Relationer iFokus

Relationer

Etiketterkänslordejtingsingel
Läst 413 ggr
Solbackahejsansvejsan
0

"Välja" mellan 2 olika killar..

Hejhopp!

Jag och min ex-sambo sen 4 år tillbaka gjorde slut för lite mer än 2 månader sen. Lite bakgrund: vi hade det dåligt i ca 6 månader där han typ gav upp mer och mer på oss 2, han slutade väl helt enkelt vara kär men han tog aldrig upp det med mig utan jag fick göra det och mådde dåligt pga han var som han var. Aldrig var hemma, började umgås med en annan tjejkompis istället osv! Men tillslut så kom vi överens att gå skillda vägar.

Grejen är att typ bara några dagar efter vi gjorde slut så fick jag kontakt med en kille på en fest med gemensamma vänner. Inget hände på den kvällen utan de va bara att man "fattade intresse" för varandra. Enda sen dess så har vi hållt kontakt via snapchat. Han är verkligen en jättefin och snäll kille som jag ändå delar många intressen/värderingar och har mycket samma syn på framtiden lch livet. Vilket det är viktigt för mig då jag har haft en sambo nu och vet vad jag vill liksom!
"Problemet" med denna kille är att jag vet inte helt ärligt om vi passar.. vi skriver liksom inte jättemycket med varandra, utan man fråga väl bara typ vad man gör elr hur man mår osv. Och när vi har träffats så känns det som att det alltid ska hända något och sådär medans jag själv typ gärna skulle bara kunna sitta och kolla en film och hitta på något bara han och jag (för vi ha ofta också vart med våra gemensamma vänner när vi har träffats, vi bort ca 20 mil ifrån varandra också) Har även känts som vi inte riktigt hittar samtalsämnen med varandra utan typ mest tyckt oö att mysa med varandra (endast kramar och pussar!)

Nu för nån helg sen så träffa jag en gammal kompis som jag träffat för 4 år sen. Han har alltid vart i ett förhållande men ha väl typ erkänt en gång att han tycker om mig (trots han var i ett förhållande) Men då hade jag just inlett min samborelation så efter dess ha vi ej haft kontakt nå mycket. Nu är vi båda singlar och då den förra helgen träffdes vi på krogen då båda var ute och kvällen sluta med att vi låg/höll på med varandra… Och jag vet inte riktigt vad jag känner kring det, för han är även jättesnäll o fin men känns typ mer som en vän endå.. jag vet inte! "Problemet" med denna kille då är att jag TROR vi skulle passa mer med varandra för vi har mer samtalsämnen, mer lik varandra typ. Tycker om samma saker och samma intressen!

Men det är som att kille nr 1 har jag fastnat mer för men samtidiht vet jag inte om det bara är en attraktion och att man nyss blev singel och träffades liksom.. men samtidigt vill jag inte såra kille nr 1 och se vad kille nr 2 kan utvecklas till.. men kille nr 2 vet jag ju som sagt inte ens vad jag känner kring då vi som sagt bara vart vänner också hände en sån grej.. för han är uppenbarligen mycket intresserad av mig då han skriver hela tin osv..

Jag vet inte vad jag vill ha ut av detta. Men känns som hemskt att ha typ "nån" av dom i "reserv" , de vill jag inte!! Är bara förvirrad då jag typ tycker om båda på sina olika vis. Men jag vill liksom inte ha den ena i "reserv" om den andra inte skulle funka liksom.. förstår ni hur jag menar? Vet inte ens om det är smart att liksom inleda nåt när man nyss blivit singel.

beem
7

Det är alltid svårt att ge råd till någon man inte känner. Rent allmänt tror
jag att du behöver tid för dig själv. Du har en separation för bara 2 mån. sedan. Det är lätt att kasta sig in i något nytt för att inte känna sig ensam, vill ha den uppmärksamhet som ett nytt förhållande kan ge.
Det kan bli bra men snart kanske ett nytt uppbrott vilket då blir jobbigt….igen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

• Redigerat 2023-10-10 13:16 av beem
[Devya]
10

Varför måste du välja en av de två? Det låter som om ingendera är någon för dig om du tvekar så pass mycket. Var ärlig med dem båda två om vad du pysslar med så behöver du inte göra det här till något svårare än vad det är. Då får de själva bestämma vad de vill göra.

Inget fel med att dejta men det är viktigt att de båda killarna vet var de står.

Zadeira
7

Så länge man inte är exklusiva eller sagt att "från och med nu träffar vi bara varandra" tycker jag det är fritt fram att utforska båda killarna. Det innebär inte att du har en i reserv eller att du är otrogen eller så utan bara att du ser potentialen i båda men inte riktigt vet vad ditt hjärta vill.

[Devya]
2

#3: Jo, men det är viktigt att de man dejtar är med på samma sida isåfall så att det inte blir en massa onödigt drama.

Zadeira
2

#4 Sjlälvklart ska man vara öppen med det.

Heddiz
3

#0: Helt ärligt? 🤔

Om du inte vid det här laget (efter träffat dom flera ggr ) inte ens vet vem du helst vill träffa mer av, så kanske inte någon utav dom är "rätt"!?

Visst det "kan" ju utvecklas till något mer än att du bara gillar någon utav dom…Men fram tills dess (när du bara VET, helt enkelt) så behöver du ju inte ha något dåligt samvete.

Som singel så är det ju inget fel alls i att dejta olika personer = det är DET man gör som singel liksom, inget konstigt alls! Dom flesta "känner" sig fram i dejtingdjungeln..
Så, jag skulle säga att, så länge som du tycker det är lika ok att killarna gör detsamma som du gör=dejtar/träffar andra tjejer och är öppna om det..så är det väl helt ok att du också träffar andra under den tiden?

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Karmatarerskanise
0

#6: menar di dejta flera samtidigt?