Relationer iFokus

Relationer

Läst 338 ggr
addeadde
0

Min sambo kallar min dotter för lilla råtta

Hej.

Jag har en dotter på 11 och 2 bonusbarn på 7 och 10 med min sambo. Just nu är min dotter inne i en period där hon tyvärr inte vill vara hos mig och jag(tillsammans med hennes mamma) försöker reparera detta. Min sambo tycker inte att jag är tillräckligt hård mot min dotter, tycker att jag låter henne bestämma för mycket själv om när hon ska komma eller inte. Idag kallade hon min dotter "den lilla råttan", och jag vet ärligt talat inte hur jag ska agera.

Maria
22

Det kanske rentav är din sambo som gör att din dotter inte vill vara hos dig?
Att hon kallar din dotter elaka saker är INTE OK. Jag hoppas du sa ifrån ordentligt.

/Maria

• Redigerat 2023-11-23 18:48 av Maria
Jillyana
12

#0: om hon sade det framför dig, vad säger/gör hon mot din dotter bakom din rygg?`Jag blir rätt orolig nu. Du måste verkligen säga ifrån på skarpen nu! Det gäller dig och din dotters relation, inte en konkurrent för din sambo.

Uppkatten
12

Det är helt oacceptabelt att säga så om ett barn.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Randomel93
10

Sätt ner foten nu för det där är verkligen inte okej, varför tror hon att hon har rätt att säga så om ditt barn?
Ta reda på varför dottern inte vill vara där, blir inte förvånad om det visar sig vara på grund av "elaka styvmor" för om hon kan kalla henne råtta framför dig så kan hon säkert sjunka ännu lägre när du inte hör.