Relationer iFokus

Relationer

Läst 237 ggr
[Mia-45]
0

BDSM - nåt man kör med på 1:a dejten?

Blev lite nyfiken på vad andra tycker om BDSM.
Och har man sånt på 1:a dejten?
Min killkompis har råkat ut för en kvinna till som tydligen är mycket för en massa olika redskap och hjälpmedel.
Inget han visste om innan.
När de sen hamnar i säng på första dejten så drar hon tydligen iväg med en massa utrustning och leksaker. Som piskor, ögonbindel, klämmor för bröstvårtor, olika dildos m.m.

Är detta vanligt förekommande att den ena inte talar om att de är i BDSM och sen i stort sett manipulerar in dejten i detta under själva sexet?
Det är så långt ifrån min kompis man bara kan komma.

johan
13

Haha.. Ursäkta att jag skrattar. Men det låter ju som hämtat från någon absurd film.

Har svårt att tro att det är vanligt, så länge man inte hittat dejten på någon tjänst speciellt för BDSM:are.

Mvh // Johan

[Mia-45]
2

#1: Hhahaha ja jag tyckte också det lät skoj. Inte så kul för min killkompis men ändå.
Jag kan inte fatta varför man inte säger det så den andra har ett val innan.
Jag hade lagt mina ben på ryggen och sprungit därifrån.

Scorpio97
13

Nej, jag tycker inte det låter okej och tror inte det är speciellt vanligt heller. Tvärtom tycker jag att när jag läst om eller pratat om (seriös) BDSM (jag är en allmänt nyfiken människa) så har det tryckts väldigt mycket på samtycke, att man behöver veta vilka gränser den andra har och att alla inblandade ska vara med på vad som händer. Det är inte något man överraskar någon med eller lurar in någon i. Oavsett om man träffas för första gången eller träffats tusen gånger innan.

Och jag hoppas att din kompis tog sig ur situationen på ett bra sätt, utan att göra något han inte ville.

//Jessie

Zadeira
12

Det du skriver om är förhoppningsvis inte vanligt. Nog för att man stött på en del "duminanta" som de kallas inom bdsm-sfären om det är dominanta som är dumma i huvudet, men normalt bygger ju bdsm på samtyckte och att allt sker med medgivande. Säkerhetsord är vanligt. De som är seriösa brukar också vilja ha lite koll på plus och minus, vad som är big nonos osv.

Det finns såklart undantag där en del av överenskommelsen innan träffen är att vissa saker kan förekomma, men då har man ju koll från början att båda vill ha utlevnad ihop och vad som gäller mellan just de två personerna.

Det du skriver är ju övergrepp om man manipulerar nån att göra saker den inte egentligen vill. Men då gäller det ju också att man är tydlig med att man inte är intresserad av det som föreslås.

hauntedrats
11

Verkligen inte. Det här är raka motsatsen till vad som förespråkas inom BDSM-kretsarna. Du pratar alltid igenom allting först, du provar dessutom annat innan du öht går vidare med BDSM speciellt om inte båda är erfarna.

/ hauntedrats @insta

Gaara
1

Tror inte det är vanligt men oavsett vad så kan man säga nej. Man måste inte ha sex om man inte vill oavsett vad för sex det är om. 😊