligen skulle jag ju nog uppskatta om någon berättade det åt mig, men det är inget jag skulle se som den personens uppgift.
#2: Du har absolut inte gjort något fel. Men det kan slå tillbaka på dig på så vis att HON börjar bråka med dig. Han lär ju förmodligen på något vis försöka lägga skulden på dig
- Redigerat 2023-04-19 22:00 av Draken
Jag ser det såhär. Har jag bevis. Så ger jag det till tjejen. Och förklarar att män ska inte behandla Kvinnor så enligt mig. Nu vet du, och får nu göra vad du vill med information. Jag ville ge dig en ärlig chans, det förtjänar vi.
Hade jag inga bevis, hade jag försökt få några.
Annars hade jag gett honom 30 min att själv berätta det, gjorde han inte det hade jag berättat vad jag vet och varot noga med att förklara att ingen förtjänar att bli bedragen av den person mN älskar. Jag vill dig inget ont. Jag har själv varit i sin sits, och upptäckte det efter år på egen hand och jag hade önskat att om någon visste det, att dom berättat det. Jag förstår att det är lätt att nu bli arg på mig som berättat något så här illa, och det är normalt. Jag hoppas du inte kastar det som sopor utan åtminstone funderar på det. Om det finns saker som plötsligt blir begripliga om det jag berättar är sant.
Har du frågor när du hunnit landa lite har du mitt nr här. Något bråk kommer jag avbryta omedelbart. Jag ville ge dig en chans jag aldrig fick. Inget annat.
#16: Ja jag skrev ett bra SMS till henne. Jag hade ju bra bevis eftersom jag hade sex med honom och en bekant visste att han hade förhållande redan.
Skrev att jag tyckte synd om henne och inte ville henne något illa. Men att hon behöver veta vad hennes pojkvän sysslar med.
Hade jag vetat att han hade henne så hade jag inte gått på honom. Men att jag fick inte ens ett val då han ljög om det.
Skrev också mitt nummer ifall hon ville prata. Men hon har inte hört av sej.
Jag tror inte att hon kommer ringa mej. Om hon sen är arg på mej eller på honom…det skiter jag i.
Om hon väljer att gå vidare med honom och ge honom en chans till är hennes val. Men jag skulle inte gjort det.
Han skrev ju även till fler än mej och tror säkert att han träffade fler också. Jag var bara en i högen.
Vi Kvinnor är inte värda sånna män.
#17: bra gjort!
#17: Bra gjort.
#17 Hur har det gått?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#20: Inte en aning. Hon har inte ringt.
Och jag struntar i vilket…tyckte bara hon behövde veta vad han sysslar med. Sen om de gått skilda vägar eller inte vet jag inget om.
Ni som varnar för att tjejen kan bli arg, tänk också på hur killen kan reagera. Om han får veta att man skvallrat till flickvännen som kanske gör slut kan leda till rätt läskiga grejer från hans sida. Är man en sån som ljuger, är otrogen och håller på med sånt är det inte långt att tänka att man dessutom kan bli otäck och obehaglig, eventuellt våldsam för att man vill hämnas på den som förstört.
Jag försöker hålla mig utanför andras drama. Kan ibland kännas lite fegt men jag orkar bara inte hamna i nåt som egentligen inte rör mig. Hade tjejen däremot hört av sig till mig och frågat hade jag givetvis berättat, men jag hade inte tagit initiativet om det inte är någon jag känner sen tidigare.
#22: Jag har väl haft tur då eftersom ingen utav de har hört av sej.
Tror han inte vågade "gå på" mej.
Jag tvekar inte att göra om det om det någon gång skulle behövas.
Förresten så har han en dom på sej. Men jag har inte orkat bry mej om vad den handlar om.
KAN ju vart att han kört med olaga hot på nån innan som skvallrat på honom. Men nu enbart en gissning från mej.
Så han kanske lärde sej av det att INTE göra så.
På tal om detta. Hon sms:ade mej igårkväll och skrev att det jag skrivit till henne inte var sant.
De har ett kärleksfullt förhållande och att jag inte ska lägga mej i.
Hon fick ett svar från mej med att det inte var jag som lagt mej i utan att hennes pojkvän dragit in mej i detta. Så ville berätta eftersom jag hatar otrohet och svek men att jag inte vill de något illa.
Skrev igen att hon kan få sms:en vi har skrivit eftersom de talar sanning.
Men tror inte att hon kommer skriva igen.
Jodå hon hörde av sej idag igen och vill ha sms:en.
Har skickat de och berättat allt för henne så hon tackade.
Hon behövde nog bara fundera lite.