Partner(?) köper sexiga underkläder
Det är mycket nu….😂
Jag har träffat en del karlar under en tid nu och jag slutar aldrig fövånas.
Har så klart absolut inte sex med alla. Men nu har jag det med denna för jag trodde att det skulle bli bra.
Men denna man har redan efter 1:a dejten skickat efter ett sexigt underklädesplagg till mej. Utan att jag själv hade sett det.
Jag var sådär lagom road av detta då jag vill köpa det jag själv vill ha på mej och känner mej bekväm i.
Iallafall så kom detta paket som förrförra helgen och jag trodde jag skulle dö.
Jag tyckte ärligt talat att det var lite pinsamt och jobbigt då jag är lite mullig och inte alla kläder passar mej.
Han skickar inte hem det till mej utan han får det hem till sej och sen ska jag prova där hos honom.
Jag sa till honom att jag kan köpa och beställa själv om jag ska ha nåt.
Men vad händer? Jo nu har han köpt något till utan att jag fått vara med och bestämma.
Jag ska få det nästa gång vi ses.
Känner bara obehag av det.
Det var som min kompis sa att han köper det HAN vill se mej i för hans egen njutning.
Han bryr sej inte om om du inte gillar det.
Har detta hänt er någon gång?
Det är väl ok om man pratat om vad man vill ha och han köper som en överraskning. Men han vet inte det och bara beställer.
Hur hade ni känt i detta? OK för er eller inte?
OCH…jag skriver inte detta bara för att klaga på karlen eller ha en invändning för att göra slut.
Tycker mycket är intressanta saker att ta upp bara. Jag skulle nog snart kunna skriva en bok. 🤣
- Redigerat 2023-05-16 18:54 av [Mia-45]
Nej inte varit med om det. Hade lämnat tillbaka det och markerat att det inte är OK.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Ja jag försökte lämna det kvar hemma hos honom men upptäcker när jag kommer hem att han stoppat det i min väska.
Och nytt paket väntar hemma hos honom. 🙄fastän jag sagt att jag inte vill att han ska köpa utan att jag är med på det.
#2 Bättre att du säger till honom. Annars kanske han tror att du bara glömt det.
Låter som en knepig typ. Hade avslutat en sån relation snabbt.
#3: Jag HAR ju sagt det om du läser. 😎

Tror han sett nån film där tjejen tycker det är sexigt när killen "tar befälet". Det slutar ju oftast bra i filmer så då måste det ju funka i verkligheten också?!
Verkar som om du får förklara för honom hur verkligheten ser ut. Eller skicka ett par string-tanga i leopardmönstrat till honom och se vad som händer;)
#4 Jag har läst, men du skriver att du lämnat kvar det också:
Du skriver ofta olika och menar olika, så blir bara förvirrande, efersom du skriver dubbelt av saker.
#5: 🤣🤣🤣Jag funderade på ett par jättestora kalsonger till honom.
Ja det känns som om han sett mycket på film och tror att det ska funka så.
#4 Ursäkta…men vart står det att jag lämnade kvar det hemma hos honom?
Jag skrev att jag tänkte lämnat kvar det men att han hade stoppat det i min väska så jag fick med mej det hem utan att veta om det själv.
Jag skriver inte dubbelt av saker. Du läser tydligen fel.
- Redigerat 2023-05-16 18:52 av [Mia-45]
Jag fattar inte att du orkar dejta så mycket.
/Maria
#5: Jaaa, ett par stringkalsonger!! 👍😂
(Förlåt Mia för att jag tramsar i din tråd men du borde absolut snart skriva en bok om dina dejter! Det kan bli en storsäljare. 😉😁)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#9: Inte jag heller egentligen 😂Men vill man hitta den mannen som det känns bra med så måste man ju se sej om lite.
Fast ibland undrar jag verkligen om det är värt det.
#10: Gör inget med lite trams…hahah 😂Man måste kunna skoja om saker också och detta är ju egentligen rätt komiskt.
Det är lite spännande att dejta en del för man ser hur pass olika människor är.
Och vilka stolpskott det finns där ute.
FInns säkert av det andra könet också…och det har jag hört av min killpolare att det finns. 🤣
#11: Har du tur så lönar det sig i slutändan. Jag har träffat några killar förut där den ena var för tråkig, den andra för svår att förstå och därför också svår att konversera med, en tredje var på en HELTl annan nivå. Så jag förstår dig lite. Till slut undrar man var alla normala som man klickar med är, typ.
Men till slut, när du minst anar det, så träffar du säkert på den där vettiga personen hoppas jag.
