Relationer iFokus

Relationer

Etiketterförhållandeleva-tillsammanskriser
Läst 186 ggr
branden
0

Vi har helt olika dygnsrytmer

Jag börjar störa mig rätt hårt på hur min och min sambos dygn ser ut. Dagen börjar med att vi båda åker till jobb. När jag sen kommer hem så tränar jag, städar och fixar, lagar mat. När han kommer hem är kl ksk 18,då äter vi tsm och sedan brukar han spendera kvällen med att sätta sig och spela ps5 (vilket jag absolut inte har något emot), jag brukar gilla kolla på när han spelar men jag har märkt på sistone att när jag börjar göra min nattrutin, släckt ner lite och lagt mig så stänger han av spelet, tänder upp igeb och börjar städa om (??) och börjar dona runt, typ möblera om etc. När jag frågade honom idag om att vill du inte släcka så det blir mysigare så kollade han förolämpat på mig och sa "vill du inte att det ska vara städat?" MEN DET VAR REDAN STÄDAT, allt han gjorde var att jag imorgon måste städa det jag städade idag. Jag lät honom iaf hållas för han kan bli läskig när han blir arg, så låg i sängen och försökte sova. Runt 3 var han klar, men då satte han på sitt spel igen.
Hade som misstanke att denna städmani berodde på stress eller att det låg något annat bakom det men han blir bara arg när jag frågar. Börjar kännas som att det bara är jag som irriterar honom.

decadennce
3

Låter inte helt 100… Framförallt om du är rädd för att han ska bli arg.

[Vargnatten]
3

Det låter inte som om det är ömsesidig respekt speciellt det där som du skriver att han blir läskig när han blir arg det tolkar jag som att han har kontroll och du låter dig hållas och så ska det inte vara i ett förhållande likaså att han städade om det upplever jag som att han agerar nedlåtande mot dig som redan hade städat och gjort fint.

Maria
5

Man ska absolut inte vara rädd i ett förhållande.

/Maria

Sindri
4

Det där verkar inte egentligen ha att göra med dygnsrytm, utan med en person som struntar i dig och dina känslor och som på något sätt maktdemonstrerar mot dig.
Lämna förhållandet, du verkar inte få ut något av der.

Maria
6

När sover han?

/Maria

[skyggis_tryggis]
5

Hur länge har ni varit tillsammans? Är det samma kille som du skrev en tråd om förut? Han mådde dåligt och du kände dig pressad att vara med honom hela tiden?

Lona
1

#6: Jag undrar lite över samma sak, är det personen du skrivit om tidigare (som jag tolkade det som att du inte bor tillsammans med?) eller en ny?
I vilket fall så låter det inte som en bra relation, jag tycker att du skall ta en rejäl funderare på om det här verkligen är ett förhållande du vill satsa på och som kan leda till att du mår bra, inte tvärtom.🌼

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com