#11: Alltså… Jagar man kärlek så blir det mest att man hoppar från idiot till idiot. Ta tid att lära känna dem online innan du bestämmer dig för om det ens är värt att träffa dem. Jag är 37 och har haft totalt 4 pojkvänner under min livstid. Nu senast var jag på första direkta dejten någonsin och den snubben ghosta mig efter att han sagt att han gärna ses igen. 🤷♀️ Så eftersom jag var väldigt känslomässigt förstörd efter att mitt ex lämnat mig och precis vågat mig ut på marknaden så kände jag att det inte var värt det, så raderade alla mina dejtingkonton och hade endast kontakt med en trevlig kille från Sundsvall (Jag bor i Stockholm) som vi båda sagt att vi bara skulle vara vänner pga avståndet. 3 månader senare efter dagliga messengermeddelanden, foton (ej snuskiga) och knasiga videos så ville vi ändå ses. Så vi sågs, sedan fortsatte vi skriva en massa och jag blev väl lite skraj för jag var lite rädd för att starta nåt nytt efter att ha hamnat på botten när exet plötsligt drog. Nästan 2 månader efter att vi sågs första gången så sågs vi igen och valde att vara ett par. Snart har det gått två år sedan dess. Så man behöver absolut inte träffa sjuhundra olika män för att träffa någon att få en bra relation med. Sätt dig och skriv en lista på saker du behöver från en framtida partner. Ni behöver ju inte ha alla saker gemensamt men t.ex så är det svårt om man har olika värderingar om saker och ting. Har man inga gemensamma intressen alls så blir det heller inte bra. Ta tid på dig att lära känna dem innan du träffar dem. Så du vet om det ens är värt det. Och inget sex på första dejten för då lär du även råka träffa på de som endast vill ha det. Känns som att du är kär i kärleken och därmed hoppas att varje person ska vara den rätta utan att faktiskt lära känna dem innan.
#14: Det finns inget fel med att dejta och se sig omkring. Jag vet sen inte om det är så bra att spendera alltför mycket tid på att lära känna en person före man träffas. Jag personligen tycker att det är bättre att träffas asap för att se hur det känns irl. Jag har definitivt slösat alltför mycket tid på att skriva till folk innan jag träffade dem, bara för att veta efter 5 min med dem irl att de är inget för mig. Det är endast de gångerna som jag innerligt har känt att jag har slösat med min tid på någon som det inte alls klickar med irl. Så det där är väl en smaksak antar jag.
Jag har dejtat jättemånga typer under en tid i mitt liv (dock aldrig legat med någon av dem) och det har varit jättekul. Jag har de mest knasiga historier att dela med mig pga det och det fick mig även att inse vad jag egentligen vill ha. Jag är också 37 (blir 38 i år) och har endast haft två pojkvänner i mitt liv, varav en blev min man. Sen vill jag bara kommentera det här med att skriva en lista…Att skriva en lista på vad jag vill ha i en partner skulle aldrig någonsin lyckats för mig. Min man skulle då aldrig hamnat på den listan. :D Att skriva en lista tror jag sen aldrig egentligen fungerar för människor fungerar inte riktigt på det viset sen då vi träffar människor. Listan åker ut genom fönstret då vi oftast låter känslor och magkänslan styra.
Jag kan hålla med om att hon kanske inte borde ha sex alltför snabbt med någon förrän hon har lärt känna personen, men om hon tycker om att hålla på så, så är det ju hennes val förstås. Det låter som om ts ändå har det roligt, trots alla idioter. :D
- Redigerat 2023-06-28 20:02 av [Devya]
#15: Min tanke med att skriva en längre tid är för att jag uppfattar det som att hon lätt blir förtjust och sårad av de hon träffar för snabbt. Jag tänker att hinner man skriva ett längre tag så hinner man lära sig mer om personen i fråga och de som bara vill ligga brukar dunsta rätt fort om de inte får träffa en inom kort. Jag tycker ändå att skriva en lista kan ge en fingervisning om vad man värderar. Kan vara så simpelt som att "får mig att skratta". Det behöver liksom inte vara en definitiv kravlista att bocka av på att han ska ha perfekta tänder, ha en master examen, vara rik och ha en Ferrari. Utan rimliga saker man värdesätter i sitt liv som man vill ha ut av relationen.
Sedan så misstänker jag att anledningen till att jag värdesätter att skriva en längre tid dels är för att jag vill lära känna personen bättre innan jag bestämmer mig för om jag tycker det är värt att lägga min tid på att ses då jag är introvert och därmed inte orkar träffa folk irl som visar sig vara stolpskott då det skulle ta onödig energi från mig. Så ja, det är nog väldigt individuellt. Men jag uppfattar det som sagt som att hon är snabb på att träffa, få känslor och bli sårad.
Har själv aldrig skrivit en riktig lista heller men ändå haft vissa saker klara för mig i mitt huvud. T.ex får inte vara kattallergiker eller ogilla katter. Inte ha skulder om det inte är t.ex lån från CSN, bostadslån eller billån. Finns andra saker med t.ex värderingar, inget missbruk, ska helst gilla kaffe osv men liksom mest grejer som är avgörande för om det kommer fungera oavsett om man får känslor eller ej.
Jag TRODDE dock att jag skulle ha en helt orimlig kravlista efter att exet stack men det var bara för att jag dels mådde illa av tanken på att ens försöka få känslor för någon ny och för att jag helt enkelt inte skulle kunna hitta någon som skulle kunna såra mig igen, så det var bara en mur som efter två år började rasa när jag sakta började bli redo att släppa in någon igen.
Har ett par gånger i mitt liv varit förälskad i snubbar som det (tack och lov) aldrig blivit något förhållande med där jag där och då trott att det skulle fungera men där jag i efterhand när jag tagit ett kliv bakåt insett hur förblindad av mina känslor jag varit och att det aldrig skulle ha lett till något lyckligt. Så en rimlig lista kan man ha och man kanske inte behöver bocka av allt på den heller.
Kanske OT nu men vill slänga in min hatt i leken att det inte är något fel att ligga på första dejten om det är vad båda vill göra, jag låg med min sambo första kvällen vi träffades (två vänner tussade ihop oss) och vi går snart mot nio lyckliga år tillsammans och det känns som om vi bara börjat. <3
Klart man riskerar att det blir sex med någon som antingen inte är rätt för förhållande eller som bara är ute efter sex men det riskerar väl den andre personen också? Och vill man inte ligga så tidigt så låter man bli, det finns inga rätt eller fel eller gyllene siffror.
För vissa låter det som att jag har sex med varje karl jag har träffat…så är absolut inte fallet.
Men känner man attraktion så varför inte?
Jag har dejtat/träffat många under en tid nu men det säger väl ändå inte att jag är lössläppt på nåt vis.
Och jag sitter inte och skriver vecka ut och vecka in med en person utan vill träffas snabbt för att se om det finns något där.
Dessutom tycker jag faktiskt det är lite kul som Devya skriver. Man träffar så många olika personligheter och de som är värt nåt att ha stannar kvar som vänner. (ett fåtal) Resten försvinner.
Jag ska berätta en sak nu som jag fick veta för några dagar sedan.
En man som jag skrev med på en dejtingsida med för 1½ år sedan. han ville vi skulle träffas men jag var inte med i svängen riktigt. Han ringde ibland så vi pratade några ord. Men jag gav aldrig människan en chans.
Han träffade en annan kvinna och jag ångrade mej att jag sagt nej till honom efter en tid.
För några månader sedan så skrev han till mej och frågade hur jag hade det.
Han hade det inte bra med sin tant.
Så vi hördes lite sporadiskt igen.
Hux flux blev det tyst. Så jag trodde att han hade fått det bra med sin tant igen då och lade ingen vikt vid det.
För 3 dagar sedan så fick jag veta att han gått bort. Hur visste jag inte men pratade med en av hans systrar sent igår.
Han ska genomgå en rättsoduktion i Lund då brott misstänks.
Jag är helt förtvivlad och ledsen.
Därför har jag nog gjort rätt i att träffa de man skrivit med ganska snabbt. För vad som helst kan hända.
Så döm mej inte för att jag träffat många. Det säger ju inte att jag haft sex med alla.
Lista…nej tack. Det går inte för mej heller. Alla har vi olika personligheter och det är det jag faller för.
För mej handlar det inte om om mannen gillar kaffe eller inte….har skulder eller inte…sånt ser jag förbi.
Jag går mer på hurdan personen är, hur han för sej osv.
- Redigerat 2023-06-29 10:16 av [Mia-45]
#16: Det låter inte heller som om hon har blivit sårad av de idioter som hon har träffat på, åtminstone har jag inte läst att hon har uttryckligen har skrivit det. Kan det vara att du projicerar dina erfarenheter på henne? Eller har jag missat något?
Sen igen, det är en smaksak det där med hur länge man vill skriva innan man ses. Om jag skulle bli singel nu så skulle jag inte vilja slösa en massa tid på att skriva till någon som det eventuellt inte alls klickar med irl. Old school är inte precis fel heller, att man lär känna varandra irl istället via emails och text. Andra vill säkert skriva en längre tid innan de träffas och andra inte. Inget fel med någondera av alternativen.
Förlåt men det här med att skriva en lista så förstår jag fortsättningsvis inte poängen med. Det där var något som jag och mina kompisar höll på med i tonåren men nu då man är äldre så inser åtminstone jag att det inte fungerar att skriva ner på ett papper vad man söker i en person. Fingervisning? Vet man inte redan innan man skriver ner på ett papper vad man vill ha i en partner så har man andra problem. Då hjälper det oberoende inte att skriva ner något på ett papper. Jag tror inte sen att en lista hjälper en från att inte bli förblindad av ens egna fantasier och känslor. Om det ändå vore så lätt! :D
Tror du allvarligt på att du skulle ha kunnat se nyktert på din dåvarande situation, då du var förblindad av dina egna känslor, med hjälp av en lista? Jag tror inte att människor är så pass simpel tyvärr. Vi tenderar att vara bra mycket mera komplex med känslor som är svåra att sätta åt sidan. Vi är inga robotor. Så ingen lista i världen kan hjälpa oss om vi är kära.
Sen igen så har inte ts nämnt, vad jag vet, att hon skulle vara kär i någon hittills. Hon har haft intresse för en del killar men har ändå kunnat se ganska nyktert på situationen och kunnat sätta fingret på vad som inte känns rätt. Ts borde kanske lita mera på hennes magkänsla istället. :)
#19: Devya…du har så rätt så.
Kunde inte skrivit det bättre själv.
Lista…skulle inte funka för mej alls.
Och jag har heller inte blivit sårad av de puckorna jag träffat.
Jag vill ses så fort som möjligt än slösa tid på något som kanske sen inte känns bra.
Och kär har jag inte blivit i någon men funnit något slags intresse har jag ju gjort.
Och rätt i detta med att jag borde lita mer på min magkänsla. 😎
Känns lite som att Gaara vill trycka till mej lite men den gubben går inte.
Men jag uppfattar det som sagt som att hon är snabb på att träffa, få känslor och bli sårad
Så fel du har och jag fattar inte vart du får detta ifrån?
Ja jag är snabb på att träffa eftersom jag inte vill ödsla tid på att sitta och skriva vecka ut och vecka in och sen att han inte är nåt för mej ändå.
För min del så har jag lättare att lära känna en människa IRL än att skriva. Du kan dölja mycket i det skrivna men inte IRL.
Jag får inte känslor snabbt. Kan tycka om en person och finna ett intresse på att lära känna mer. Men kär blir jag absolut inte så fort.
Sårad har jag inte blivit på lääääänge. Jag blir inte det såvida jag inte blivit kär och sviken.
Vart har du fått detta ifrån?
- Redigerat 2023-06-29 19:56 av [Mia-45]
#21 Jag kan hålla med den personen till viss del, om man kollar dina inlägg, så kan man lätt få den uppfattningen.
#22: Då får ni ha den uppfattningen. Men så är inte fallet.
- Redigerat 2023-06-29 19:59 av [Mia-45]
Mia, beklagar förlusten av ett icke-ex eller hur sjutton man nu skall uttrycka det. Mister man någon som man egentligen inte känner så blir det ändå någon form av saknad och känsla av förlust på något konstigt vis.
Missförstå mig inte men jag garvar ibland åt alla stolpskott som dyker upp på dina dejter, vilka stollar det finns därute! 😮🙈😄
Samtidigt har även jag fått intrycket av att det kanske blir lite "desperat" ibland, det är ju bara bra att vi har fel uppfattning!
Önskar verkligen inte att du ska bli sårad eller förvirrad, men så länge du känner att du är ok med att dejta så kör på!
Dejtandet i sig kan vara rätt kul antar jag, så länge alla parter har samma spelregler så att säga. (Jag pallar inte med det själv men har vänner som har "dejtperioder" eller vad man nu skall kalla det för. Rätt intressanta historier de sitter inne med, precis som du. 😄)
Nu spekulerar jag bara men själv behöver jag ofta hjälp med att tolka andra, "Om han säger si eller gör så, vad innebär det egentligen och är det verkligen vanligt/normalt?"
Jag kan tänka mig att det är mer där du hamnar, att du funderar över om det är vettigt (och vanligt) med en del beteenden? Gör folk verkligen sånt här?!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#24: Man kan sakna skrivandet man har med nån om det är ett bra skrivande som ger nåt. Men har man vänner som man umgås med…som jag har..så är det ingen fara.
Grejen är väl lite den att bjuda på vilka jag stött på. På gott och ont för det kan uppfattas just så som du skriver, desperat.
Jag är inte desperat av att hitta kärleken eller nåt annat…jag tycker det är kul att träffa nytt folk och det som händer händer.
Ja jag vill också ha hjälp med tolkning ibland av vissa saker…därav mina trådar.
😎😀
Nu verkar tråden ha spårat lite från ämnet, men jag hade inte uppskattat att få sexiga underkläder utan att ha sagt något om det. Särskilt inte om det är en kille jag inte träffat så länge. Det är en sån sak man kan göra när man känner varandra väl, vet vad den andra gillar och att man börjar bli seriösa.
Jag gillar generellt inte att få nån sorts present för tidigt i dejtandet för det känns som om personen antingen försöker "köpa mig" eller för att kunna ha nån hållhake på mig.